Mai mult de 100 de speakeri vor împărtăși tendințe și cele mai noi soluții pentru succes în afaceri, de la antreprenori de succes, manageri performanți din companii de prestigiu și profesioniști cu experiență și reputație profesională impecabilă în domeniul lor de expertiză, până la profesori universitari de la reputate școli de business din Europa, reprezentanți ai autorităților locale, membri ai guvernului, diplomați economici, speakeri motivaționali, performeri, oameni de cultură și artiști. Conform estimărilor extrapolate din analiza chestionarelor de feedback completate de participanții la edițiile anterioare Business Days, impactul generat în economie de un eveniment Business Days este de aproximativ 25.000.000 de euro, datorită oportunităților de networking pe care le oferă.
Un context economic îngrijorător pentru antreprenori
“Suntem alături de antreprenorii români de aproape 8 ani, respectiv de 30 de ediții Business Days. Am interacționat cu oameni de afaceri din toate colțurile țării. Am trăit criza financiară în toată profunzimea ei, am văzut ravagiile create în economie și am participat activ la revenirea companiilor după aceasta. Dacă stăm să analizăm lucrurile acum, putem spune că ne aflăm în fața unor situații deloc încurajatoare pentru revigorarea antreprenoriatului în țara noastră, singurul motor economic care ne poate asigura prosperitate, dezvoltare economică sustenabilă și progres”, apreciază Laszlo Pacso, manager de proiect, Business Days.
„92% dintre oamenii de afaceri care au trecut printr-un eșec se retrag din antreprenoriat. Antreprenorul e stigmatizat și izolat imediat, în detrimentul unei susțineri în vederea redresării. În spațiul comunitar, însă, acel om de afaceri e privit ca o resursă uriașă care, după ce a reușit să depășească un moment de dificultate, are puterea să pornească de la zero. Asta pentru că dobândește un avantaj competitiv odată cu capitalizarea lecțiilor trase din experiența eșecului. Un studiu Gallup Internațional arată că ingredientul cel mai important în succesul unui antreprenor este perseverența. Ceea ce diferențiază liderii de succes este tocmai capacitatea de a fructifica lecțiile dintr-un eșec și de a transforma criza într-o oportunitate de creștere. Ești întotdeauna mai bogat după ce ai trecut printr-o criză și înțelegi impactul acțiunilor tale. Cu toate acestea, la noi în țară lucrurile par să fie pe dos. Piața nu generează atât de mulți antreprenori pe cât de mulți eșuează și ne uităm pasiv la o mare pierdere pentru economia noastră. Societatea și mediul de afaceri nu încurajează antreprenorul care nu a reușit din prima, deși eșecul este categoric mai valoros decât pasivitatea”, arată Laszlo Pacso.
În țara noastră activează în jur de 640.000 de companii, din care doar 6.521 generează peste 60% din cifra de afaceri cumulată la nivel național. Deși la nivel macroeconomic România a înregistrat, în al doilea trimestru din 2017, cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană, de 5,7%, conform datelor din Eurostat, la nivel microeconomic asistăm la o concentrare îngrijorătoare a veniturilor în jurul unui număr foarte mic de companii. Acest dezechilibru acționează puternic asupra modului în care 99% dintre companiile din România își desfășoară activitatea; economia românească e dependentă de acest număr restrâns de societăți mari iar firmele mici și mijlocii, care formează marea majoritate a companiilor din România, sunt extrem de vulnerabile. România rămâne la fel de fragilă ca în 2007-2008, iar experiența crizei anterioare nu creează un confort, având în vedere că jucătorii din mediul economic nu sunt mai bine pregătiți acum pentru eventualitatea unei noi crize financiare. La aceasta se adaugă faptul că, anual, în jur de 80.000 de români preferă să emigreze în alte țări, afectând astfel puternic piața locală a forței de muncă. În ultimii ani, rata de emigrare crește an de an cu peste 7%. La ora actuală, aproape 4.000.000 de români au plecat din țară și mulți dintre ei nu intenționează să revină. Acest fapt ne poziționează pe locul 2 la nivel mondial în topul migrației, conform unui raport ONU, imediat după Siria.
În același timp, la nivel global se manifestă din ce în ce mai evident o transformare digitală, generata de ritmul alert de inovare și de apariția unor tehnologii disruptive, care inerent va trebui integrată și în strategiile companiilor din România, pentru a ține pasul și a rămâne competitive la nivel internațional în contextul unei piețe globale.
București Business Days - soluții concrete pentru antreprenori
Business Days dedică ediția sa aniversară de la București obiectivului de a răspunde la întrebările esențiale pentru mediul de afaceri în contextul amintit mai sus: Ce putem face pentru a dezvolta antreprenoriatul și a pune România pe făgașul unei creșteri economice sănătoase și sustenabile? Cum va arăta viitorul? Ce putem face pentru a profita în mod inteligent de oportunitățile pe care transformarea digitală le va releva în viitor?
Din cercetările de piață efectuate de echipa Business Days reiese că managerii și antreprenorii români preferă să participe la sesiuni interactive, unde să învețe din studii de caz, prin schimb de experiență, sesiuni de întrebări și răspunsuri. Astfel, în cadrul ediției aniversare, 80% din manifestări (workshopuri și sesiuni de masterclass) vor fi foarte interactive, axate pe utilitate și pragmatism.
Temele abordate în cadrul București Business Days vor fi centrate pe: creșterea vânzărilor, dezvoltarea abilităților de ofertare și negociere, creșterea vânzărilor online, dezvoltarea abilităților de promovare și comunicare folosind mediile online, mobile și social-media, branding și poziționare, recrutare, retenție, leadership, managementul performanței, productivitate, luarea inteligentă a deciziilor, analiza lanțului de generare a valorii în organizație, auditarea problemelor din organizație, planificare strategică, implementarea unui sistem de management pe bază de indicatori de performanță, diferențierea prin inovație, cultură organizațională, teoria jocurilor în leadership, remodelarea proceselor de afaceri, business development, managementul forței de vânzare.
Ediția 30 a Business Days este formată din 2 conferințe, 6 sesiuni plenare, 28 de workshopuri și sesiuni interactive, 7 masterclass-uri și 1 sesiune dedicată Business Days Junior Edition 2017. Aceasta din urmă se adresează tinerilor elevi de gimnaziu sau liceu și are rolul de a ajuta generația tânără să își dezvolte abilitățile de leadership și comunicare. Cel două zile le vor oferi celor 1000 de participanți aproximativ 8 ore dedicate business networking-ului și interacțiunilor cu scopul de a genera cât mai multă valoare și oportunități reale de afaceri, atât prin sesiuni formale, cât și informale de socializare.
Înscrierile se pot face online, pe site-ul evenimentului, la adresa https://www.businessdays.ro/Evenimente/Bucuresti-Business-Days-2017/Tipuri-de-acces. Pana in data de 29 noiembrie, se ofera o reducere early bird de 10% la achizitionarea biletelor, iar start-up-urile și studenții beneficiază de acces special.
Partenerii evenimentului: Raiffeisen Leasing, Unicredit Bank, Fan Courier, PwC, Chivas, Zitec, BMW,
IQOS, Termene.ro, Active Office, Aqua Carpatica, PepsiCo, Alira, Dalmayr, Galaxy Design, Buticul de Inspirație by Dana Tudor.
Parteneri media: Capital, România Liberă, AgerPress, 9AM News, Ordinea Zilei, Business24, Ziare.com, Zelist Monitor, IQads , Smark, Jurnal de Afaceri, Clic-Elite.ro, Business Cover, Gpec, ANIS, BRCC, CCIFER, EuropaFM, AHK.