Când GDPR devine cu adevărat interesant pentru fiecare industrie

30 ianuarie 2018

Week-end-ul trecut, una dintre cele mai populare aplicații de sport și fitness, Strava, a făcut publică o hartă a celor mai importante locuri marcate geografic în anul 2017 de utilizatorii săi din toată lumea.

Când GDPR devine cu adevărat interesant pentru fiecare industrie

Este vorba despre o hartă interactivă lansată în noiembrie 2017, care se numește Heatmap și care se construiește în timp real. Din nefericire, însă, informațiile oferite au fost mult mai importante decât graficele vizate de Strava. Mai exact, folosind butonul de Zoom in, harta scotea la iveală exact ceea ce noile norme propuse de Uniunea Europeană încearcă să protejeze, și anume locațiile exacte ale bazelor militare americane.

Ceea ce face ca tot contextul să fie unul și mai problematic este tocmai faptul că unele dintre aceste puncte de maxim interes erau secrete, așa cum ar fi fost normal să fie și programele de antrenament sau rutele armatelor de soldați din aceste baze de pregătire (inclusiv Afganistan, Siria, precum și baze CIA din Somalia, Hawaii sau de origine rusească localizate în Ucraina). Site-ul TechCrunch reamintește că militarii americani au fost dotați cu brățări de tipul FitBit Flex, cu ajutorul cărora să își monitorizeze antrenamentele ca să rămână în formă.

Desigur, Strava nu are nimic în comun cu toate aceste informații, acesta fiind cunoscută și promovată ca fiind o aplicație dedicată activității sportive, fapt ce a dus la marcarea pe hartă a unor date precum: punctele de maxim interes din punct de vedere sportiv pentru cicliști, atleți, înotători, toate acestea fiind colectate de device-uri mobile.

    strava-heat-map-location-tracking

Cât de mare este reponsabilitatea Strava pentru toate aceste date?

Având în vedere natura informațiilor făcute publice, precum și notorietatea de care se bucură aplicația Strava (1 miliard de activități înregistrate, 3 trilioane de puncta latitudine/longitudine, 10 TB de date stocate, durata totală a activităților însumează 200.000 de ani), toate aceste date capătă o amploare uriașă, cu atât mai mult cu cât se pare că un număr reprezentativ de soldați americani folosesc aplicația și distribuie în mod public informații păstrate în modulele confidențiale ale aplicației (cel mai probabil, fără a cunoaște atât riscurile, cât și relevanța acestora).

James Quarles, CEO Strava, a declarat că aplicația va colabora cu oficialii guvernului și ai armatei americane pentru a proteja astfel de date sensibile, anunțând că procedurile de securitate vor fi simplificate, astfel încât utilizatorilor să le fie clar dacă doresc sau nu să-și facă publice performanțele fizice.

În mod cert, acesta este unul dintre cele mai importante studii de caz care evidențiază importanța protejării datelor cu caracter personal, precum și a educației utilizatorilor de tehnologii software și hardware cu privire la asumarea deținerii, distribuirii și stocării acestor informații.

 Sursa informației: TheHackerNews.com

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward