Optimizarea costurilor
Până în anul 2021, 55% din specialiștii în achiziții vor trebui să dețină competențe digitale, de business și analitice pentru a crește rezultatele organizației pe care o reprezintă.
În acest sens, Gartner a identificat două trenduri importante:
- Creșterea competențelor achizitorilor de aplicații software
În acest moment, la nivel global, se poate observa o diferență mare între curba creșterii implementării și dezvoltării tehnologiilor avansate în raport cu suita de competențe tehnice, digitale, de înțelegere și de cunoaștere a sistemelor actuale ale specialiștilor în achiziții.
În acest sens, această diferență trebuie să își reducă semnificativ dimensiunile printr-o profesionalizare a resurselor umane. Acest obiectiv poate fi îndeplinit printr-o comunicare constantă cu vendorii de aplicații software, prin cunoașterea piețelor locale și internaționale de profil, prin înțelegerea nevoii reale a companiei, adaptarea bugetelor, facilitatea luării unei decizii interne, etc.
- Creșterea investițiilor indirecte
Bugetele dedicate departamentelor non-IT sunt în continuă creștere în ultimii ani. Conform Gartner, aproximativ 22% din bugetele de marketing au fost direcționate către tehnologii specifice (Sursa: Gartner’s 2017-2018 CMO Spend Survey). Va fi necesar ca specialiștii în achiziții să preia controlul asupra acestor achiziții.
Predicțiile Gartner includ o creștere a achizițiilor directe în cazul tehnologiilor digitale și software, ajungând la o cotă de 60% din volumul total al nevoii de implementare.