Studiu SAP: Consumatorii din generația X se vor întorce la obiceiurile de cumpărare pre-pandemie

28 ianuarie 2021

Potrivit unui nou studiu lansat de SAP împreună cu The Economist Intelligence Unit, Generațiile X și Baby Boomers sunt mai predispuse să abandoneze unele dintre noile comportamente referitoare la shopping-ul online și să se întoarcă vechile obiceiuri, comparativ cu cei mai tineri.

Studiu SAP: Consumatorii din generația X se vor întorce la obiceiurile de cumpărare pre-pandemie

Raportul Influential Shopper, al cărui sondaj s-a desfășurat în septembrie 2020 și a analizat peste 4.000 de consumatori la nivel global, a examinat, dintr-o perspectivă generațională, nivelurile de cheltuieli ale consumatorilor, obiceiurile de cumpărare și canalele preferate înainte de pandemie, în timpul acesteia, dar și după ce restricțiile s-au relaxat. Raportul arată o tendință clară de schimbare a comportamentelor în direcția cumpărăturilor online, atât pentru articole esențiale, cât și neesențiale, iar prin intermediul cercetării s-au constatat următoarele:

  • Deși totalul cheltuielilor lunare din țările chestionate a scăzut cu 9% din primul trimestru al anului 2020 până în al doilea trimestru, cheltuielile online au crescut, în medie, cu 15%
  • În timpul pandemiei, cumpărăturile online de produse esențiale, cum ar fi alimentele și produsele de curățare, au devenit mult mai căutate, cheltuielile medii lunare crescând cu 78%, respectiv 49% pentru cele două categorii
  • Odată ce restricțiile se relaxează, este posibil ca noile comportamente de shopping online să continue, scăzând ușor în rândul celor mai tineri (4 puncte procentuale pentru Millennials și Gen Z), și semnificativ în cazul generațiilor mai în vârstă (9% pentru Baby Boomers și 6% pentru Gen X).
  • Capacitatea de a face cumpărături oriunde și în orice moment este motivul pentru care respondenții din toate generațiile apreciază cumpărăturile online (un avantaj menționat de 49% dintre respondenți). Acest criteriu a fost menționat la cote semnificativ mai mari de către Baby Boomers (59%) și Gen X (51%), comparativ cu Millennials și Gen Z (42% fiecare).

Raportul poate fi accesat gratuit aici.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward