Previziuni Gartner: până în 2020, 20% dintre organizații vor utiliza smartphone-urile în locul cardurilor de acces tradiționale

24 ianuarie 2017

Un procent semnificativ din totalul companiilor folosește tehnologii fizice de acces, acestea fiind sisteme închise, particularizate pe organizație și cu abilități limitate de integrare la infrastructura IT.”– susține David Anthony Mahdi, director de cercetare în cadrul liderului pentru trend-urile tehnologice - Gartner, Inc

Previziuni Gartner: până în 2020, 20% dintre organizații vor utiliza smartphone-urile în locul cardurilor de acces tradiționale

Un procent semnificativ din totalul companiilor folosește tehnologii fizice de acces, acestea fiind sisteme închise, particularizate pe organizație și cu abilități limitate de integrare la infrastructura IT.”– susține David Anthony Mahdi, director de cercetare în cadrul liderului pentru trend-urile tehnologice - Gartner, Inc

În 2016, mai puțin de 5% dintre organizații au folosit smartphone-urile pentru a permite accesul în cadrul companiilor. Se estimează că, până în 2020, procentajul de utilizare va ajunge la 20%.

Astăzi, disponibilitatea în creștere a dispozitivelor mobile și a vendorilor de  tehnologiil în cloud pentru sisteme fizice de control al accesului (PACS),  va avea un impact major în modalitatea de implementare și gestionare a acestor sisteme. ­- adaugă Mahdi.

Tehnologia PACS (physical access control system) se bucură de notrietate în rândul unei game variate de industrii verticale, în scopul securizării accesului pentru un număr mare de facilități (clădiri, birouri individuale, centre de date, camere cu echipamente, depozite etc.), personalizat în funcție de rolul deținut în cadrul companiei (angajați, contractori, vizitatori,  personal de mentenanță etc.). Prin utilizarea Bluetooth, Bluetooth LE sau Near Field Communication, tehnologia mobilă, ca modalitate de autentificare este, în momentul de față, alegerea numărul 1 în majoritatea instalărilor dispozitivelor de control, ca alternativă la componentele hardware de tip OTP (one-time password).

Una dintre cele mai facile modalități de utilizare a smartphone­-urilor în aces sens este prin integrarea acestora printr-un canal de date sau prin Wi-Fi, în sistemul de control al accesului (ACS). Utilizarea lor poate, de asemena, să simplifice integrarea cu tehnologii biometrice, axate pe voce sau recunoaștere facială (sau ambele). Abordarea de față poate, de asemenea, să prevină riscurile în cazul în care cineva extern ajunge în posesia telefonului, fără permisiune.

Indiferent de situație, înlocuirea cardurilor tradiționale de acces cu smartphone-urile permite reducerea semnificativă a costurilor și redă beneficii privind experiența utilizatorului (UX). – conchide directorul de cercetare Gartner,  David Anthony Mahdi.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward