Când GDPR devine cu adevărat interesant pentru fiecare industrie

30 ianuarie 2018

Week-end-ul trecut, una dintre cele mai populare aplicații de sport și fitness, Strava, a făcut publică o hartă a celor mai importante locuri marcate geografic în anul 2017 de utilizatorii săi din toată lumea.

Când GDPR devine cu adevărat interesant pentru fiecare industrie

Este vorba despre o hartă interactivă lansată în noiembrie 2017, care se numește Heatmap și care se construiește în timp real. Din nefericire, însă, informațiile oferite au fost mult mai importante decât graficele vizate de Strava. Mai exact, folosind butonul de Zoom in, harta scotea la iveală exact ceea ce noile norme propuse de Uniunea Europeană încearcă să protejeze, și anume locațiile exacte ale bazelor militare americane.

Ceea ce face ca tot contextul să fie unul și mai problematic este tocmai faptul că unele dintre aceste puncte de maxim interes erau secrete, așa cum ar fi fost normal să fie și programele de antrenament sau rutele armatelor de soldați din aceste baze de pregătire (inclusiv Afganistan, Siria, precum și baze CIA din Somalia, Hawaii sau de origine rusească localizate în Ucraina). Site-ul TechCrunch reamintește că militarii americani au fost dotați cu brățări de tipul FitBit Flex, cu ajutorul cărora să își monitorizeze antrenamentele ca să rămână în formă.

Desigur, Strava nu are nimic în comun cu toate aceste informații, acesta fiind cunoscută și promovată ca fiind o aplicație dedicată activității sportive, fapt ce a dus la marcarea pe hartă a unor date precum: punctele de maxim interes din punct de vedere sportiv pentru cicliști, atleți, înotători, toate acestea fiind colectate de device-uri mobile.

    strava-heat-map-location-tracking

Cât de mare este reponsabilitatea Strava pentru toate aceste date?

Având în vedere natura informațiilor făcute publice, precum și notorietatea de care se bucură aplicația Strava (1 miliard de activități înregistrate, 3 trilioane de puncta latitudine/longitudine, 10 TB de date stocate, durata totală a activităților însumează 200.000 de ani), toate aceste date capătă o amploare uriașă, cu atât mai mult cu cât se pare că un număr reprezentativ de soldați americani folosesc aplicația și distribuie în mod public informații păstrate în modulele confidențiale ale aplicației (cel mai probabil, fără a cunoaște atât riscurile, cât și relevanța acestora).

James Quarles, CEO Strava, a declarat că aplicația va colabora cu oficialii guvernului și ai armatei americane pentru a proteja astfel de date sensibile, anunțând că procedurile de securitate vor fi simplificate, astfel încât utilizatorilor să le fie clar dacă doresc sau nu să-și facă publice performanțele fizice.

În mod cert, acesta este unul dintre cele mai importante studii de caz care evidențiază importanța protejării datelor cu caracter personal, precum și a educației utilizatorilor de tehnologii software și hardware cu privire la asumarea deținerii, distribuirii și stocării acestor informații.

 Sursa informației: TheHackerNews.com

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward