La nivel international, aplicatiile software de tip ERP sunt cele care ocupa primele locuri in contextul veniturilor generate. Cu toate acestea, companiile care lucreaza in mod direct cu astfel de produse plaseaza aplicatiile de tip Business Intelligence in top, conform celui mai recent studiu publicat de Forrester Research.
Principiul conform caruia universul creat de retelele sociale este cel care guverneaza angajatii si companiile private este, de fapt, un mit.
La fel cum este considerata, in viziunea celor de la Forrest Review, ideea conform careia aplicatiile software de tip custom nu mai reprezinta viitorul pietei dedicate produselor informatice. Este, in mod evident, o eroare, deoarece companiile directioneaza bugete semnificative de bani catre segmente dedicate dezvoltarii aplicatiilor in functie de specificatiile tehnice propuse de consumatorii directi, toate acestea impachetate in seturi ce raspund cerintelor organizationale.
O zona extrem de interesanta in domeniul aplicatiilor software este data de introducerea unor oportunitati, cunoscute sub denumirea de PaaS (Platform as a Service), care vor conduce, cu siguranta, catre platforme integrate de e-commerce, App Stores. PaaS nu vor inlocui canalele sau strategiile traditionale de vanzare a produselor software, cum ar fi SaaS (Software as a Service), ci se va vorbi tot mai mult despre un viitor hibrid, in care consumatorii vor avea acces la ambele forme de promovare si de comercializare.
Definite ca fiind o modalitate de a inchiria sisteme hardware, sisteme de operare, stocare si retele dedicate, serviciile PaaS sunt un model ce ii permite consumatorului sa utilizeze in mod optim serverele virtuale si serviciile associate, in vederea rularii aplicatiilor existente sau in contextul dezvoltarii si testarii unor noi tipuri de produse informatice. Beneficiul principal al accesarii PaaS este dat de frecventa mare a actualizarilor pe care le permite sistemul asupra aplicatiilor software, chiar si in cazul existentei unei echipe de lucru segmentata si localizata in cele mai indepartate zone ale lumii
Serviciile prompte si rezultatele foarte bune pot fi obtinute alaturi de avantajul costurilor reduse, prin folosirea infrastructurii unui singur provider, ce rezolva, de altfel, si eventuale problem de incompatibilitate.
Cercetarea propusa de Forrester Research a avut la baza 2 444 manageri-cheie din domeniile IT&C din Statele Unite ale Americii, Franta, Germania si Marea Britanie, datele fiind preluate in perioada noiembrie-decembrie 2012.