Ieri, într-un live stream difuzat pe Facebook, Mark Zuckerberg a anunțat extinderea celui mai important instrument de comerț electronic din platforma de Social Media, Facebook Shops. Soluția vine ca o strategie adaptată momentului actual, când la nivel global multe companii și-au diversificat liniile de business sau au vizat migrarea spre vânzarea online, ca posibilitate de creștere a veniturilor sau de menținere a cotei de piață. Mark Zuckerberg a explicat faptul că un astfel de pas este esențial în strategia de reorganizare și de creștere economică în toată perioada de amenințări generate de contextul pandemic.
Facebook Shops este, probabil, una dintre cele mai așteptate module în perioada de criză, în care multe business-uri mici au fost în pericol de a se închide, neavând o platformă de e-commerce activă. Astfel, Facebook Shops va fi integrat cu Facebook și Instagram, astfel încât orice magazin să vândă aici gratuit, platforma integrând și un program de loializare, gamification, pe bază de puncte și de bonusuri, pentru a crește interacțiunea cu potențialii vânzători și clienți. Facebooks Stores permite crearea cataloagelor de produse cu posibilitate de achiziție direct din platformă.
De asemenea, Facebook Shops a anunțat includerea funcționalităților de inteligență artificială, ce permit testarea unor produse precum ochelari de soare sau articole de beauty. Prin alăturarea strategiilor de targetare a clienților folosind Facebook ads sau Instagram ads, companiile pot aduce un număr reprezentativ de clienți folosind resurse minime. Mai mult decât atât, Facebook promite chiar înlocuirea nevoii de a participa la târguri dedicate, prin posibilitatea de a iniția streaming-uri live, prin care brandurile pot vinde produsele din cataloagele comerciale.
Pentru a asigura buna funcționare și relaționarea cu fiecare client, companiile care vor vinde prin Facebook și Instagram vor avea posibilitatea de a oferi sprijin și consultanță folosind Facebook Messenger, Instagram și WhatsApp.