Ca să păstrăm discuţia pe acelaşi palier concret, am verificat proiectele RPA pe care le-am finalizat în ultimul an şi am întocmit un top al celor mai frecvente automatizări cerute de beneficiarii din România. Să vedem rezultatele:
- Procesare extrase de cont pe baza unui dicţionar de cuvinte pentru clasificarea tranzacţiilor. Robotul Software dezvoltat de System Innovation aplică algoritmi de procesare a înregistrărilor pentru clasificarea lor în funcţie de tipul tranzacţiei: încasare, plată, avans, etc şi le introduce în sistemul ERP. De asemenea, robotul software poate valida tranzacţiile cu cardul. Preia tranzacţiile generate pe o platformă online, spre exemplu, introduce extrasele bancare şi corelează deconturile de cheltuieli în vederea închiderii acestora.
- Procesare facturi furnizori. Robotul scanează în fiecare oră adresa de mail pe care se recepţionează facturile de la furnizori, descarcă ataşamentele în format PDF şi extrage datele (cod articol, cantitate, preţ, data scadenta) şi le introduce în sistemul ERP.
- Procesare borderouri curier. Încasările zilnice sunt trimise pe mail sub formă de borderou, borderourile sunt descărcate şi citite de către robotul software şi adăugată în ERP pe baza numărului AWB. Un robot poate acoperi relaţia cu mai mulţi curieri. O activitate similară este procesarea tranzacţiilor din e-commerce. Robotul software se conectează la o platformă tip marketplace, descarcă desfăşurătoarele cu tranzacţiile unei perioade predefinite şi procesează încasările pe baza numărului AWB.
- Crearea ordinelor de achiziţie. Robotul preia de pe e-mail cererile de creare a ordinelor de achiziţii, descarcă ataşamentele, extrage şi validează datele, introduce datele în sistemul ERP ca „Purchase Orders” şi salvează documentele ca draft.
- Derulare inventar. La început de lună, robotul software primeşte listele cu stocurile actualizate, descarcă documentele aferente şi introduce valorile actualizate în sistemul ERP.
Iată aşadar cele mai frecvente automatizări cerute de clienţii din România. Sunt procese de business comune şi care se derulează în acelaşi mod în majoritatea companiilor. Tehnologia RPA a ajuns rapid la un nivel de maturitate, încât să nu implice riscuri, iar erorile tind spre zero. Practic orice proces repetitiv aflat în sarcina unui angajat poate fi preluat de un robot. Acesta poate imita orice acţiune de tip: click de mouse, apăsare de tastatură, navigare într-o fereastră de aplicaţie sau browser. După ce succesiunea paşilor este definită în etapa de configurare a robotului, acesta le va executa automat, fără intervenţie umană şi fără greşeală.
Ce beneficii reies de aici? Toate analizele făcute alături de clienţii noştri arată: reducerea costurilor, accelerarea ritmului de procesare, creşterea calităţii, eliminarea erorilor. Din perspectiva noastră, RPA este o tehnologie care va deveni la fel de comună ca suita Office, indispensabilă în orice activitate de birou.
Pentru întrebări despre proiectele şi roboţii software implementaţi de System Innovation România contactaţi-ne la [email protected]