IBM a publicat rezultatele extrem de interesante ale unui studiu în rândul testerilor de aplicații. Așadar, cei mai mulți dintre respondenți folosesc instrumente comerciale furnizate de HP, Microsoft sau IBM pentru QA management și execuții de testare, în timp ce 61% completează formulare personalizate în Excel, Word sau Google Docs. Conform datelor furnizate, cei mai mulți dintre testeri își doresc aplicarea tehnologiilor automatizate în vederea testării.
Conform unui studiu publicat de IBM, cele mai multe aplicații testate sunt cele de tip Web based (80%), fiind urmate de client-server (58%) și de aplicațiile pentru device-urile mobile (55%).
În ceea ce privește tehnologiile de testare, pe primul loc se află Scrum, urmat de Waterfall, V-model, Plan-based, Kanban, Iterative, hibride și Water-scrum-fall.
Atunci când vine vorba despre încrederea în produsul testat, cei mai mulți (57%) confirmă faptul că au deplină încredere în soluția pe care o au în vedere pentru a fi testată și lansată pe piață. Cu toate acestea, fiecare tester știe că problemele sunt inerente atunci când sunt lansate module, funcționalități sau produse noi. Cu siguranță, însă, o întrebare interesantă este aceea a detectării celor mai întâlnite probleme.
33% dintre respondenți au confirmat faptul că identifică probleme la nivelul dezvoltării aplicației testate, 41% sunt găsite chiar în etapa de testare și același procent identifică neajunsuri chiar în ceea ce privește scenariile de testare, fapt ce îngreunează procesele ulterioare. De asemenea, o mulțime de probleme apar atunci când sunt omise funcționalități, de unde rezultă o neconcordanță cu scenariile de testare.