In online, totul este posibil. Si din ce in ce mai usor. Datorita aplicatiilor de tip software, bazelor de date ample, inteligent segmentate in functie de volumul de consumatori, totul pare sa poata fi folosit ca un serviciu. Este avantajul clar pe care il propune un sistem dinamic si flexibil, cum este spatiul online.
Conform previziunilor lansate de Gartner pentru piata de aplicatii, incluzand infrastructura si si serviciile oferite in cloud, aceasta va atinge 43 de miliarde in urmatorii 2 ani. Asadar, cei mai optimisti dintre investitorii si oamenii de afaceri din mediul online, sunt invitati sa nu se mai gandeasca la norisorii IT ca la un substantiv, ci ca la un verb declansator al inovatiei, extinderii permanente si seturilor complete de resurse
Principiul este recunoscut dupa extensia *aaS si cele mai multe dintre expunerile sale sunt legate de beneficiile migrarii in cloud. Folosind modelul Software-as-a-Service (SaaS), Data-as-a-Service (DaaS) sau multe altele asemanatoare, Amazon implementa acum cativa ani un sistem dedicat, Infrastructure-as-a-Service (IaaS).
Mai mult decat atat, in contextul actual, putem vorbi despre spatii de lucru devenite servicii (Workplace-as-a-Servie - WaaS), expertiza furnizata ca serviciu (Expertise-as-a-Service - EaaS) sau proceduri de business livrate in acelasi mod (Business process-as-a-Service - BPaaS).
Americanii ii spun XaaS (Anything-as-a-Service/Everything-as-a-Service) si cele mai interesante directii ale dezvoltarii acestui principiu sunt cele de tip Marketing-as-a-Service (MaaS) si Healthcare-as-a-Service (HaaS). Predictiile mediului de afaceri international, ce vizeaza indistiile IT&C se concentreaza asupra urmatorilor 3-5 ani, perioada in care cel putin 42% dintre companiile din Australia intentioneaza sa adopte modelul hybrid cloud, un mix intre serviciile dezvoltate in house si cele outsourced (cloud services).