Veste bună pentru programatorii și specialiștii în advertising: 90% din timpul petrecut pe telefonul mobil este dedicat utilizării aplicațiilor. De ce este utilă această informație? Pentru că, date fiind varietatea aplicațiilor și posibilitatea introducerii de reclame pe parcursul utilizării acestora, mediul creat reprezintă o bună oportunitate din punct de vedere financiar, prin monetizarea traficului.
Platformele de afiliere – o soluție în monetizarea aplicațiilor
Platformele de afiliere reprezintă soluția dezvoltatorilor de aplicații în eficientizarea ratei de răspuns (fill rate) pentru anunțurile publicitare (ads), prin utilizarea unor rețele multiple.
Cum funcționează?
Platformele de afiliere asigură publicitarilor (publishers – persoanele care realizează anunțurile) un punct central de acces către multiple rețele de publicitate. Astfel, prin intermediul platformei, ei pot trimite cereri de anunțuri către rețele de publicitate, poziționate în funcție de eCPM-ul produs (eCPM – effective cost per mille – calcul asupra profitului pe care un anunț îl poate genera, divizat în numărul de click-uri pe care acesta l-a avut, exprimat în 1000 de unități). Pentru fiecare cerere, platforma alege rețeaua de publicitate care însumează cel mai bine prioritățile publicitarului, care, de obicei se bazează pe opțiunile care vin cu cel mai mare profit și cel mai mare eCPM.
Beneficii ale platformelor de mediere?
- Rată maximă de răspuns
O rată de răspuns maximă și eficientă poate fi realizată doar prin accesarea unor rețele de publicitate multiple – ce reprezintă principiul de bază al unei platforme de afiliere.
- eCPM optim
Utilizarea unei platforme de mediere implică un eCPM concentrat pe datele adunate de-alungul timpului, avantaj care contribuie la un calcul optim al costurilor.
- O experiență a utilizatorului mărită
Cu cât experiența utilizatorului este mai vastă, cu atât traficul și monetizarea costurilor se măresc. Cu cât conținutul și calitatea anunțurilor vor fi mai relevante și antrenante, cu atât numărul de utilizatori care vor dori să publice anunțuri și, implicit, rata de eCPM vor crește.
Centralizarea într-un singur loc a rețelelor de publicitate, împreună cu ierarhizarea lor în funcție de eCPM-ul produs și cu posibilitatea selectării rețelei care se îmbină cel mai bine cu propriile priorități, fac din platformele de afiliere una dintre alegererile potrivite ale publicitarilor adepți aplicațiilor pe mobil.