Studiu de caz: Blueprint Studios

22 nov. 2019 22 nov. 2019

Am dezvoltat doua aplicatii mobile native pentru Blueprint Studios, o companie cu sediul in California, care inchiriaza decor pentru evenimente. Atat aplicatia iOS cat si cea Android ajuta utilizatorii sa gaseasca cu usurinta tot ceea ce le trebuie pentru orice eveniment special si ambele aplicatii se potrivesc cu identitatea vizuala a brandului si ofera clientilor o experienta online excelenta si coordonata.

Studiu de caz: Blueprint Studios

Ni s-a cerut sa dezvoltam o aplicatie Android si una iOS, care sa le ofere utilizatorilor aceeasi experienta ca site-ul Blueprint, dezvoltat tot de catre noi.

Clientul incercase initial sa lucreze cu un alt furnizor pentru aplicatiile mobile, dar acesta nu a fost capabil sa livreze produse functionale, care sa indeplineasca cerintele clientului, astfel incat a trebuit sa refactorizam codul si sa ne ocupam si de design-ul aplicatiilor.

Utilizatorii isi creeaza un cont, cauta produsul care le trebuie sau parcurg categoriile sau sectiunile Get inspired (Inspira-te), What’s new (noutati), Collections by color (colectii dupa culori) sau Designer Picks (alegerile designer-ilor) pentru inspiratie; adauga produse in wishlist sau in cosul de cumparaturi pe masura ce navigheaza si, dupa ce s-au hotarat ce vor sa inchirieze, pur si simplu cer un pret in functie de continutul cosului de cumparaturi.

Platforma Blueprint Studios prezinta toate produsele de inchiriat necesare pentru a creea un eveniment unic, complet customizat pe nevoile clientilor finali.

Pe masura ce evenimentele speciale devin tot mai complexe si mai stilizate, Blueprint Studios continua sa dezvolte cea mai mare colectie de echipamente pentru evenimente, disponibile pentru inchiriat. Inventarul lor vast permite clientilor sa creeze cele mai unice si customizate evenimente sociale sau de networking, cu un design complet.

Caracteristicile solutiei:

Ambele aplicatii mobile sunt sincronizate cu site-ul, ceea ce inseamna ca indiferent de unde a fost creat contul initial si de platforma sau dispozitivul prin care utilizatorul il acceseaza ulterior, totul va fi sincronizat, inclusive activitatile si wishlist-ul.

Blue Studios are mai multe sedii fizice, iar aplicatiile permit utilizatorilor sa selecteze fiecare dintre magazine si sa vada ce produse se gasesc in oferta fiecaruia. Pot vedea locatiile afisate pe harta si pot contacta fiecare magazin, prin telefon sau email, din interiorul aplicatiei.

Utilizatorii se pot loga cu email si parola, sau cu contul de Facebook, pentru a economisi timp, iar panoul de bord intuitiv le arata imediat toate functionalitatile aplicatiei:

Noutati, Colectii dupa culoare, Recomandarile designerilor, Wishlist, Cos de cumparaturi si Categorii de produse. Cosul de cumparaturi le permite utilizatorilor sa importe instantaneu continutul wishlist-ului, iar o functie de cautare ii ajuta sa gaseasca rapid ceea ce le trebuie. Meniul sticky apare pe fiecare ecran, facand navigarea mai usoara si mai intuitiva

O echipa Agile cu competentele potrivite a terminat proiectul intr-o luna

Designerul nostru a realizat conceptul pentru aplicatii. Am avut 2 programatori mobile, unul pentru aplicatia Android si unul pentru aplicatia iOS, care au refactorizat codul si au implementat design-ul nou, iar un al treilea programator a lucrat la API, a imbunatatit procesul si a accelerat livrarea.

Am folosit metodologia Agile pentru managementul proiectului, pentru un proces incremental, ce ne-a permis sa ne adaptam cu usurinta cerintelor clientului.

Tehnologii

Am dezvoltat aplicatii folosind urmatoarele tehnologii: iOS, Objective C, Android SDK, Java, PHP, SQLite, REST API; si tool-uri: Android Studio pentru Android, XCode pentru iOS. Ambele aplicatii beneficiaza de integrare cu social media, permitand utilizatorilor sa se autentifice cu profilul lor de Facebook.

Pentru afisarea si caching-ul imaginilor, am folosit o librarie Picasso si, cu ajutorul SQLite, am salvat o parte din date local, pentru a putea fi mai usor de accesat de catre utilizatori. Aplicatia Android beneficiaza si de elemente de Material Design, pentru o experienta digitala optima.

Principala provocare a fost refactorizarea codului primit de la client, pentru a-l face mai usor de mentinut si actualizat. Codul initial nu era intr-o stare buna si nu fusese bine documentat, astfel incat a trebuit in primul rand sa intelegem ce dorise sa faca echipa initiala care il scrisese, pentru ca apoi sa putem sa il rescriem cum trebuia.

Beneficiile pentru utilizatorii aplicatiei:

  • Se inspira din recomandarile designerilor
  • Sunt la curent cu ultimele noutati in materie de decor si design, cu ajutorul sectiunii "What’s New"
  • Sectiunea "Collections by Color" le arata dintr-o privire inventarul sortat dupa culori
  • Portofoliul de imagini de la nunti, gale si targuri reuneste productii atent finisate
  • Criterii precum design floral, elemente de grafica si papetarie, fabricare custom si multe altele. Aplicatia interactiva permite adaptarea facila la cerintele evenimentului.
  • Utilizatorii pot creea profile, adresa intrebari companiei sau planifica evenimentul perfect cu ajutorul functionalitatii de wishlist
  • Navigare usoara pe orice tip de ecran
  • Abilitatea de a importa wishlist-ul in cosul de cumparaturi

Beneficiile pentru clientul nostru:

  • Design si experienta utilizatorilor mult imbunatatita, in linie cu site-ul lor de e-commerce si cu identitatea de brand
  • Performanta si viteza sporite
  • Aplicatiile sunt updatate la ultimele versiuni de Android si iOS
  • Am creat conceptul de design pentru aplicatiile mobile, astfel incat sa se potriveasca cu identitatea lor vizuala si sa ofere utilizatorilor o experienta de inalta clasa
  • Consultanta din partea unui designer si specialist UX
  • Experienta noastra vasta cu tehnologiile necesare si design pentru aplicatii mobile ne-a ajutat sa reusim acolo unde programatorii initiali au dat gres
  • O solutie completa: am avut expertiza necesara pentru toate nevoile clientului, atat pentru dezvoltarea Android si iOS, cat si pentru refactorizare, astfel incat toate problemele clientului au fost rezolvate intr-un singur loc, nu a trebuit sa imparta proiectul intre mai multi furnizori si sa aiba de-a face cu dificultatile legate de comunicare si mentenanta care ar fi aparut intr-o astfel de situatie

Suntem o companie de software, certificata Microsoft, cu peste 15 ani de experienta in implementarea de proiecte complexe, la cel mai ridicat nivel de securitate, atat pentru clienti corporate, cat si pentru clienti aflati in dezvoltare.

Avand o prezenta puternica pe piata nationala, cu birouri in 5 orase mari din Romania- Bucuresti, Craiova, Pitesti, Galati, Valcea si cu multiple...

Citește mai mult

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!