Gartner: Trendurile în achiziția de aplicații software

17 iulie 2018

În anii trecuți, responsabilii de achiziții din companii aveau două obiective importante: minimalizarea costurilor și anticiparea riscurilor în contextul alegerii și achiziției/implementării unei aplicații software. O dată cu extinderea serviciilor în cloud, s-a actualizat și lista cerințelor pe care un specialist în achiziții trebuie să o îndeplinească. Printre acestea, se află generarea și creșterea încasărilor (ca rezultat al alegerii soluțiilor software), precum și

Gartner: Trendurile în achiziția de aplicații software

Optimizarea costurilor

Până în anul 2021, 55% din specialiștii în achiziții vor trebui să dețină competențe digitale, de business și analitice pentru a crește rezultatele organizației pe care o reprezintă.

În acest sens, Gartner a identificat două trenduri importante:

  1. Creșterea competențelor achizitorilor de aplicații software

În acest moment, la nivel global, se poate observa o diferență mare între curba creșterii implementării și dezvoltării tehnologiilor avansate în raport cu suita de competențe tehnice, digitale, de înțelegere și de cunoaștere a sistemelor actuale ale specialiștilor în achiziții.

În acest sens, această diferență trebuie să își reducă semnificativ dimensiunile printr-o profesionalizare a resurselor umane. Acest obiectiv poate fi îndeplinit printr-o comunicare constantă cu vendorii de aplicații software, prin cunoașterea piețelor locale și internaționale de profil, prin înțelegerea nevoii reale a companiei, adaptarea bugetelor, facilitatea luării unei decizii interne, etc.

  1. Creșterea investițiilor indirecte

Bugetele dedicate departamentelor non-IT sunt în continuă creștere în ultimii ani. Conform Gartner, aproximativ 22% din bugetele de marketing au fost direcționate către tehnologii specifice (Sursa: Gartner’s 2017-2018 CMO Spend Survey). Va fi necesar ca specialiștii în achiziții să preia controlul asupra acestor achiziții.

Predicțiile Gartner includ o creștere a achizițiilor directe în cazul tehnologiilor digitale și software, ajungând la o cotă de 60% din volumul total al nevoii de implementare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward