Spam-ul de credit - furt de date, troieni şi citate din Biblie

7 mar. 2014 7 mar. 2014

Experții Kaspersky Lab explică pericolele care se ascund în spatele ofertelor de împrumut trimise  ca mesaje spam, în special în cazul în care utilizatorii răspund la acestea, și oferă câteva sfaturi utile pentru utilizatori, pentru a nu deveni victimele acestor organizații financiare fără scrupule și ale escrocheriilor de pe Internet.

Spam-ul de credit - furt de date, troieni şi citate din Biblie

Experții Kaspersky Lab explică pericolele care se ascund în spatele ofertelor de împrumut trimise  ca mesaje spam, în special în cazul în care utilizatorii răspund la acestea, și oferă câteva sfaturi utile pentru utilizatori, pentru a nu deveni victimele acestor organizații financiare fără scrupule și ale escrocheriilor de pe Internet.

Creditorii spammeri: costisitori şi periculoşi

Organizațiile mici și creditorii privați, care se află adesea în imposibilitatea de a concura la acelaşi nivel cu campaniile de marketing ale marilor bănci multi-naționale recurg adesea la trimiterea de e-mail-uri. Frecvent, aceste mesaje servesc drept acoperire pentru organizații ale căror servicii se dovedesc a fi mult mai costisitoare decât specifică mesajul publicitar. Escrocheriile obişnuite de pe Internet includ, de asemenea, spam-ul de credit. Cu scopul de a colecta informații despre victimă, acestea pretind că oferă asistenţă pentru obținerea unui împrumut și solicită fie o parolă a sistemului bancar on-line, codul de verificare al cardului, fie pașaportul sau datele de contact ale utilizatorului. Aceste informații pot fi folosite, de exemplu, pentru întocmirea unor documente false.

Instrumentul preferat al creditorilor frauduloşi:

  1. Phishing-ul – încercarea de a fura datele financiare ale unui utilizator folosind pagini web false care imită formatul oficial de cerere de la bănci bine-cunoscute.
  2. Fişierele malware ataşate care imită formularele de cerere pentru împrumuturi sau contracte de credit aprobate.

Aţi răspuns la un mesaj de spam? Inbox-ul vi se va umple cu şi mai multe mesaje spam

Orice răspuns la un e-mail de tip spam, chiar dacă nu menţionează o intenție de a utiliza serviciile oferite în mesajul publicitar, le dă spammerilor certitudinea că adresa de e-mail există într-adevăr și este utilizată în mod activ (unii spammeri trimit mesaje către liste de adrese generate aleatoriu). Drept urmare, numărul de mesaje publicitare trimise la contul de e-mail „expus" va crește semnificativ.

„Observăm faptul că infractorii apelează la tot felul de trucuri pentru a înşela utilizatorii”, a comentat Maria Vergelis, Spam Analyst în cadrul Kaspersky Lab. „Unii expeditori se prezintă drept organizaţii de caritate sau religioase, care îi ajută pe cei nevoiași. Astfel de mesaje pot conține chiar şi citate din Biblie, pentru a părea mai convingătoare. Alții doresc să atragă clienți potențiali, promițându-le sume mari de bani (uneori până la câteva milioane de euro în numerar), care ar urma să fie oferite într-o perioadă scurtă de timp (de la câteva ore, până la câteva zile), fără nici un gaj sau garanții, sau fără adeverinţă de venituri și cu un număr minim de documente. Rețineți că orice încercare de a deschide un contract atașat poate duce la infectarea sistemului și pierderea de date stocate pe hard disk", a explicat Maria Vergelis.

Sfaturile experţilor

  • Nu introduceți datele personale pe site-uri care par suspecte;
  • Nu completaţi formulare HTML livrate de către expeditori necunoscuți, în special în cazul în care computerul nu este protejat de un program antivirus care poate identifica prompt și bloca link-uri frauduloase;
  • Nu furnizaţi datele personale către terțe părți şi nu iniţiaţi corespondența cu privire la aspecte financiare cu „creditori" necunoscuţi;
  • Nu rulaţi fișiere executabile şi nu deschideţi fişiere atașate, în special arhive și documente de la expeditori necunoscuți (în cazuri extreme, puteţi face acest lucru doar după ce primiţi un verdict de siguranță de la programul antivirus).

Versiunea completă a raportului cu privire la creditorii spammeri este disponibilă pe securelist.com.

Mai multe informații: Evoluţia mesajelor spam în 2013.

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial*. Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari. Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaspersky.ro.

* Compania a fost poziţionată pe locul patru în clasamentul IDC „Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2010". Clasamentul a fost publicat în raportul IDC „Worldwide IT Security Products 2011-2015 Forecast and 2010 Vendor Shares - December 2011". Criteriile de clasificare s-au bazat pe veniturile obţinute din vânzările de soluţii de securitate endpoint în 2010.

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!