Considerat de mulți un prag extrem de important al evoluției unei afaceri, cei peste 100 de angajați ai unei companii sunt un motiv real al redefinirii oportunităților, obiectivelor și indicatorilor de performanță.
Toate acestea, trecute, în mod evident, prin filtrul eficientizării, monitorizării și optimizării proceselor interne și derivate ce au la bază reînnoirea sau achiziționarea unor noi licențe pentru aplicații software.
95% dintre manageri vorbesc despre valorile și despre misiunea organizației. Cum pot fi ele gestionate facil?
Dezvoltarea constantă a unei companii include, adesea, conștientizarea noilor seturi de valori, repoziționarea misiunii companiei în raport cu nevoile angajaților, identificarea unor ritualuri de tip organizațional care pot fi automatizate și alegerea aplicațiilor software care să răspundă nevoilor actuale. Pentru a asigura transparența, eficientizarea activităților, dar și creșterea productivității, companiile au nevoie de sisteme software dedicate.
În anul 2016, tot mai multe companii utilizează aplicații software pentru eficientizarea activităților și pentru succesul în business. O dată cu creșterea numărului de angajați, cresc și cerințele în materie de aplicații software, punându-se tot mai mult accent pe comunicare, transparență și eficientizare.
ANIS: Investiţiile companiilor în achiziţia de software ar putea creşte cu 10% până în anul 2018.
Pragul celor 100 de angajați <=> investiții în aplicații software pentru:
- Administrarea rapidă a datelor, informațiilor financiare permițând un flux rapid de lucru.
- Creșterea productivității, reducerea timpului de rezolvare a activităților.
- Consolidarea relațiilor cu angajații, clienții, furnizorii etc.
- Construirea unei comunicări mult mai simple și eficiente.
- Posibilitatea de monitorizare și de raportare facilă.
Care sunt tipurile de aplicații software ce ar trebui să fie luate în considerare de către companiile care se apropie sau trec pragul a 100 de angajați?
Nevoile utilizatorilor corporate s-au modificat o dată cu adaptările la care se supun cele mai multe dintre companiile deschise ideii de gestionare mai bună a resurselor, eficientizării timpului și costurilor sau automatizării proceselor repetitive.
Care sunt așteptările end-user-ilor?
- flexibilitatea aplicațiilor software în raport cu nevoile utilizatorilor/companiei (activități recurente, indicatori de performanță, nivel de utilizare etc.)
- costuri fixe, în vederea anticipării corecte și a evaluării bugetelor investite în achiziția unei aplicații software
- posibilitatea integrării cu alte aplicații pe care le deține deja compania – fiind vorba despre companii mari, cu mulți angajați, se poate vorbi deja despre o suită importantă de alte sisteme informatice complexe
- implementare rapidă. Dacă acum câțiva ani se vorbea despre o durată de implementare medie de 1-2 ani, acum aceasta poate dura câteva zile sau luni în funcție de complexitatea modulelor sau funcționalităților alese
- serviciile complementare oferite precum consultanță, implementare, suport permanent (inclusiv post-implementare)
Care sunt cele mai importante 6 tipuri de aplicații software pe care ar trebui să le implementeze companiile cu peste 100 de angajați?
- ERP - Enterprise Resource Planning – aplicații menite să coordoneze toate resursele, informațiile și activitățile din cadrul unei companii, asigurând prelucrarea tuturor documentelor și permițând fiecărui departament să stocheze date și să extragă rapoarte în timp real.
- Aplicații software Financiar – contabilitate - Sunt aplicații software ce servesc departamentele financiar-contabilitate ce au rolul de a crește eficiența agenților economici sau contabililor prin generarea de rapoarte sistem (balanțe, registre jurnal), urmărirea facturilor plăților efectuate sau restante, a situațiilor de departamentelor de personal (salarii, ștate de plată), transferarea între conturi, diferențe de curs la plăți și încasări în valută, setarea alertelor pentru cele mai importante activități.
- Aplicații software Managementul documentelor - Sistemul de management al documentelor este un sistem software care furnizează capacitatea de stocare, versionare, indexare și de regăsire rapidă a documentelor, asigurând modelarea, controlul și monitorizarea fluxului de documente din cadrul organizației.
- Aplicații software HR - Resurse Umane - administrarea resurselor umane și gestionarea activităților de salarizare, prin calculatoare de salarii, generarea de rapoarte, dosarele salariaților, acte, decizii, contracte de muncă. fișe de post, pontaj, evaluarea performanței angajaților.
- Aplicațiile CRM (Customer Relationship Management) - pun la dispoziție un ansamblu de instrumente, proceduri și strategii ce au în vedere îmbunătățirea relației cu clienții.
- SFA (Sales Force Automation) - asigură automatizarea activităților desfășurate de agenții de vânzări, având rolul de a automatiza sarcinile, lucru ce contribuie la creșterea eficienței și a productivității echipelor de pe teren.
- Business Intelligence includ sisteme informatice de identificare, extragere și analizare a datelor disponibile într-o companie, sisteme al căror scop este de a oferi un suport real pentru luarea deciziilor în toate direcțiile de afaceri.