Potrivit NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în ziua de 12 noiembrie 2021, când majoritatea comercianților parteneri au desfășurat campania promoțională Black Friday, numărul tranzacțiilor cu cardul a crescut cu circa 10% comparativ cu ediția precedentă.
Suma medie cheltuită online cu cardul în ediția din acest an a evenimentului de cumpărături Black Friday a fost în valoare de aprox. 370 lei, în creștere cu circa 10% față de 2020. Cea mai mare tranzacție procesată de NETOPIA Payments în perioada de referință s-a ridicat la suma de peste 77.000 lei.
Din datele NETOPIA Payments, s-au procesat, în medie, 67 de tranzacții pe minut anul acesta de Black Friday, iar vârful de tranzacții procesate s-a înregistrat în intervalul orar 14:00-15:00.
În ceea ce privește categoriile de produse preferate de români cu ocazia Black Friday 2021, în topul achizițiilor online s-au aflat: mobilierul, produsele electro-IT, articolele de fashion, dar și produsele pentru casă si gradina.
Conform reprezentanților NETOPIA Payments, două treimi din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2021 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulți dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului.
„Suntem întotdeauna alături de comercianții noștri parteneri, mai ales cu ocazia unui eveniment foarte important pentru ei, așa cum este Black Friday, astfel încât să eliminăm orice dificultate care ar putea apărea în procesul de comandă. Venim constant cu optimizări pentru a le oferi partenerilor noștri, dar și clienților lor finali un proces de plată rapid și eficient, într-una dintre cele mai aglomerate perioade din industria de ecommerce de-a lungul unui an”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA Payments.
Deși ziua de 12 noiembrie a reprezentat un vârf de comenzi, în continuare volumele de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în această săptămână sunt cu peste 30% mai mari decât într-o zi obișnuită, ceea ce subliniază faptul că mare parte dintre comercianții parteneri nu se rezumă la o singură zi pentru campania de Black Friday, ci la o perioadă promoțională mai extinsă.