Facebook a anunțat ieri cea mai nouă achiziție, Oculus VR, un start-up dedicat tehnologiei realității virtuale. Anunțul a fost făcut chiar de Mark Zuckerberg pe contul său personal de Facebook.
Oculus nu poate fi considerat un produs testat de consumatori până în acest moment, dar device-ul de tip căști de realitate virtuală Oculus Rift folosit de dezvoltatorii de jocuri a schimbat total percepția asupra jocurilor video. Device-ul este aprope imposibil de explicat în cuvinte, întrucât reușește cu succes să introducă utilizatorul într-un mediu virtual, rupându-l de realitate.
Cu siguranță, întrebarea care se află pe buzele tuturor este aceea a achiziției Facebook. De ce un asemenea device pentru o rețea de socializare? Mark Zuckerberg oferă și răspunsul: “Oculus are șansa să creeze cea mai mare platformă socială a tuturor timpurilor și va schimba felul în care noi lucrăm, jucăm și comunicăm”.
Oculus Rift este primul produs de realitate virtuală realizat de companie, un set de căști de realitate virtuală pentru gaming intensiv. Casca vă permite să pășiți în interiorul unui mediu virtual și să simteți că sunteți cu adevărat acolo. Oculus Rift oferă o vizualizare 3D captivantă cu câmp de urmărire larg de până la 360 de grade.
Facebook intenționează să extindă avantajele existente în jocurile disponibile pe rețeaua de socializare, precum și în noi ramuri, inclusiv comunicare, mass-media și divertisment, educație sau alte domenii.