Microsoft a lansat (și încă lansează) versiuni de Business Central disponibile atât on-premises (pe serverul clientului), cât și în Cloud. Inițial, alegerea uneia dintre opțiuni ținea mai degrabă de specificul fiecărui client și fiecare opțiune avea avantajele și dezavantajele ei. De la o vreme încoace însă, beneficiile alegerii versiunii în Cloud sunt semnificativ mai mari. În cazul în care aveți deja implementată o versiune on-premises de Business Central (sau Dynamics NAV /Navision), cu siguranță veți lua în considere opțiunea de a migra cât mai rapid spre versiunea în Cloud asigurată de către Microsoft. În continuare, vom prezenta cele mai importante beneficii ce rezultă din lucrul cu Business Central în Cloud.
Economii cu infrastructura IT
Acest este poate cel mai important beneficiu, pentru că nu mai este necesară o infrastructură IT proprie. Nu mai este nevoie să cumperi servere, UPS-uri, hard-disk-uri de backup, platforma rulează pe serverele Microsoft, iar mentenanța și upgrade-ul sunt mereu în seama specialiștilor Microsoft, fără a depinde de personal IT pentru întreținere.
Performanță și acces facil la date
În versiunea Cloud de la Microsoft, serverele de cloud unde este găzduit produsul sunt gestionate și actualizate permanent de către Microsoft și prin urmare Business Central rulează pe servere având cele mai noi tehnologii hardware. Nu mai este necesară o anumită versiune de Windows pe stația de lucru deoarece se poate lucra de pe orice dispozitiv (tabletă, telefon) și de pe orice sistem de operare.
Se lucrează mereu pe cea mai nouă versiune
La fiecare 6 luni Microsoft lansează câte o versiune majoră de program și în fiecare lună câte o versiune minoră. Aceste versiuni se actualizează automat pe baza de date și în felul acesta utilizatorii au acces la toate funcționalitățile noi care apar. Este posibil upgrade-ul la o nouă versiune și pe Business Central on-premises, dar procesul este semnificativ mai greoi și nu lipsit de riscuri.
Integrare cu orice soluție Microsoft
Versiunea în Cloud a produsului este integrată cu celelalte soluții Microsoft: Dynamics 365 Sales, Microsoft Office, Power BI, Power Apps, Power Automate, Power Virtual Agents etc. Prin intermediul unor conectori de date se poate comunica cu toate aplicațiile din universul Microsoft și astfel extinde capabilitățile sistemului.
Flexibilitate în utilizare
Plata pentru accesul la produs este în funcție de numărul de utilizatori, ceea ce înseamnă că utilizarea se poate plia pe nevoile companiei. Dacă într-o perioadă e nevoie de mai puțini utilizatori nu este o problemă, se va plăti mai puțin. Iar dacă trebuie crescut numărul de utilizatori, sistemul e perfect scalabil, neexistând restricții de hardware care să limiteze creșterea.
Garanția continuității și siguranță
Microsoft ia foarte în serios securitatea și confidențialitatea datelor. Am auzit cu toții de companii care au fost nevoite să plătească unor hackeri pentru că datele lor fuseseră criptate (ransomware). Uneori, nici nu le-au mai recuperat.
În Cloud-ul Microsoft asta nu s-a întâmplat niciodată. Autentificarea se realizează prin contul de Microsoft Office, unde este activă autentificarea cu 2 factori (cum ar fi aprobarea suplimentară de pe telefon, de pildă), iar datele stocate în Cloud sunt criptate de către Microsoft și aproape imposibil de decriptat de către altcineva.
În final, avem costuri de utilizare mai mici. Toate aceste beneficii se reflectă, finalmente, în costuri de utilizare semnificativ mai mici.
Funcționalități bazate pe inteligența artificială
În perioada imediat următoare, odată cu versiunea Business Central 25.3, Microsoft va adăuga pentru clienții din Cloud-ul Microsoft o funcționalitate care va permite utilizatorilor să interogheze întreaga baza de date folosind limbajul natural (similar cu aplicația ChatGPT, dar optimizată pe datele și procesele specifice fiecărei companii).
De altfel, chiar și în versiunile actuale de Business Central există funcționalități ce se bazează pe inteligența artificială. Un operator de vânzare poate să genereze o comandă cu liniile de articol din ultima factură înregistrată pentru clientul respectiv, scriind sumar acest lucru. Funcționalitatea este detaliată în articolul de aici.
Aceasta este doar o parte din ce urmează, pentru că Microsoft testează deja agenți de inteligență artificială care vor putea lucra autonom - de exemplu să comunice pe email cu clienții și să creeze documente în Business Central. Utilizatorul doar va verifica și valida ce vor realiza acești agenți.
Adevărul este că o revoluție se petrece chiar sub ochii noștri și în următorii ani, dacă nu în următoarele luni, aplicațiile de afaceri se vor baza din ce în ce mai mult pe inteligența artificială. Utilizarea acesteia de către companii va crea, în scurt timp, un avantaj competitiv pentru acele companii care sunt dispuse să adopte cât mai rapid aplicațiile de AI (Artificial Intelligence).
Pentru a beneficia de funcționalitățile de AI din Business Central este necesar să aveți Business Central în versiunea pentru Cloud furnizată de către Microsoft (SaaS). Dacă folosiți o versiune mai veche de produs (Dynamics NAV /Business Central on-premises), acum este momentul ideal să faceți trecerea în Cloud.
Pe lângă benefiiciile migrării la Cloud detaliate mai sus, Microsoft continuă să sprijine această tranziție prin promoția ”Bridge to Cloud”, prin care oferă clienților care migrează de la versiunea on-premises la Cloud un discount de 40% aplicat la prețul de listă al licențelor de utilizator!
!!! Acest discount este valabil doar până la sfârșitul anului 2025!
Având în vedere că acest discount este puțin probabil să mai existe și în anii următori, recomandarea noastră este să nu așteptați până în luna septembrie a acestui an pentru a demara procesul de migrare în Cloud. Migrarea este un proces care poate dura de la câteva săptămâni până la câteva luni, în funcție de complexitatea dezvoltărilor.
ELIAN Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 17 ani în calitate de implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Cu o echipă de peste 75 de specialiști și un portofoliu de peste 250 de clienți, ELIAN Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP și partener CSP (Cloud Solutions Provider).
Pentru o ofertă de migrare în Cloud, ne puteți contacta la adresa de email a departamentului de vânzări: [email protected]. Vă asigurăm că veți primi de la noi o ofertă clară și corect calibrată, un buget fix care reflectă realitatea implementării. Nu mizăm pe strategii de costuri ascunse sau ofertare subevaluată. Ceea ce propunem inițial este și ceea ce livrăm, în bugetul stabilit!Pentru o sesiune de consultanță personlizată puteți completa acest formular: https://www.elian-solutions.ro/consultanta-elian/
Iar dacă vreți să fiți la curent cu funcționalitățile Dynamics Business Central și să aflați noutăți despre sistemele ERP și tehnologiile pentru afaceri, vă puteți abona la newsletter-ul nostru lunar: https://www.elian-solutions.ro/abonare-newsletter/