Potrivit site-ului TechCrunch, după luni dedicate cercetării și anticipării, Twitter anunță primul produs comercial.
Compania și-a manifestat pentru prima oară interesul cu privire la această funcționalitate anul trecut, când l-au angajat pe Nathan Hubbard, CEO Ticketmaster pentru a-i coordona echipa de dezvoltare și de vânzări. Apoi au fost recrutați și alți specialiști din industrie și, astfel, Recode s-a apucat de o copie a butonului de achiziție (”buy”).
Astfel, Twitter a anunțat oficial Buy Now Button într-o postare pe blog, unde compania preciza că va fi vizibil pentru un mic procent din userii U.S.(accesul unui număr tot mai mare de utilizatori va crește în timp). În calitate de utilizator, dacă vezi ceva ce îți dorești, doar apeși buy, te informezi cu privire la produs, introduci modalitatea de plată și completezi tranzacția în doar câțiva pași.
Cu toate că acest test a început pe mobil, cu siguranță se va extinde și pe desktop, a anunțat un reprezentant al companiei.
Compania Twitter anunță parteneriatul cu un număr semnificativ de companii pentru a duce la bun sfârșit Buy Now Button, începând cu Fancy (companie socială de shopping), Gumroad (seller digital content), compania MusicToday și compania de plăți Stripe. Primii vânzători sunt persoane publice din domeniul muzical (Demi Lovato, Eminem, Pharrell), companii nonprofit (Donors Choose, Glide, RED) și retaileri (Burberry, The Home Depot).
Fondatorul Gumroad și CEO Sahil Lavingia susține posibilitatea unei colaborări ce se poate întinde pe o durată de minim un an. În timp ce Gumroad este implicat in aceste achiziții de inițiere, Lavingia spune că este mai bine să lucrezi cu muzicieni, având în vedere modalitatea de plată. Când vrei să achiziționezi ceva, „interfața se presupune că este una cu clientul”, așa că vei realiza faptul că nimeni nu mai face parte din proces, decât Twitter.
La rândul său, Twitter descrie acesta ca un prim pas spre ceea ce ar putea însemna inițierea cumpărăturilor de pe dispozitive mobile cât mai ușor și convenabil, și chiar într-un mod distractiv, astfel încât se așteaptă ca aceste inițiative de comerț să se extindă.
Aceasta pare a fi o cale destul de naturală pentru extindere – nu numai că este o potențială sursă de venituri pe cont propriu, dar și în cazul în care Twitter conduce cu succes aceste vânzări care ar putea încuraja companiile să devină mai active pe servicii dar și pe publicitate.
Facebook, între timp, este ea însuși o platformă de comerț.