Business-urile inteligente – în trend dintotdeauna. Acum, posibil prin aplicații software

28 decembrie 2016

Soluțiile software de tip BI includ sisteme informatice de identificare, extragere și analizare a datelor disponibile într-o companie. Acestea sunt folosite în cadrul unei varietăți de industrii, business-uri de diferite mărimi sau departamente, în scopul furnizării unor insight-uri valoroase pentru traficul de pe website, interacțiunea cu diverși consumatori, utilizarea Social Media etc.

Business-urile inteligente – în trend dintotdeauna. Acum, posibil prin aplicații software

Soluțiile software de tip BI includ sisteme informatice de identificare, extragere și analizare a datelor disponibile într-o companie. Acestea sunt folosite în cadrul unei varietăți de industrii, business-uri de diferite mărimi sau departamente, în scopul furnizării unor insight-uri valoroase pentru traficul de pe website, interacțiunea cu diverși consumatori, utilizarea Social Media etc.

Prin utilizarea unui software de business intelligence, în cadrul companiilor mici, acestea pot trece de la simpla monitorizare a click-urilor, surselor de trafic și ratei de conversie, la optimizarea operațiunilor în scopul creșterii profitului, cu efort mic și costuri reduse.

 

7 modalități prin care datele dintr-un business mic pot fi folosite în mod inteligent

  1. Previziuni asupra cerințelor utilizatorului

Analiza predictivă este una dintre cele utile funcționalități ale unui software BI. Aceasta poate fi folosită în toate ariile de activitate, de la prezicerea comportamentului unui client, la utilizarea unor motoare de targetare și recomandare pentru a întâlni cerințele acestuia. În ceea ce privește suportul pentru clienți, analiza predictivă înseamnă utilizarea datelor istorice despre interacțiunile acestuia pentru a prezice ceea ce consumatorii doresc, înainte ca măcar ei să adreseze o solicitare. Targetarea clienților potriviți, prin intermediul conținutului potrivit (având ca suport campanii de e-mail marketing, anunțuri publicitare, recomandări de produse și servicii similare etc.), rezultă într=o rată mai mare de reținere a clientului, de crearea a conversiilor și, implicit, de creștere a profitului.

  1. Conexiunea clienților cu angajații potriviți

Prin utilizaerea datelor colectate din interacțiunile dintre angajați și clienți, a caracteristicilor și particularităților tipurilor de personalitate înregistrate, precum și a algoritmilor unici  și a modelelor de comportament, în locul unei abordări de tipul „primul agent disponibil”, apelurile din partea clienților pot fi direcționate către agențiii cei mai potriviți cerințelor acestora. Studiile axate pe acest context au scos în evidență beneficiile pe care o astfel de conexiune le are: ea crește nivelul de reținere și satisfacție a clienților, descrește rata de abandon a apelurilor și, bineînțeles, îmbunătățește rata de conversii.

  1. Reducerea ratei de abandon a clienților

Costurile de achiziție a unor clienți sunt mari, iar din acest motiv este foarte importantă identificarea utilizatorilor care vor să părăsească un site, înainte ca această acțiune să se întâmple efectiv. Cel puțin la fel de importantă este și înțelegerea motivului pentru care ei iau decizia. Cu ajutorul unui software de business intelligence, se pot aduna date despre lipsa de implicare a utilizatorilor și lua măsurile necesare pentru reconectarea acestora, creșterea nivelului de retenție, precum și reducerea costurilor dedicate lor.

  1. Optimizarea spațiului de retail

Analizarea datelor nu se limitează doar la mediul online. Deținătorii de magazine pot utiliza datele colectate prin observarea locației fizice a acestora în scopul îmbunătățirii experienței din domeniul de retail. Spre exemplu, prin folosirea datelor generate de conținutul video al camerelor de securitate, se pot colecta insight­-uri valoroase despre profilul cumpărătorilor, un număr aproximativ al acestora, orele de vârf sau zonele cel mai des frecventate, astfel încât să se optimizeze modalitatea de organizare și funcționare a business­-ului.  

  1. Gestionarea dinamică a stocurilor

Cunoașterea exacta a cantității de produse pe care un magazin trebuie să le comande și stocheze este una dintre cele mai mari provocări ale unui business mic.  Soluțiile BI pot colecta și analiza date în timp real despre numărul vânzărilor și stocurilor, precum și despre sezoanele sau momentele de vârf, astfel încât să furnizeze previziuni exacte despre ceea ce trebuie stocat, când și în ce canitate. Un astfel de software nu numai că redă informații despre produse care nu vor mai fi în stoc sau previziuni despre comenzi pentru un anumit articol, dar reduc și costurile de inventariere și posibilelele pierderi de stocuri nevândute/degradate, în special în industria serviciilor alimentare.  

  1. Îndreptarea atenției către opiniile din Social Media

Analizarea activităților din Social Media este o formă populară de colectare a opiniilor consumatorilor despre o companie, un produs sau un serviciu. Prin utilizarea unui software de business intelligence, care să măsoare atitudinea consumatorilor pe rețelele de socializare, se  poate crea o viziune mai clară asupra percepției pe care aceștia o au asupra companiei, ca punct de reper în poziționarea față de competiție, comunicarea cu actualii și posibilii clienți, îmbunătățirea unui produs sau rezolvarea oricărui tip de cerință și problemă cu care aceștia se confruntă.

  1. Furnizarea unor promoții în timp real

Prin utilizarea datelor în timp real despre ceea ce un utilizator vizionează la un moment dat, se pot crea promoții de tip push, în legătură cu acel produs sau serviciu. Aceste promoții pot apărea la momentul oportun și, în același timp, pot fi îmbunătățite astfel încât să întâlnească interesele consumatorului. 

Era în care o soluție tip BI putea fi achiziționată doar de către o companie mare, a trecut. În prezent, orice business, indiferent de mărimea lui, are surse de date ce pot furniza insight-uri valoroase despre consumatori și clienți actuali, despre preferințe sau activități în mediul online și offline.  Astfel de aplicații software pot fi regăsite și în portofoliul Softlead.

Companiile interesate pot completa formularul de mai jos sau trimite un e-mail la adresa [email protected].

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward