OPTI a dezvoltat o platformă care interacționează cu sute de sisteme de plăți din diferite țări și rețele de telefonie mobilă.
PROVOCĂRI
- Sutele de rețele de telefonie mobilă aveau propriile API cu caracteristici diferite.
- Cumpărătorii jocurilor diverse din portofoliu trebuiau să aibă o experiență unitară în procesul de plată.
- Platforma trebuia să gestioneze eficient milioane de microtranzacții.
- Sistemul de plăți trebuia să fie fiabil, cu trasabilitate completă pentru tranzacții, inclusiv pentru rambursări financiare.
ETAPA 1: UNIFICAREA A SUTE DE API-URI
Primul pas a fost standardizarea interacțiunilor cu sutele de sisteme diferite ale partenerilor (în principal rețele de telefonie):
- Suport pentru API-uri HTTP și non-HTTP.
- Metode multiple de autentificare și internaționalizare.
- Modele multiple de interacțiune: trimiterea unei cereri și primirea unui răspuns sau descărcarea răspunsului, sau așteptarea primirii unui răspuns șamd
- Modelarea utilizatorilor (milioane de clienți finali)
- Modelarea procedurilor (acțiuni făcute de sau pentru un client. Ex: plata, verificarea soldului sau rambursarea)
- Modelarea conceptelor intermediare pentru tranziția de la entitățile de nivel înalt către API-urile de nivel jos
ETAPA 2: UNIFICAREA FLUXURILOR ȘI A EXPERIENȚELOR CLIENȚILOR
Scopul platformei de plăți a fost să crească conversiile prin monitorizarea fluxului de vânzare. Am luat în considerare:
- Diferențele de reglementare (legislația fiecărei țări).
- Diferențele de programare a plăților: taxe unice, taxe zilnice, taxe săptămânale etc.
- Verificarea soldului
- Granularitatea produsului: Una dintre miile de variante ale produsului va fi livrat după ce plata a fost efectuată
ETAPA 3: ASIGURAREA VITEZEI ȘI SCALABILITĂȚII
Platforma de plăți trebuia să poată gestiona sute de milioane sau chiar miliarde de plăți. Prioritățile noastre de top au fost:
- Viteza plății.
- Regularitatea plății.
- Resurse distribuite și scalarea orizontală.
- Organizarea logică a resurselor tehnice
OPTI a măsurat și calculat impactul fiecărui modul asupra eficienței totale, alegând tehnologii testate și sigure. S-a dezvoltat de la zero un motor de programare (scheduling) a sarcinilor.
ETAPA 4: FIABILITATE ȘI TRASABILITATE
Sistemul de plăți trebuie să fie extrem de fiabil și investigabil prin:
- Istoricul plăților individuale.
- Atomicitate și reversibilitate.
- Acces ușor la inspecție și la jurnalul de activități.
- Documentare și ușurință în modificare.
REZULTATE
STATISTICI ÎN TIMP REAL
- Sistemul este integrat cu o platformă de analitycs care permite inspecția în timp real.
MILIOANE DE ABONAȚI
- Utilizatorii sunt abonați și taxați la intervale regulate prin plăți mobile și SMS.
PROCESE DE CALITATE
- Sistemul efectuează verificări ale soldului, plăți parțiale, reîncercări de plată, amânări ale plăților și rambursări.
OPTIMIZARE LOCALĂ ȘI PE FUS ORAR
- Sistemul este optimizat pentru eficiență în funcție de țară, operator și fus orar.
INFRASTRUCTURĂ CLOUD
- Sistemul rulează în cloud pe o infrastructură scalabilă, asigurând controlul costurilor și o scalare ușoară.
MILIARDE DE PLĂȚI MOBILE ȘI SMS
- Sistemul suportă mai mult de o sută de milioane de microplăți pe zi.
TESTIMONIAL
"OPTI este un partener cheie care ne-a permis să lansăm rapid pe piață într-un moment în care echipele noastre erau la început. Atributele care descriu colaborarea noastră cu ei sunt: orientați spre rezultate, rapizi, proactivi, o etică excelentă în muncă." - PlayWing
CONTACTAȚI-NE
📞+40 774 453 302
🌐https://www.opti.ro/contact