Utilizatorii se așteaptă ca AR și VR să se îmbine cu realitatea

01 Aug 2017

Cel mai recent studiu Ericcson ConsumerLab – Merged Reality – arată că oamenii se așteaptă ca, în curând, realitatea virtuala (VR) și cea augmentată (AR) să se îmbine cu realitatea fizică, iar  tehnologia 5G va fi vitala pentru a permite această schimbare de paradigmă.

Utilizatorii se așteaptă ca AR și VR să se îmbine cu realitatea

Studiul arata că, atunci când realitatea fizică și cea virtuală vor începe să se întrepătrundă, viețile oamenilor, modul în care trăim, lucrăm și consumăm informații se va schimba în mod fundamental.

Totuși, este imposibil ca aceste tipuri de realitate să ajungă să se suprapună dacă utilizatorul este legat de calculator sau desprins de realitatea fizică. Cei care utilizează deja soluții VR/AR se așteaptă ca următoarea generație de rețele, precum 5G, să joace un rol central. Mai exact, 36% dintre respondenți se așteaptă ca 5G să ofere mobilitate VR/AR prin intermediul unei rețele în bandă largă, stabilă și rapidă. În plus, 30% dintre acești early adopters se așteaptă ca tehnologia 5G să permită transformarea căștilor cu fir în instrumente wireless.

Același studiu arată și că 7 din 10 early adopters se așteaptă ca VR/AR să schimbe fundamental modul în care funcționează societatea, în principal în aceste 6 domenii: media, educație, turism, retail, interacțiuni sociale și interacțiuni la locul de muncă. De altfel, industria media a început deja procesul său de transformare, iar  oamenii se așteaptă ca ecranele virtuale să înceapă să înlocuiască televizoarele și cinematografele în mai puțin de un an.

Cercetarea calitativă a studiului Ericsson ConsumerLab – Merged Reality –  a inclus o serie inovatoare de discuții de tip focus grup despre  VR cu participanți din America de Nord și Europa, dar și un focus grup tradițional cu utilizatori actuali de VR din Japonia și Coreea de Sud. În plus, pentru finalizarea raportului au fost efectuate și o serie de teste calitative VR cu 20 de angajați Ericsson pentru a determina cum întârzierile înregistrate în VR pot provoca senzația de greață.

Cercetarea cantitativă a studiului a fost realizată cu ajutorul a 9.200 de utilizatori din Franța, Germania, Italia, Japonia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA, cu vârste cuprinse între 15 și 69 de ani, și care dețin o înțelegere de bază a conceptului de VR.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

FreyaPos lansează o inițiativă de sprijinire a micilor retaileri din România. Planul Retail Smart: 100 de licențe gratuite

FreyaPos, dezvoltator de soluții software pentru Horeca & Retail, anunță lansarea unei inițiative de susținere a micilor retaileri din România prin furnizarea gratuită a 100 de licențe software de gestionare a...

Citește articolul
Softlead

Digitalizarea caselor de amanet – soluții eCommerce potrivite și module recomandate

Industria caselor de amanet a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani pe piața din România. Conform datelor, în 2022 cifra de afaceri din acest sector a înregistrat o creștere impresionantă de 23% comparativ cu...

Citește articolul