A rămas mai puțin de o lună până la cea de-a cincea ediție a conferinței de comerț electronic TeCOMM Cluj-Napoca, evenimentul care reunește comunitatea magazinelor online din România, 21-22 octombrie.
Comerțul online crește constant de la un an la altul (33-35% conform Daedalus Millward Brown), iar posibilitatea de a cumpăra online este, cu siguranță, un avantaj major pentru societatea modernă. Viitorul eCommerce-ului constă nu in a atrage mereu noi clienți, ci in creșterea constantă a numarului de clienți fideli.
Comportamentul consumatorului Online
Ca și proprietar al unui business online, te lovești de diverse provocări, fie legate de stocuri, de logistică sau de vânzare propriu-zisă. Conform studiului realizat de Daniel Belingher, The Behaviour of the Digital Consumer, 67% dintre români au o atitudine pozitivă față de cumpărăturile online, principalii factori care le influențează decizia de cumpărare fiind calitatea produselor (38%), economiile făcute in urma achiziționării produselor online (21%) și experiența de navigare în timpul cumpărăturilor (19%).
Debate TeCOMM Cluj: 8 nightmares for online shop/ 8 coșmaruri ale magazinelor online este titlul debate-ului din prima zi a conferinței TeCOMM. În cadrul acestuia, se va discuta despre piața de ecommerce din România, despre provocările cu care proprietarii magazinelor online se pot confrunta atât în partea de început, cât și ulterior, când lucrurile încep să funcționeze, cum pot fi soluționate și ce tooluri au la dispoziție.
Toate acestea vor fi dezbatute de către reprezentanți ai unor companii importante, precum:
Diana Tănase – Marketing Manager MasterCard, 5 ani de experiență în marketing și publicitate, implicată în campaniile de lansare ale noilor tehnologii de plată introduse de MasterCard pe piața din România (contactless, MasterPass) cât și promoții cu parteneri din retailul și e-tailul românesc:“Știm cu toții că apetitul românilor pentru cumpărăturile online este din ce în ce mai mare, pe măsură ce oferta se diversifică și calitatea produselor și serviciilor oferite online crește. Prin intermediul programelor și platformelor MasterCard, am dezvoltat parteneriate cu magazine online din diverse domenii, alături de care am văzut și simțit provocările pieței, încercând să venim și cu cele mai potrivite soluții. De exemplu, adresăm problema abandonului coșului de cumpărături prin dezvoltarea unor tehnologii care să fluidizeze procesul de check-out și să simplifice plata”.
"În opinia mea, "coșmarurile" se resimt pe multiple planuri. Eu mă voi referi la cel operațional și cel de marketing. Din punct de vedere operațional, există o provocare în identificarea clientului aflat în magazin, dar cu un istoric solid pe online.Marketing-ul vine cu o altă problematică: determinarea acelui raport optim dintre invesțitiile realizate în online versus impactul pe care aceste acțiuni îl au la nivel de tranzacții, online și offline (omnichanel concept)" afirmă Dan Ostahie, CEO Altex, unul dintre promotorii electroretailului românesc, controlând în prezent o rețea de 91 de magazine. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 337 de milioane de euro, în creștere cu 25% față de anul precedent. În 2014, a fost inclus în Top Cei mai admirați CEO din România (Gala Business Magazin).
Mihaela Mureșan - Marketing Manager IKEA, 15 ani de experiență în marketing și comunicare. A lucrat în media și retail și a lansat branduri noi pe piața autohtonă (Media Galaxy și IKEA), dar și peste hotare (IKEA in Croatia):“Una dintre provocările principale pe care le-am avut în tranziția de la offline la online a fost oferirea unei experiențe de cumpărături unitare dar în același timp relevantă și specifică pentru cele 2 canale: magazinul – offline și serviciul de comenzi online. Chiar dacă produsele sunt similare, comportamentul de cumpărare pentru cele 2 canale este diferit, dar în final satisfacția cumpărătorilor este cea mai importantă"
“Pe piața de Online Travel nu prea mai există diferențiere. Provocările agențiilor din perspectiva online sunt turiștii care cunosc mult mai bine produsul înainte de achiziție, sensibilitatea față de preț, creșterea Costului Per Achiziție, posibilități reduse de negociere ale agențiilor de Online Travel în relația cu companiile aeriene. Concluzia: Analizați-vă datele pentru a oferi valoare clienților voștri” spune Remus Vișan, Managing Director Paravion și Bavul.com, unul dintre antreprenorii de succes din industria de turism, cu o experiență de peste 19 ani în acest domeniu. În 2013 a primit distincția de “Cel mai tânăr lider în turism sau ospitalitate”
Gabriel Rusu – CEO BestKids, Antreprenor pasionat, cu peste 10 ani de experiență în e-commerce, sisteme de mari dimensiuni și platforme B2B.
“Pe măsură ce magazinul devine mai mare, iar problemele inițiale sunt depășite, bugetul permite rezolvarea unora dintre ele, apar probelemele noi: ai ajuns sus, cum rămâi aici, cum tratezi situațiile cand toți te copiază, cum te impui pe piață prin altceva decât preț mic, cum te diferențiezi față de alți concurenți, intrii sau nu în Marketplace”
Publicul nu va fi doar unul spectator, ci va fi direct implicat prin interactivitatea oferită în cadrul acestui debate, unde se vor prelua și intrebări din sală. Conferința este adresată oamenilor de afaceri care dețin magazine online și celor din domeniile conexe.
Înscrie-te pentru 21 și 22 Octombrie la cea de-a cincea ediție TeCOMM eCommerce Conference&Expo la Grand Hotel Italia 5*, Cluj-Napoca. Vezi aici agenda și speakerii confirmați până în prezent.
Până la data de 11 octombrie veți putea beneficia de reduceri pentru orice tip de bilet achiziționat. Prețurile pentru conferință pornesc de la 49 euro, mai mult, organizatorii oferă și reduceri atractive pentru grupuri. Vezi aici toate prețurile.
TeCOMM is Powered by Urgent Cargus.
Gold Sponsors: MasterCard si FAN Courier.
Recommended payment processor: mobilPay
Partners: ChicVille, ProfitShare, Conectoo, MxHost, Mediatic, WensTravel, United Business Center.