Julian Poulter, Researh Director în cadrul Gartner, previzionează o creștere cu aproximativ 16% a pieței de consum a soluțiilor CRM (Customer Relationship Management) pentru 2018: “Perspectiva de tip 360 de grade asupra consumatorului și nevoilor sale duce, de asemenea, către transformarea CRM-urilor tradiționale în adaptarea la o piață de consum puternic tehnologizată, prin aplicarea unor funcționalități de inteligență artificială. Din acest punct, soluțiile de tip CRM devin vitale pentru cele mai multe dintre business-urile existente”.
Un alt motiv pentru care aplicațiile software de tip CRM se află constant în bugetele companiilor este tocmai faptul că, operând cu volume mari de date despre clienți, sunt sensibile din punctul de vedere al normării GDPR. Cele mai multe dintre soluții sunt deja adaptate normelor impuse de politicile GDPR, așadar încă un beneficiu real al implementării lor.
Cele mai importante statistici ale anului 2017 din perspectiva implementării soluțiilor CRM:
- Creșterea ratei de conversie a clienților cu peste 79%
- ROI-ul pentru fiecare dolar investit este de 5 dolari
- Rata de adopție pentru o soluție CRM este de 26%
- Din punctul de vedere al vânzărilor, cu ajutorul CRM-urilor, companiile înregistrează o creștere cu 65%
- Social CRM – îmbunătățesc rata de retenție a clienților cu 26%
- Serviciile de Customer Care au fost îmbunătățite cu peste 47%
- Costurile per lead sunt reduse cu 23%