ServiceNow: De la Casă la "Acasă"

11 Dec 2023

Găsirea echilibrului între Configurare și Personalizare pentru Soluții Optime

ServiceNow, o platformă robustă concepută pentru optimizarea operațiunilor pentru firme de tip enterprise, este adesea descrisă ca o unealtă puternică ce poate automatiza și optimiza diverse procese de business. Dar v-ați imaginat vreodată ServiceNow ca ceva și mai personal? Imaginați-vă ServiceNow ca pe o casă - o structură cu funcționalități implicite ce pot fi îmbunătățite și personalizate pentru a servi nevoilor unice. În acest articol, explorăm această analogie intrigantă creată de Alexandru Aluchi, unul dintre arhitecții noștri tehnici seniori de la Devhd, și vom explora distincția dintre configurarea și personalizarea ServiceNow. În cele din urmă, vom oferi ghiduri practice pentru a găsi echilibrul potrivit între aceste două abordări, asigurând o experiență ServiceNow optimizată.

ServiceNow: De la Casă la "Acasă"

De la Casă la Acasă

La fel cum o casă oferă adăpost, ServiceNow oferă un cadru pentru optimizarea operațiunilor de business. Cu toate acestea, la fel ca o casă, valoarea reală a platformei este deblocată atunci când este personalizată pentru a se potrivi nevoilor specifice. Iată cum o descrie Alexandru:

"Toți ne bazăm pe ServiceNow pentru a aduce valoare și a îmbunătăți modul în care funcționează afacerea noastră, dar ce este cu adevărat ServiceNow, cum putem să ne raportăm la el pentru a înțelege capacitatea sa și a-l optimiza pentru nevoile noastre?

Ei bine, ServiceNow este ca o casă. Și o casă este o cutie cu o formă ca alte cutii și o structură ca alte structuri, dar este cutia ta și este un loc în care îți ții lucrurile. Poți folosi această casă așa cum a fost proiectată, și asta este în regulă, dar apoi nu te va face să te simți acasă și nu va lucra pentru a-ți completa nevoile.Așa că o vei vopsi, o vei mobila, vei pune tablouri și uneori vei adăuga o fereastră nouă sau poate chiar spargi un perete, atâta timp cât nu este unul structural. Nu ai prefera o casă care să fie aliniată cu nevoile tale și să-ți facă viața mai ușoară, în loc de o casă mare plină de lucruri? Aceea s-ar simți cu adevărat mai mult ca "acasă".

Când privim afacerea noastră, știm că are nevoie de flux, de sisteme pentru a se integra cu intervenție minimă, de simplitate, eficiență, pentru a elimina cât mai mult posibil dezordinea.

Precum o casă, ServiceNow ar trebui să fie un loc de confort, aliniat cu nevoile afacerii și să facă viața mai ușoară. Pentru a realiza asta, opțiunea dorită este cea out-of- the- box & configurare și ar trebui să fie prima opțiune atâta timp cât servește nevoile afacerii. Dar nu ar trebui să vă fie frică să dărâmați acei pereți. Personalizarea poate face diferența și poate transforma un tool într-o experiență. Trebuie doar să evaluăm corect riscurile și să ne asigurăm că nu dărâmăm pereții structurali."

Configurare versus personalizare

ServiceNow face distincție între configurare și personalizare pentru a ghida utilizatorii în optimizarea eficientă a platformei:

Configurare: este procesul de adaptare a unei instanțe folosind cele mai bune practici și API-uri ServiceNow. Implică utilizarea instrumentelor și capacităților încorporate ale ServiceNow pentru a adapta sistemul la nevoile existente. Acest lucru include schimbarea numelor de câmp, ajustarea comportamentului și modificarea preferințelor în cadrul platformei. Configurările ar trebui să fie bazate pe date și reversibile fără a altera codul sursă principal și să utilizeze instrumente native din cadrul platformei pentru a modifica comportamentul sau funcționalitățile.

Personalizare: implică efectuarea de modificări la instalarea de bază a unei instanțe ServiceNow. Necesită codare personalizată sau implementare în afara contextului out-of-the-box (OOTB) al platformei. Acest lucru implică crearea de noi funcționalități pentru a modifica elemente centrale existente, cum ar fi acțiunile UI, scripturile, ACL-urile și regulile de afaceri. În timp ce personalizarea oferă flexibilitate, poate afecta actualizările viitoare și necesită o considerație atentă.

Explorăm diferențele prin două exemple aici.

Ghiduri pentru personalizare eficientă

În lumea ServiceNow, personalizarea oferă o unealtă puternică pentru a alinia platforma cu cerințele specifice ale afacerii. Cu toate acestea, pentru a asigura cele mai bune rezultate pentru clienții noștri valoroși, urmăm anumite ghiduri:

Noi, la Devhd, am adoptat o abordare pragmatică a personalizării, așa cum este recomandat de ServiceNow, ceea ce înseamnă că, în loc să ne concentrăm exclusiv asupra faptului dacă o acțiune se încadrează într-o categorie sau alta, ne-am schimbat abordarea și am pus întrebările potrivite:

Cu personalizarea inteligentă din punct de vedere al afacerii, deciziile privind personalizarea încep întotdeauna cu o perspectivă de valoare: Depășește valoarea comercială promisă de personalizare riscul pe care îl prezintă, în termeni de datorie tehnică și actualizabilitate? Clienții care adoptă această abordare pot profita mai bine de capacitățile puternice ale platformei Now, menținând în același timp o instanță sănătoasă și bine gestionată.

Despre Devhd

Devhd, înființată în 2016, este o companie specializată în servicii profesionale ServiceNow, concentrându-se pe furnizarea de soluții practice și durabile pentru fluxurile de lucru digitale. Principalul nostru focus este dezvoltarea și integrarea aplicațiilor enterprise, și suntem mândri să fim prima companie românească angajată în transformarea digitală enterprise prin platforma ServiceNow. 

Ca partener ServiceNow pe toate cele trei module - Resell, Consultanță & Implementare și Dezvoltare - la Devhd acoperim întregul ciclu al adoptării platformei ServiceNow și capacităților sale puternice. Acest lucru înseamnă că oferim servicii profesionale de la început până la sfârșit, inclusiv licențiere, consultanță, implementare, dar și dezvoltarea de aplicații personalizate publicate în magazinul ServiceNow. Dacă doriți să aflați mai multe despre serviciile noastre, ne puteti contacta la [email protected].

Devhd este prima companie 100% romaneasca de consultanta si servicii de transformare digitala pe platforma ServiceNow, pentru clienti enterprise. 

Incepand cu anul 2022, compania a devenit Partener Premier ServiceNow pentru toate cele trei module : Consultanta & Implementare, Sales si Build (aplicatii personalizate in functie de nevoile clientului). Astfel, clientii pot apela la Devhd atat pentru achizitionarea solutiilor ServiceNow cat si pentru implementarea lor, iar Devhd poate construi totodata si solutii personalizate. 

 Cu o experienta de peste 10 ani, consultantii si arhitectii nostri au ajutat clienti la nivel international sa eficientizeze procesele de business prin ServiceNow. Echipa Devhd preia proiecte complexe, end-to end, de la nivel de Technical Architecture & GovernanceAdvisory & ConsultingImplementation pana la Integrari & AutomatizariCustom App development si Training.

Oferim consultanță strategica, implementare ​ș​i suport/ mentenanta pentru ​aplicatii​, in urmatoarele arii: 

  • fluxuri IT (IT Service Management (ITSM), Strategic Portfolio Management (SPM), IT Operations Management (ITOM), IT Asset Management (ITAM) 
  • ​experiențe​/ fluxuri pentru ​angajați​ (HR Service Delivery, Service Portal) 

  • ​experiențe​/ fluxuri pentru ​clienți​ (Customer Service Management)  

  • dezvoltare de ​aplicații​ ​și​ automatizări/ integrări de software  

Avand 20 de profesioniști certificați ServiceNow,  inclusiv 2 arhitecti tehnici certificati, vasta experiența a echipei Devhd cu ServiceNow asigura succesul clientilor nostri si atingerea obiectivelor de rentabilitate a investitiei. Folosim metodologii testate si validate pentru a construi aplicatii de calitate care ating si depasesc obiectivele de valoare ale afacerii clientilor, construind solutii practice si de viitor, eficiente, scalabile si sustenabile din punct de vedere al costurilor pe termen lung.

*Mai multe informatii despre platforma ServiceNow si modul de lucru puteti gasi aici https://www.dev-hd.com/frequently-asked-questions/

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul