1.6 Sprijin pentru atingerea unei intensități digitale ridicate în IMM
- Bugetul total: 10 milioane de euro
- Data estimată a publicării ghidului final: martie 2025
- Data estimată a deschiderii apelului: mai 2025
1.7 Sprijin pentru transformarea digitală avansată a IMM-urilor
- Bugetul total: 35 de milioane de euro
- Data estimată a publicării ghidului final: martie 2025
- Data estimată a deschiderii apelului: mai 2025
1.8 Sprijin pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor
- Valoarea finanțării:
- Valoarea minimă: 25.000 Euro
- Valoarea maximă: 300.000 Euro
- Cuantumul finanțării acordate – 90%
- Cofinanțare – min. 10%
- Perioada de depunere a proiectelor: Estimarea Ghidului final este în luna iunie 2024, iar sesiunea de depunere online a proiectelor se va deschide în sistemul MySMIS2021 în august 2024, conform calendarului estimativ al PRBI.
Beneficiari eligibili: microîntreprinderi, cu sediul social/punct de lucru în mediul urban din Regiunea București-Ilfov.
Activități eligibile:
A. Activități aferente activității de bază necesare pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor:
1. Investiții în active corporale în vederea îmbunătățirii capacităților tehnice și industriale, pentru a gestiona mai eficient dezvoltarea produselor și serviciilor:
• Construirea/extinderea spațiilor de producție/ prestare de servicii, inclusiv asigurarea utilităților generale aferente, respectiv alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI;
• Achiziționarea de echipamente echipamente, tehnologii (inclusiv tehnologii verzi), utilaje, instalații de lucru, precum si dotări încadrate în categoria mijloacelor fixe: mobilier, echipamente informatice, echipamente de birotică etc.
2. Investiția în active necorporale: programe informatice, brevete, licențe, mărci comerciale, alte drepturi și active similare utilizate exclusiv în domeniul/domeniile de activitate vizat/e de proiect; Atunci când activitățile de tipul 1 și 2 vizează investiții pentru procese de producție (bunuri sau servicii) prietenoase cu mediul și utilizarea eficientă a resurselor în microîntreprinderi, acest lucru este de natură să conducă la obținerea de punctaj suplimentar conform criteriului 2.2 din Anexa 10 – Grila ETF. Investițiile pentru procese de producție producție (bunuri sau servicii) prietenoase cu mediul și utilizarea eficientă a resurselor în IMM implică reducerea utilizării materiilor prime, adoptarea unor tehnici de producție mai puțin poluante, utilizarea surselor regenerabile de energie și/sau a unor tehnologii eficiente din punct de vedere energetic, reducerea la minimum a generării de deșeuri și reciclarea materialelor, de exemplu:
• achiziționarea de instalații/ echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie și/sau sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie[1] pentru eficientizarea activităților pentru care s-a solicitat finanțare: instalarea de sisteme de iluminat cu consum redus de energie, achiziționarea de echipamente/utilaje eficiente din punct de vedere energetic, automatizarea proceselor pentru a reduce risipa de energie;
• integrarea tehnologiilor de control al poluării, care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;
• obținerea de noi certificări de tipul ISO 14001 - sistem de management de mediu;
• creșterea “conținutului de materiale reciclate” din produsul finit, asigurând în același timp performanța și siguranța acestuia;
• achiziționarea de echipamente/soluții/tehnologii având componente reutilizabile sau utilizarea de materii prime (inclusiv materii prime critice) obținute din materiale reciclate;
• achiziționarea de echipamente electrice şi electronice având un procent minim de componente reutilizabile (exemplu: un procent de 30% din totalul echipamentelor să aibă componente reutilizabile);
• achiziționarea de materiale de construcţii având în compoziție un procent minim de materii prime reutilizabile;
• alte investiții specifice economiei circulare pentru reducerea, prevenirea, pregătirea în vederea reutilizării, valorificarea materială și reciclarea deșeurilor generate de beneficiar (ex: achiziționarea de containere pentru colectarea DEEE-urilor sau colectare selectivă, sau tocătoare biodegradabile pentru resturi vegetale şi alimentare; predarea deșeurilor de echipamente electrice şi electronice la centrele de colectare organizate de operatori economici autorizați pentru colectarea și reciclarea deșeurilor în baza unui contract etc.);
NOTA Enumerarea de mai sus nu este exhaustivă, fiind acceptate și alte tipuri de investiții, cu condiția ca acestea să fie justificate în mod corespunzător și să-și poată dovedi necesitatea și eficacitatea printr-un audit de mediu.
B. Activități conexe activității de bază:
1. Activități specifice internaționalizării, extinderii piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite de tipul (enumerarea nu este exhaustivă), inclusiv activități de marketing generate de participarea solicitantului de finanțare, în calitate de expozant, la nivel național și/sau extern la târguri, expoziții:
• achiziție servicii pentru realizarea analizei piețelor internaționale cu potențial și selectarea piețelor țintă;
• achiziție servicii pentru realizarea strategiei de export pentru piețe externe;
• achiziție servicii de inovare pentru crearea unor produse inovatoare pentru intrarea pe piețe internaționale (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export);
• achiziție servicii pentru realizare design pentru ambalare și etichetare, în vederea intrării pe piețe internaționale (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export);
• achiziție servicii pentru realizarea brandului și promovare (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiză a piețelor țintă sau din strategia de export);
• achiziție servicii pentru certificare și standarde de calitate (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export);
• achiziție servicii de promovare pe piețe externe;
• achiziție servicii de participare la misiuni economice internaționale, târguri, expoziții, etc.;
2.Activități de formare profesională specifică pentru angajații din cadrul microîntreprinderii, care vor fi implicați în operarea noilor tehnologii/ echipamente achiziționate prin proiect;
3.Activități de cooperare interregională, transfrontalieră și transnațională, de tipul:
• activități de întărire a cooperării între microîntreprinderi și asociații de afaceri, universități, organizații de cercetare;
• activități de sprijinire a microîntreprinderilor pentru participare în rețele (clustere, centre de afaceri inovative, etc.);
• participarea microîntreprinderilor la platforme S3 etc.
4.Activități de proiectare și consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de afaceri și anexelor acestora;
5.Activități privind managementul implementării proiectului;
6.Activități privind auditul financiar al proiectului și expertiză contabilă/declarația expertului contabil;
7. Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.
ATENȚIE! Nu sunt eligibile proiectele care includ doar activitățile enumerate la punctul B.
Ai nevoie de o ofertă pentru achiziții software? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail cu solicitarea completă pe adresa [email protected]