Studiu de caz Encorsa: cum a dus digitalizarea ANOFM la procesarea a mii de dosare în timp record

08 iulie 2021

Encorsa anunță colaborarea cu ANOFM pentru digitalizarea proceselor instituției. În acest demers au fost folosiți roboți software UiPath și utilizarea Webcon BPS, platformă BPM (Business Process Management) de tip low-code. Prin folosirea uneltelor software, în perioada septembrie – decembrie 2020 au fost peste 12.000 de dosare în cuantum de aproximativ 58 milioane lei.

Studiu de caz Encorsa: cum a dus digitalizarea ANOFM la procesarea a mii de dosare în timp record

Dezvoltarea componentei digitale a ANOFM a venit ca urmare a nevoii de operaționalizare rapidă a proceselor de plată în măsuri specifice de sprijin guvernamental. Este vorba, în primul rând, de sprijin acordat de stat sub forma unei scheme de finanțare temporară a salariaților cu program redus de muncă (cunoscut și sub numele de „măsura Kurzarbeit”), apoi de sprijin acordat angajatorilor prin decontarea unei părți din salariul angajaților, reprezentând 41,5 % din salariul aferent zilelor lucrate, pentru persoanele care încheie contracte individuale de muncă pe perioadă determinată de până la 3 luni și, nu în ultimul rând, de stimularea angajatorilor să utilizeze telemunca.

Colaborarea cu Encorsa și utilizarea roboților UiPath a facilitat descărcarea automată a PDF-urilor inteligente din platforma AICI.GOV.RO și copierea lor în folderul partajat de către ANOFM cu AJOFM-urile, extragerea automată a datelor din XML PDF inteligent și introducerea lor în baza de date, dar și actualizarea stadiului unui dosar pe AICI.GOV.RO în funcție de pasul în care acesta se află în BPM. Totodată, au fost automatizate generarea OP-urilor în XML pe structura oferită de ANOFM, solicitarea clarificărilor pentru fiecare dosar, prin preluarea datelor de pe Portal Webcon BPS și încărcarea acestora pe AICI.GOV.RO și descărcarea clarificărilor de pe platfomă. Mai mult decât atât, a eficientizat arhivarea documentelor respinse și arhivarea documentelor aprobate.

Rezultatele digitalizării în ANOFM prin know-how Encorsa

Printr-un astfel de proces de digitalizare și automatizare, ANOFM a beneficiat în primul rând de sporirea vitezei de procesare. Robotizarea proceselor de descărcare dosare, generarea dosarelor de plată și verificarea datelor în bazele de date terțe ale celorlalte instituții au condus la respectarea termenului restrâns pentru plata indemnizaţiilor. Apoi, a reușit o simplificare operațională prin gestionarea unitară dintr-o singură platformă a întregului proces, coroborând munca roboților și a funcționarilor umani într-un singur spațiu digital.

O altă componentă esențială a digitalizării, mai ales în cazul ANOFM, e trasabilitatea proceselor prin crearea unui flux digital complet pentru gestionarea activității de preluare și aprobare dosare de plată, auditabil pe întreg ciclul de viață al fiecărui ajutor, de la momentul descărcării dosarului și până la arhivarea acestuia de către roboți UiPath. Trasabilitatea e completată de raportare în timp real, astfel încât datele din toate agențiile județene sunt centralizate instant prin platforma BPM care oferă inclusiv capabilitatea de raportare în timp real pentru noi interogări a datelor, rapoarte ce pot fi create și utilizate chiar și de către funcționari.

Nu în ultimul rând, infrastructura pusă la dispoziție de Encorsa asigură o agilitate necesară structurilor ANOFM, astfel încât să fie posibilă ajustarea continuă a fluxurilor de lucru utilizând abilitatea Webcon BPS de modificare în timp real a fluxurilor.

Rezultatele arată peste 5.000 de dosare procesate și 40 milioane lei plătite prin platformă pentru ajutorul în telemuncă, peste 5.000 de dosare și peste 15 milioane lei plătite prin platformă pentru măsura Kurzarbeit și peste peste 2.000 de dosare cu peste 3 milioane lei plătite prin platformă în cazul indemnizației pe perioadă determinată.

Aplicații software recomandate

Evidența deșeurilor, raportare ANPM și consultanță printr-un sistem online integrat de management al deșeurilor.

Citește tot arrow_forward

Produsul informatic rezolva activitatea de inregistrare si urmarire a dosarelor aprobate ce indeplinesc conditiile legii privind venitul minim garantat si celelalte tipuri de ajutoare acordate, conform legislatiei in vigoare (Legea 416/2001, No...

Citește tot arrow_forward

X-PARKING este o Solutie Web ideala pentru gestionarea locurilor de parcare, a locatiilor si a contractelor aferente, dedicata Primariilor si nu numai. Aplicatia centralizeaza intr-o singura platforma toate d...

Citește tot arrow_forward

BibSoft este un produs software, un instrument orientat spre îmbunătățirea continuă a relației cu elevii/studenții ce beneficiează de serviciile oferite de către bibliotecă.

Citește tot arrow_forward

SYNTAXIS informatizeaza fluxurile informationale din cadrul unei institutii (consiliu judetean, primarie, politie locala si alte autoritati publice) care pune pe primul plan respectarea procedurilor de lucru curente cu care personalul este deja obijn...

Citește tot arrow_forward

SPS PrimaDev reprezinta instrumentul ideal pentru pentru Beneficiari pentru evaluarea rapida a ofertelor depuse la procedurile de achizitii publice de lucrari, respectiv, urmarirea executiei investitiilor.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

xarvio™ adaugă noi funcții aplicației FIELD MANAGER în 2020

xarvio ™ FIELD MANAGER a fost folosit deja de 16.000 de fermieri la nivel mondial, pe mai mult de două milioane de hectare de câmpuri agricole

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Computaris derulează „Academia de programare” pentru 30 de programatori juniori şi studenţi la facultăţi cu profil tehnic

Computaris, companie de dezvoltare şi consultanţă software, derulează „Academia de programare” pentru 30 de programatori juniori şi studenţi la facultăţi cu profil tehnic, selectaţi să îşi dezvolte aptitudinile pentru o carieră de succes în domeniul tehnologiei şi al telecomunicaţiilor.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TECH START-UP: CONNECTIONS LANSEAZĂ PLATFORMA DE FINTECH BANKNIT

Connections, lider pe piața de digital transformation din România, Bulgaria și Serbia anunță lansarea startup-ului fintech Banknit, o platformă care integrează și expune, sub un API unic, datele oferite de bănci, în concordanță cu directiva europeana Revised Payment Service Directive (PSD2).

Citește articolul arrow_forward