Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Cum alegi compania furnizor și cum estimezi costurile?

28 iunie 2021

Pandemia a accelerat semnificativ adopția soluțiilor software și a tehnologiilor IT, fapt ce a dus la o creștere a interesului pentru dezvoltarea aplicațiilor software personalizate în funcție de industria și domeniul de activitate al clientului.

Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Cum alegi compania furnizor și cum estimezi costurile?

Conform Gartner, în 2021 este previzionată o creștere cu 4% a achizițiilor IT la nivel global, iar Business Wire estimează o creștere a pieței internaționale de proiecte de tip outsourcing cu aproape 12%, ajungând la aproape 410.2 miliarde de dolari.

Cum să pleci în căutarea companiei software care să dezvolte soluția software potrivită?

Pentru a identifica tipologiile de companii ce pot răspunde unei cerințe de dezvoltare software, este nevoie ca orice client să aibă acces la 2 informații:

  • Bugetul alocat dezvoltării aplicației software
  • Cerințele specifice, creionate și agreate intern, în cadrul companiei

Cum alegi compania software?

Identificarea companiei alături de care să creezi noua ta aplicație software este, de fapt, identificarea echipei care va înțelege business-ul tău, nevoia de a avea un produs personalizat și punerea în practică a cerinței în mod ghidat, eficient și productiv. Verifică de trei ori, prin diverse metode, furnizorul final.

În alegerea companiei software potrivite, poți porni căutarea prin specialistul intern în IT, printr-un consultant extern, prin Softlead sau prin toate 3. Cea mai ieftină și mai rapidă metodă este să trimiți gratuit cerința ta de execuție software prin Softlead, urmând ca tu să primești minim 3 oferte personalizate de la cele peste 300 de companii IT din platformă.

Cum să calculezi costurile medii ale dezvoltării unui proiect software?

Pentru o evaluare corectă a unui proiect ce are în vedere dezvoltarea de la zero a unei aplicații software, este nevoie ca fiecare client să creioneze o listă de specificații tehnice, definite prin module ce construiesc fluxurile de lucru sau mecanismul aplicației. Este recomandat ca acestea să fie cât mai mult concentrate pe aspectele definitorii ale business-ului și să conțină:

  • Informații despre companie/departamentul care necesită digitalizare
  • Scopul și obiectivul aplicației software
  • Module specifice
  • Integrări software sau hardware
  • Informații cu privire la infrastructuri de date, în cazul în care acestea există
  • Informații despre bazele de date
  • Informații despre posibile extinderi ale proiectului
  • Buget
  • Un termen de execuție aproximativ.

În cazul în care compania nu deține informațiile necesare pentru a putea contura acest profil ce cerință, Softlead oferă acces la estimări de costuri și de timp, trimise de mai mulți furnizori IT. Pentru a primi o ofertă personalizată, companiile pot completa formularul de aici: https://softlead.ro/solicita-o-aplicatie

4 aspecte esențiale în definirea costurilor unui proiect de dezvoltare software

 Costurile unui proiect personalizat de outsourcing pot să difere în funcție de o multitudine de aspecte care vizează atât clientul cât și furnizorul. De aceea, Softlead a identificat 4 criterii de bază în explicarea modului în care poate fi estimat un astfel de proiect:

  • Tipul aplicației (enterprise, mid-market, la scară mica)
  • Estimarea de timp (numărul de zile/om necesar dezvoltării aplicației software)
  • Evaluarea calificării persoanelor implicate (juniori, nivel mediu sau seniori)
  • Mărimea echipei și serviciile necesare (alături de execuție, de cele mai multe este nevoie de analiză de business, consultanță, UX/UI, testare).

Cum evaluezi compania software?

Primul pas în evaluarea potențialului partener software este dat de analiza reputației, a portofoliului de clienți (chiar și a industriei, dacă produsul este unul extrem de nișat), mărimea companiei sau a echipei de programatori, precum și nivelul lor de calificare. Ulterior, intervin aspecte de ordin tehnic, ce pot fi analizate prin ofertele transmise.

Din experiența Softlead, ofertele personalizate industriei, nevoii exacte și obiectivelor companiei sunt cele care se pot transforma în proiecte de succes. Desigur, acesta nu este unicul criteriu.

O altă etapă importantă este compararea ofertelor primite. În cazul în care estimările de cost sunt similare (maxim 20% diferență), atunci estimările pot fi considerate consistente și solide, iar furnizorii au un orizont comun de înțelegere a nevoii clientului.

În cazul în care diferențele sunt semnificative, atunci pot apărea câteva elemente:

  • Furnizorii au înțeles diferit cerința.
  • Unul dintre furnizori are o abordare mai profundă a nevoii, iar valoarea mai mare a costurilor derivă din asigurarea respectării cerințelor.
  • Furnizorii au aceeași estimare a numărului de zile, dar costuri diferite/zi/persoana executantă.

Ai nevoie de o aplicație software personalizată, creată de la zero? Solicită o ofertă pe adresa [email protected] sau completează formularul de aici: https://softlead.ro/solicita-o-aplicatie 

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cel mai bogat român din SUA investește într-o fabrică de roboți, la Oradea

O firmă din Cluj - Braintronix, sprijinită de orădeanul George Haber, un antreprenor de succes din Sillicon Valley considerat cel mai bogat român din Statele Unite, va investi 5 milioane de euro în Parcul Industrial Eurobusiness II din Oradea într-o unitate de producţie a roboţilor industriali.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Aplicațiile destinate călătoriilor – creștere cu 30% în perioada verii față de sezonul anterior

Conform datelor publicate de App Annie, aplicațiile destinate rezervărilor de călătorii online au înregistrat în această vară o creștere cu doar 30% față de primul trimestru al anului. Creștrea este una extrem de timidă având în vedere comparația dintre cele două perioade.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cel mai avansat robot social din lume va fi prezent la Bucharest Tech Week 2019

Cea de-a patra ediție a Bucharest Tech Week aduce în atenția profesioniștilor din mediul de business cele mai noi tendințe în tehnologie, împărtășite de peste 30 de experți internaționali. Una dintre vedetele ediției va fi Furhat, un robot înzestrat cu inteligență artificială, cu abilități sociale, și capacitatea de a interacționa cu oamenii într-un m...

Citește articolul arrow_forward