Aceste aplicații, comercializate sub brandul CallidusCloud, vor oferi SAP și clienților săi o soluție distinctă de Customer Relantionship Management (CRM) bazată pe cloud, oferind SAP un avantaj competitiv pe piața soluțiilor CRM estimată la 46 miliarde de dolari. SAP intenționează să consolideze aplicațiile CallidusCloud în cadrul portofoliului SAP Hybris Cloud, parte a grupului Cloud Business Group al SAP.
Fiecare acțiune la bursă a Callidus Software Inc. a fost transformată în dreptul de a primi în numerar 36 de dolari per acțiune. Callidus Software Inc. a anunțat bursa de valori Nasdaq privind finalizarea achiziției și se așteaptă ca tranzacționarea acțiunilor sale să fie suspendată în așteptarea declasării. Pentru anul fiscal 2017, CallidusCloud a raportat venituri de peste 253 milioane de dolari, dintre care 198 milioane de dolari din abonamente, o creștere de 31% comparativ cu anul trecut. SAP va furniza o actualizare a veniturilor sale care să includă portofoliul CallidusCloud în primul trimestru al anului 2018.
"Prin corelarea soluțiilor de front-office cu cele de back-office și conectarea acestora la un core digital, redefinim CRM-ul. Cu soluțiile SAP Hybris avem deja una dintre cele mai puternice suite de customer experience de pe piață, iar acum, cu ajutorul aplicațiilor CallidusCloud reușim să îmbunătățim suita de soluții CRM, oferindu-le clienților noștri un sistem inteligent de tipul end-to-end. Integrând soluțiile de front-office în SAP S/4HANA cu ajutorul SAP Cloud Platform, companiile se transformă în afaceri digitale inteligente", a declarat Rob Enslin, membru al Comitetului Executiv al SAP și Președinte SAP Cloud Business Group.
CallidusCloud consolidează suita SAP de soluții Front Office: Vânzări, Date despre clienți, Marketing, Service, Comerț
Achiziționarea CallidusCloud vine în completarea inițiativei SAP de a reconfirgura soluțiile de front office dintr-un software de CRM de tip legacy într-o suită inteligentă de customer experience, constând în: soluțiile CallidusCloud, care oferă companiilor instrumentele necesare pentru a inspira și a ajuta profesioniștii de vânzări să transforme lead-urile în clienți, soluțiile Gigya, care ajută companiile să adopte o abordare digitală a marketingului, vânzărilor și serviciilor pentru a iniția și a construi relații de încredere cu clienții în online prin gestionarea și colectarea adecvată a datelor despre aceștia, soluțiile de marketing SAP Hybris, care transformă datele în instrumente utile de marketing pentru fidelizarea consumatorilor, soluțiile de service SAP Hybris, care se concentrează pe retenția consumatorilor și ajută brandurile să estimeze cele mai bune moduri de a-și satisface clienții, capabilitățile SAP Hybris omnichannel, care permit companiilor să ajungă la consumatori pe orice canal și pe orice dispozitiv.
"Succesul în economia digitală înseamnă oferirea celor mai bune experiențe posibile clienților. Companiile vor reuși să devină competitive numai dacă pot furniza echipelor de vânzări date relevante despre clienți. Apoi, brandurile vor putea folosi informațiile de marketing pentru comenzile de vânzări sau pentru a avea acces la informații despre producție și inventar în timp real, permițându-le să ofere clienților experiențe personalizate. În calitate de client al CallidusCloud, SAP a înregistrat o îmbunătățire cu până la 50% a productivității vânzărilor, iar parteneriatul nostru a dus la numeroase integrări preconfigurate ale sistemelor SAP. Împreună putem oferii soluții personalizate pentru a sprijini transformarea digitală a clinților în domeniul vânzărilor", a menționat Leslie Stretch, CEO Callidus.
Perspectiva pieței
Paul Greenberg, Fondator și Director General, The 56 Group: "Ultimele achizitii ale SAP, Gigya la sfarsitul anului 2017 și CallidusCloud, ar putea fi două dintre cele mai bune achizitii la nivel global pe care o companie le-a făcut în ultimii doi ani. De asemenea, această decizie strategică arată că SAP încearcă să se alinieze la ideea de centricitate a clienților. Asta înseamnă că se îndepărtează de conceptul de soluții de back-office (dar nu renunță de tot la el) și se repoziționează ca o companie empatică, cu responsabilitate socială și orientată către client, cu un ecosistem care susține și permite aceasă schimbare."
Sheryl Kingstone, Director de Cercetare, 451 Research: "Piața este pregătită pentru înlocuirea implementărilor de tip legacy, acestea putând fi complicat de utilizat datorită faptului că se bazează pe reguli preconfigurate care sunt dificile și costisitoare de întreținut. Software-ul cu care CallidusCloud contribuie la soluțiile SAP are o automatizare inteligentă îmbunătățită, cu fluxuri de lucru dinamice bazate pe date care vor accelera nu doar procesul de quote-to-cash și vor îmbunătăți prețurile dinamice, ci vor furniza și informații de vânzări care pot fi folosite pentru a ghida și motiva reprezentanții de vânzări pentru a maximiza obiectivele de business, cum ar fi profitabilitatea, randamentul inventarului etc."
Odată cu achiziționarea Callidus Software Inc., SAP a devenit liderul piețelor de soluții de Sales Management Performance și de CPQ (Gartner Magic Quadrant for Sales Performance Management - 15 ianuarie 2018 și Forrester Wave: Configure-Price-Quote Solutions, Q1 2017).
Disponibilitatea produsului
SAP intenționează să consolideze activele CallidusCloud sub conducerea lui Leslie Stretch în cadrul portofoliul de soluții SAP Hybris Cloud. Portofoliul combinat include automatizarea forței de vânzări, managementul performanței vânzărilor, activarea vânzărilor și execuția vânzărilor (CPQ și facturarea abonamentelor). Echipa de management existentă va continua să conducă CallidusCloud și să sprijine integrarea soluțiilor CallidusCloud cu implementări de la terți. Soluțiile CallidusCloud vor fi vândute în mod autonom și în pachete cu soluții SAP.