Gazda emisiunii "The Daily Show”, Trevor Noah a anunțat joi, 14 iulie, câștigătorii competiției Chivas Regal "The Venture”, un concurs internațional deschis tuturor antreprenorilor sociali, care pun accentul în afacerile lor pe forța binelui. Această competiție se străduiește să atragă atenția asupra antreprenorilor sociali din întreaga lume. Ca parte din programul Chivas, grupul de finaliști a luat parte la programul numit Accelerator Week, creat de Skoll Centre for Social Entrepreuneurship, ce s-a desfășurat la Școala de business din cadrul Universității Oxford.
Doar cinci dintre antreprenori au fost aleși să participe la marea finală, în fața unei audiențe și a unui juriu alcătuit din actrița și filantropista Eva Longoria, a lui Pernod Ricard Chairman și a CEO-ului Alexandre Ricard.
Toți cei cinci finaliști au primit premii, parte din fondul de un milion de dolari, oferit de Chivas Regal, însă marele câștigător a fost Conceptos Plásticos (300.000 de dolari), o afacere ce se ocupă cu transformarea plasticului și a deșeurilor din cauciuc într-o alternativă la fundația folosită pentru construirea locuințelor.
Decisiv în alegerea câștigătorului a fost impactul triplu al acestei companii (în mediul social, economic și al mediului). "Dintr-o perspectivă comercială, de business ne uităm în mod special la cauza căreia compania i se adresează, la impactul proiectului și la sustenabilitatea lui pe termen lung” afirmă Ricard.
Cel de-al doilea loc a fost ocupat de WeFarm, o platformă destinată fermierilor, care nu au acces la internet și care, cu ajutorul acestei platforme pot împărtăși sfaturi, păreri și recomandări din domeniu, prin intermediul unui serviciu de SMS, oferit gratuit.
Pe locurile trei și patru s-au clasat start-up-ul EyeControl, care este un devide mobil de comunicare și Wakami, care proiectează și comercializează accesorii fashion, lucrate manual, ce sunt produse în 16 comunități rurale din Guatemala și sunt distribuite către comercianți din 20 de țări din întreaga lume.
Pe ultimul loc se află compania Coolar din Germania, care a dezvoltat o soluție inovatoare, sub forma unui frigider portabil, care oferă energie electrică gratuită, ideală pentru depozitarea medicamantelor sau alimentelor în regiuni precum Etiopia sau Rwanda.
Cei 250.000 de dolari rămași au fost direcționați către cele mai populare companii, alese prin votul publicului. Totalul de un milion de dolari reprezintă contribuția directă a companiei Chivas Regal, care este cunoscută pentru responsabilitatea socială corporativă.
"Nu ne dorim să fim niște investitori obișnuiți, care cer ceva în schimb”, consideră Ricard. "Principalul criteriu care chiar contează pentru noi este impactul social”.
Membra juriului, Eva Longoria pune de asemenea foarte mult accent pe implicarea socială prin fondurile pe care le oferă pentru sprijinirea și încurajarea tinerilor de orgine latină să pună preț pe educație și antreprenoriat. Estimările arată că peste 700.000 de joburi din domenii precum: știință, tehnologie, inginerie sau matematică rămân neocupate în Statele Unite ale Americii și cu toate acestea numai un procent destul de mic al celor de origine latină aleg să studieze și să se califice pentru acestea.
"Ce încerc să fac este să îndemn acești oameni să intre în domeniile precum inginerie, știință, matematică etc, pentru că, din punct de vedere demografic, latinii se dezvoltă cel mai repede în Statele Unite, astfel că ei reprezintă viitoarea forță de muncă în țară. Astfel, trebuie să îi orientăm și să îi direcționăm astfel încât să profite de oportunitățile ce li se oferă”, consideră Longoria.