Ai în plan să dezolți un marketplace? Află care sunt costurile și care sunt cele mai importante funcționalități

11 iun. 2024 11 iun. 2024

În era digitală, platformele de tip marketplace au devenit esențiale pentru conectarea cumpărătorilor și vânzătorilor într-un mediu virtual. Exemplele celebre includ Amazon, eBay, și Etsy, care au revoluționat comerțul online. Pentru companiile care doresc să dezvolte un marketplace propriu, există două opțiuni principale: utilizarea unei soluții software preconstruite sau dezvoltarea unei platforme de la zero. În acest articol, vom explora avantajele semnificative ale creării unei platforme software de tip marketplace de la zero.

Ai în plan să dezolți un marketplace? Află care sunt costurile și care sunt cele mai importante funcționalități

De ce să investești într-un marketplace?

Indiferent de industria în care este creat, un marketplace aduce nenumărate oportunități de creștere a reputației, vânzărilor și puterii de promovare atât pentru produse și servicii proprii, cât și pentru capacitatea de a le oferi clienților opțiuni multiple. De asemenea, varietatea tot mai mare de platforme online de tip e-commerce îngreunează identificarea produselor, comparației prețurilor și caracteristicilor produselor, toate acestea fiind mult mai facile în cadrul unei singure soluții, așa cum este marketplace-ul.

  • Flexibilitate în vederea personalizării în funcție de domeniul de activitate, atât pentru servicii, cât și pentru produse.
  • Posibilitatea de a aduce în aceeași platformă mai mulți furnizori, producători sau distribuitori
  • Integrarea facilă cu alte platforme, ceea ce crește nivelul de tehnologizare prin adăugarea unor canale noi de vânzare și promovare.

Care sunt cele mai importante funcționalități tehnice ale unei platforme de tip marketplace?

  • Gestionarea cataloagelor de produse
    • Crearea categoriilor și subcategoriilor de produse
    • Descrieri complete și detaliate ale produselor
    • Adăugarea pozelor specifice
  • Gestionarea stocurilor și livrărilor
    • Monitorizarea Stocurilor: Actualizarea automată a stocurilor pe măsură ce produsele sunt vândute.
    • Opțiuni de Livrare Multiple: Diversitate în metodele de livrare, inclusiv livrare standard, rapidă și internațională.
    • Tracking al Livrărilor: Posibilitatea pentru clienți de a urmări starea livrării în timp real.
  • Sistem de căutare avansată
  • Modul de căutare și filtrare în funcție de o serie de parametri
    • Căutare de tip autocompletare
    • Filtre multiple (în funcție de preț, brand, culoare, mărime etc.)
    • Sortare în funcție de preț, disponibilitate, rating, popularitate, furnizor, stocuri
  • Sistem de evaluare și recenzii
  • Flux de check out simplificat și intuitiv
    • Opțiuni multiple de plată (Acceptarea mai multor metode de plată, cum ar fi carduri de credit/debit, PayPal, și alte portofele digitale)
    • Autentificare și check-out prin cont de utilizator sau ca simplu vizitator
    • Implementarea măsurilor de securitate pentru protejarea informațiilor de plată ale utilizatorilor.
  • Instrumente pentru vânzători
    • Interfață care preia în mod centralizat informații despre stocuri, comenzi, cataloage de produse, inventar
    • Statistici și analize utile
    • Integrare cu instrumente de marketing (newsletter, CRM-uri vânzări, trafic website, performanța vânzărilor)
  • Modul de gestionare a logisticii și livrării
    • Calcularea Costurilor de Livrare: Determinarea costurilor de livrare în funcție de destinație și greutate.
    • Urmărirea Comenzilor: Permite cumpărătorilor să urmărească statusul comenzilor lor în timp real.
    • Gestionarea Retururilor: Un sistem eficient pentru gestionarea retururilor și schimburilor de produse.
  • Asistență și suport pentru clienți
    • Integrare cu centrală digitală pentru preluarea solicitărilor
    • Chat live
    • Secțiune de FAQ (cele mai frecvente întrebări)
    • Sistem de plasare și monitorizare a tichetelor din partea clienților.
  • Sistem de comunicare și de notificări
  • Sistem de conformitate
    • Protecția Datelor: Implementarea de măsuri de securitate pentru protejarea datelor personale și financiare.
    • Conformitate GDPR: Asigurarea conformității cu reglementările privind protecția datelor, cum ar fi GDPR.

Cât costă crearea unei platforme de tip marketplace?

În funcție de complexitatea funcționalităților, de tipul de integrări suplimentare cu alte aplicații software sau de alte aspecte de ordin tehnic sau vizual (UX/UI, design), costurile minime ale unei platforme de tip marketplace pornesc de la 7.000 de euro.

Crearea unui marketplace de succes necesită o înțelegere profundă a nevoilor utilizatorilor și implementarea funcționalităților esențiale care să răspundă acestor nevoi. De la o interfață de utilizator prietenoasă și sisteme avansate de căutare și filtrare, până la gestionarea eficientă a produselor, utilizatorilor și proceselor de livrare, fiecare aspect al platformei contribuie la experiența generală a utilizatorilor.

Implementarea corectă a acestor funcționalități nu doar că va atrage mai mulți utilizatori, dar va crește și loialitatea acestora, asigurând astfel succesul pe termen lung al marketplace-ului. În era comerțului electronic, diferențierea printr-o experiență superioară a utilizatorilor și funcționalități robuste poate fi cheia pentru a deveni lider pe piață.

Ai nevoie de o ofertă personalizată dedicată creării unui marketplace performant? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!