10 trenduri IDC în licențierea software

06 aprilie 2016

IDC (International Data Corporation) este furnizorul principal de informații legate de piața de IT, servicii de consultanță, telecomunicații și tehnologie de consum.

10 trenduri IDC în licențierea software

IDC (International Data Corporation) este furnizorul principal de informații legate de piața de IT, servicii de consultanță, telecomunicații și tehnologie de consum. 

IDC publică anual un studiu despre trenduri în licențierea soluțiilor software și stabilirea prețurilor pentru licențe, fiind vizate aspecte precum: creșterea  prețurilor, costul real al licențierii, modele de utilizare IoT.

Care sunt trendurile pentru următorii 2 ani:

  1. Veniturile vor continua să crească rapid și vor atinge în 2016, 130 de miliarde de dolari, cu 21% mai mult decât în anul 2015.

Trecerea către  SaaS (Software as a Service), creșterea numărulu dispozitivelor conectate, transferul de la produse către servicii presupun o creștere semnificativă a veniturilor. Printre beneficiile acestui salt se numără:

  • Capacitatea de a cumpăra eficient
  • Modelele devin mai transparente și mai puțin complexe

Dezavantajele trendului ascendent implică:

  • Costuri mai mari pe termen lung
  • Teama consumatorului că atunci când nu va mai plăti licența, nu va mai putea folosi aplicația software
  1. Complexitatea tipurilor de licențe pentru soluțiile software va genera un cost de organizare ce va reprezenta 25% din costul total. Licențierea reprezintă un proces complex în cele mai multe dintre organizații. Acest lucru este dat atât de numărul mare de contracte ce trebuie gestionate, cât și de diferitele tipuri de licență ce trebuie administrate.
  1. Până în anul 2018, 50% din industrii vor fi perturbate de un concurent, venit din afara industriei, care a adoptat cea de-a treia platformă (Cloud, Big Data/Analytics, Social Business, Mobility).

Utilizând cea de-a treia platformă, o companie își crește eficiența și cota de piață cu bunuri și servicii care împlinesc nevoile consumatorului. Companiile care utilizează cea de-a treia platormă sunt cele care îmbină procesele de business cu utilizarea aplicațiilor, lucru ce favorizează poziționarea în raport cu stakeholderii (cumpărători, angajați sau parteneri).

  1. În 2016, cel puțin 3 furnizori de software vor anunța intenția de a renunța definitiv la licențele unice.

În prezent, multe companii de software oferă cele două posibilități pentru acelaș produs. În acest caz, furnizorii se află în ipostaza de a încerca să vândă 2 produse diferite, fără a se concentra strict pe unul dintre ele.

  1. 50% dintre companii vor deține instrumentele necesare pentru a măsura utilizarea Software On-Premises până în anul 2018

Furnizorii de soluții software vor încerca să mascheze complexitatea licențelor, furnizând tehnologii de măsurare și facturare. Cu toate acestea, cumpărătorii vor utiliza strategii personalizate pentru a determina care este cea mai bună variantă pentru ei.

  1. 65% din companiile din SUA vor genera venituri din packaging, brokering și vânzare de APIs până în anul 2017

API (Application Program Interface) reprezintă un set de instrumente pentru construirea aplicațiilor software. APIs oferă acces la date, funcționalități, resurse de afaceri, pe care le reprezintă ca bnuri digitale. Potrivit unu studiu realiza de IDC în anul 2015, 70% din companiile din SUA au o strategie API. Aproximativ 50% dintre ele au anunțat creșteri ale veniturilor.

  1. Până la sfârșitul anului 2016, 40% din companiile din SUA vor achiziționa servicii de tipul Public Cloud.

Cumpărătorii de soluții software caută să-și minimizeze costurile asociate adesea cu achiziționarea unui software cu licență.

  1. Modelele de tarifare Outcome-based vor reprezenta o opțiune pentru 20% din aplicații, până în anul 2017.

IDC a observat o trecere de la modelul centrat pe achizitor, la cel centrat pe relație, ce reprezintă un mod mult mai personalizat de a face afaceri. Tarifarea outcome-based își are rădăcinile în stabilirea prețurilor pe baza valorii de afaceri. Valorile pot fi atât tranzacționale (numărul de rapoarte de cheltuieli prelucrare), cât și financiare (veniturile totale ale achizitorulu).

  1. Aproximativ 75% din furnizorii de soluții software ce oferă atât On-Premise cât și Cloud vor oferi discount-uri

Toate companiile care generează venituri din comercializarea de soluții software trec la un moment dat printr-o perioadă de tranziție în ceea ce privește procesul de construcție, vânzare și livrare de produs. Atunci când veniturile generate de licențiere sunt în scădere, furnizorii sunt motivați să pluseze pe zona de Cloud. Mulți dintre ei aplică discounturi, fie la serviciile Cloud, fie la alte produse sau servicii, pentru a-și motiva consumatorii.

  1. 60% din furnizorii de dispozitive conectate (automobile, dispozitive medicale, termostate) vor genera venituri recurente cu ajutorul serviciilor Software-Based până în anul 2018

Soluțiile software sunt întâlnite în toate lucrurile cu care interacționăm: automobile, mașinării automate, dispozitive mobile etc. În multe cazuri, valoarea asociată acestor produse este monetizată prin vânzarea lor propriu zisă. Cu toate acestea, software-ul joacă un rol important în diferențierea produsului sau serviciului respectiv, în reducerea costului de inventar, în protecția IP-ului și în generarea fluxului de venituri din abonamente.

Cele mai multe dintre companiile ce dezvoltă linii de afaceri în majoritatea industriilor au conștientizat oportunitățile de monetizare a afacerii prin intermediul API. Experții IDC se așteaptă ca, din ce în ce mai multe companii să conștientizeze aceste oportunități. Având în vedere că furnizorii de soluții software încearcă să satisfacă nevoile consumatorilor și să răspundă presiunilor pieței, experții IDC se așteaptă să vadă din ce în ce mai multe variante de licențiere și mult mai multă flexibilitate în acest domeniu.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward