Gartner: Trendurile în achiziția de aplicații software

17 iulie 2018

În anii trecuți, responsabilii de achiziții din companii aveau două obiective importante: minimalizarea costurilor și anticiparea riscurilor în contextul alegerii și achiziției/implementării unei aplicații software. O dată cu extinderea serviciilor în cloud, s-a actualizat și lista cerințelor pe care un specialist în achiziții trebuie să o îndeplinească. Printre acestea, se află generarea și creșterea încasărilor (ca rezultat al alegerii soluțiilor software), precum și

Gartner: Trendurile în achiziția de aplicații software

Optimizarea costurilor

Până în anul 2021, 55% din specialiștii în achiziții vor trebui să dețină competențe digitale, de business și analitice pentru a crește rezultatele organizației pe care o reprezintă.

În acest sens, Gartner a identificat două trenduri importante:

  1. Creșterea competențelor achizitorilor de aplicații software

În acest moment, la nivel global, se poate observa o diferență mare între curba creșterii implementării și dezvoltării tehnologiilor avansate în raport cu suita de competențe tehnice, digitale, de înțelegere și de cunoaștere a sistemelor actuale ale specialiștilor în achiziții.

În acest sens, această diferență trebuie să își reducă semnificativ dimensiunile printr-o profesionalizare a resurselor umane. Acest obiectiv poate fi îndeplinit printr-o comunicare constantă cu vendorii de aplicații software, prin cunoașterea piețelor locale și internaționale de profil, prin înțelegerea nevoii reale a companiei, adaptarea bugetelor, facilitatea luării unei decizii interne, etc.

  1. Creșterea investițiilor indirecte

Bugetele dedicate departamentelor non-IT sunt în continuă creștere în ultimii ani. Conform Gartner, aproximativ 22% din bugetele de marketing au fost direcționate către tehnologii specifice (Sursa: Gartner’s 2017-2018 CMO Spend Survey). Va fi necesar ca specialiștii în achiziții să preia controlul asupra acestor achiziții.

Predicțiile Gartner includ o creștere a achizițiilor directe în cazul tehnologiilor digitale și software, ajungând la o cotă de 60% din volumul total al nevoii de implementare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward