Noul sistem Open Banking aduce schimbări majore în piața financiară tradițională. La nivel european, piața serviciilor de Open Banking ia amploare și potențialul de creștere pentru companiile care activează în această industrie este considerabil. În România, Smart Fintech este primul și singurul furnizor terț de plăți autorizat, comparativ cu Germania, unde sunt 35 de furnizori, și cu peste 500 de companii autorizate la nivelul întregii Uniuni Europene.
SmartPay este primul serviciu de inițiere a plăților de tip cont la cont. Acesta poate fi folosit ca alternativă pentru orice plată online cu cardul pentru cumpărături, facturi sau utilități, fie ca accelerator de plăți - integrat în orice aplicație care gestionează resurse financiare sub orice formă, precum facturarea electronică, contabilitate, sisteme ERP, platforme de salarizare sau managementul finanțelor personale. Serviciul a fost creat sub egida directivei europene PSD2 privind serviciile de plată, ce face posibilă includerea și altor jucători în sectorul financiar, pe lângă bănci și serviciile tradiționale ale acestora.
După acreditarea BNR, Smart Fintech a continuat dezvoltarea produsului SmartPay pentru a putea asigura cele mai eficiente servicii și un proces complet sigur pentru utilizatori.
“Siguranța consumatorilor și a partenerilor este pe primul loc când vorbim despre dezvoltarea serviciilor financiare. SmartPay utilizează principiul de plată IBAN to IBAN și oferă posibilitatea oricărui utilizator să inițieze o plată dintr-un cont bancar accesibil electronic către un alt cont, nefiind necesară asocierea unui card cum este cazul plăților tradiționale, fapt ce asigură o siguranță mai mare a tranzacțiilor online”, a declarat Andrei Dumitru, Co-Fondator și Expert Tehnic.
Avantajele SmartPay sunt multiple, de la comisioane mai prietenoase față de plățile tradiționale cu cardul, până la timp mai redus de transfer. Un beneficiu important pentru partenerii SmartPay este că aceștia nu mai au nevoie de licență suplimentară din partea BNR pentru inițierea de servicii de plată, produsul fiind deja acreditat. De asemenea, partenerii nu mai sunt nevoiți să facă mai multe integrări pentru fiecare bancă în parte, integrarea cu SmartPay fiind suficientă, produsul fiind deja integrat cu cele mai importante bănci din România.
Strategia Smart Fintech este de a construi un business durabil. Compania își dorește să ofere un model comercial cât mai flexibil pentru comercianții cu care vor stabili parteneriate, cu un model de comisionare a tranzacțiilor de tip pay per use, astfel încât aceștia să aibă posibilitatea de a alege pachetul de servicii care li se potrivește cel mai bine și care să le faciliteze dezvoltarea, însă își asumă totodată și rolul de a educa piața locală.
„Nu ne așteptăm să vedem același coeficient de creștere precum în țările fruntașe în acest domeniu, însă vedem imaginea de ansamblu, și potențialul pe termen lung este real. Fiind primul Third Party Provider autorizat suntem într-o poziție cheie în ecosistemul financiar și simțim responsabilitatea de a aduce plus valoare pentru consumatorii finali. Informarea și educarea pieței sunt elementele de bază, având în vedere că România este puțin în urmă față de alte state europene, dar avem nevoie și de susținerea băncilor pentru a putea avansa în acest demers”, adaugă Ana-Maria Georgescu, Co-Fondator, Sales & Marketing Manager Smart Fintech.
Băncile integrate până acum cu serviciul SmartPay sunt BRD, BCR, Banca Transilvania, ING Bank, CEC Bank și Raiffeisen Bank. Compania lucrează la integrarea a 10 bănci cu produsul SmartPay până la finalul anului 2021, pentru a putea oferi flexibilitate suplimentară utilizatorilor și își propune primele parteneriate cu comercianți online și furnizori de servicii.
“Pentru anul 2021 ne dorim să consolidăm imaginea SmartPay în piața locală și sperăm să vedem primele tranzacții de Open Banking din România și primii comercianți. Ne propunem să procesăm prin SmartPay câteva mii de tranzacții de plată lunar. La nivel european ne așteptăm ca tendințele să se mențină și piața să crească în continuare, însă pentru România sperăm ca 2021 să aducă începutul competiției Open Banking,” concluzionează Ana-Maria Georgescu.