În prezent, verificarea identității online este în continuare condiționată de prezentarea unei dovezi fizice sau digitale, gestionată de o entitate centrală, fie că este vorba despre numărul pașaportului, adresă, numărul permisului de conducere sau despre alte informații pentru autentificare ale utilizatorului. Această condiționare reprezintă o povară imensă pentru consumatori, care trebuie să rețină sute de parole pentru diferite identități și care sunt supuși unor procese complexe prin intermediul cărora trebuie să-și dovedească identitatea și să-și administreze datele. Lucrând împreună, Mastercard și Microsoft și-au propus să le ofere oamenilor o metodă sigură și imediată prin care aceștia să își poată dovedi identitatea digitală, oricând și în orice situație doresc.
Răspunsul la aceste provocări constă într-un serviciu dezvoltat de Mastercard și de Microsoft, care le va permite consumatorilor să introducă, să controleze și să distribuie datele de identitate așa cum își doresc: prin intermediul dispozitivelor pe care le folosesc în fiecare zi.
„Peisajul identității digitale de azi este neuniform, iar ceea ce funcționează într-o anumită țară nu funcționează și în alta. Avem oportunitatea de a dezvolta un sistem care să-i pună pe oameni pe primul loc, oferindu-le control asupra propriilor date de identificare și a locurilor în care acestea sunt folosite. Colaborarea cu Microsoft ne aduce cu un pas mai aproape de a face să devină realitate un serviciu de administrare a identității digitale care să fie interoperabil la nivel global”, a declarat Ajay Bhalla, President, Cyber and Intelligence solutions, Mastercard.
Accesul la o identitate digitală universal recognoscibilă poate oferi experiențe noi și îmbunătățite pentru utilizatori în cadrul interacțiunilor cu diferite business-uri, furnizori de servicii sau cu propria comunitate online, în mai multe domenii, printre care:
- Servicii financiare: îmbunătățește și grăbește procesul de identificare a persoanei care solicită un nou cont bancar sau un împrumut.
- Comerț: permite o experiență personalizată și mai eficientă a cumpărăturilor online și în magazine, indiferent de modalitatea de plată, de dispozitivul de plată sau de furnizorul de servicii.
- Servicii guvernamentale: simplifică interacțiunile cu agențiile și cu serviciile guvernamentale, printre care depunerea taxelor, solicitarea pașapoartelor sau asigurarea contribuțiilor sociale.
- Servicii digitale: optimizează și asigură o utilizare simplificată a serviciilor de e-mail, a rețelelor sociale, a serviciilor de streaming de filme/muzică și a platformelor de ridesharing.
„Identitatea digitală reprezintă piatra de temelie a modului în care oamenii trăiesc, muncesc și se joacă în fiecare zi. Credem că oamenii ar trebui să aibă control asupra identității și a datelor digitale și suntem încântați de această primă colaborare cu Mastercard prin intermediul căreia vom da viață unor inovații care să asigure descentralizarea identității digitale”, a declarat Joy Chik, corporate vice president, Identity, Microsoft.
Această inițiativă legată de identitatea digitală ar putea ajuta și la rezolvarea altor provocări comune:
- Înregistrarea identității: mai mult de un miliard de oameni, majoritatea femei, copii și refugiați, nu sunt recunoscuți în mod oficial; o identitate digitală le poate îmbunătăți accesul la servicii de sănătate, financiare și sociale.
- Verificarea identității: o singură identitate digitală reutilizabilă poate ajuta oamenii să interacționeze cu comercianți, cu bănci, cu agenții guvernamentale și cu nenumărați furnizori de servicii digitale, într-un mod mai simplu, mai sigur și cu un cost mai mic.
- Prevenirea fraudei: o singură identitate digitală poate ajuta la reducerea fraudei și a furtului de identitate în diferite forme.
Inițiativa va reprezenta fundația pentru noi servicii Mastercard realizate cu sprijinul Microsoft Azure și va consolida colaborarea cu liderii din comunitățile bancare, ai operatorilor de rețele mobile și ai comunităților guvernamentale. Mastercard și Microsoft își unesc acele forțe care au transformat ambele companii în lideri globali: experiența Microsoft în tehnologia identității și experiența Mastercard în organizarea în siguranță a interacțiunilor digitale într-un ecosistem multiplu complex.