Facebook anunță încasări de 5.2 miliarde de dolari pentru primul trimestru al anului 2016

2 mai 2016 2 mai 2016

Facebook anunță încasări de 5.2 miliarde de dolari din anunțuri pentru primul trimestru al anului 2016. Veniturile generate de anunțurile de pe dispozitivele mobile reprezintă 82% din veniturile totale, în comparație cu 73% pentru aceeași perioadă a anului trecut.

Facebook anunță încasări de 5.2 miliarde de dolari pentru primul trimestru al anului 2016

Facebook anunță încasări de 5.2 miliarde de dolari din anunțuri pentru primul trimestru al anului 2016. Veniturile generate de anunțurile de pe dispozitivele mobile reprezintă 82% din veniturile totale, în comparație cu 73% pentru aceeași perioadă a anului trecut.

Acțiunile Facebook au crescut cu peste 9% după ce compania a raportat un profit pentru primul trimestru de 1.51 miliarde de dolari, depășind așteptările analiștilor. Rețeaua de socializare a raportat încasări de 5.38 miliarde de dolari, în creștere cu 52% față de primul trimestru al anului 2015.

Potrivit International Business Times, profitul companiei va atinge 1.1 miliarde de dolari. Procentul cel mai mare al încasărilor este generat de anunțurile de pe dispozitivele mobile. Analiștii consideră că prin accentul pus pe ideea de video live, Facebook a atras mulți publicitari.

Totalul utilizatorilor activi a crescut cu 15% din 2015, compania primind în medie 3.32$ pentru fiecare utiliator, comparativ cu 2.50$ în 2015. Mark Zuckerberg, fondatorul și directorul companiei Facebook consideră că "Facebook a avut un început de an bun. Ne-am concentrat în tot acest timp pe ideea de a oferi oricui puterea să împărtășească orice vrea, cu oricine.”

Facebook a anunțat că Mark Zuckerberg a cerut consiliului să emită fără drept de vot "Clasa C”, apentru a putea dona bani din acțiunile sale de "share”, menținând în același timp un control al companiei. Anunțul a venit la 4 luni după ce Zuckerberg și soția sa Priscilla Chan au anunțat că ar dona 99% din averea lor pentru a sprijini "potențialul uman” și "egalitatea”.

Compania Facebook consideră că "această propunere este concepută special pentru a crea o structură de capital ce ne va permite să ne concentrăm pe viziunea pe termen lung a lui Mark Zuckerberg pentru compania noastră și să-l încurajăm să rămână într-un rol de lider activ.”

Zuckerberg afirma: "voi fi în măsură să dețin controlul companiei, astfel încât să putem continua să construim pe termen lung, iar Priscilla și cu mine vom putea să donam banii noștri pentru a finanța o muncă. Chiar în momentul în care vorbesc, există oameni extraordinari: oameni de știință, pedagogi și doctori în toată lumea, care fac o muncă incredibilă. Noi vrem să-i ajutăm să facă o schimbare în lume azi, nu peste 30 sau 40 de ani.” Propunerea urmează să fe supusă aprobării acționarilor Facebook în iunie 2016.

Importanța strategică a videoclipurilor

Întrebat care este perspectiva de viitor, Zuckerberg spune: ,, eu văd mai multe mișcări îndrăznețe. Nu ne concentrăm pe ceea ce este Facebook astăzi, ci pe ceea ce poate fi mâine și ceea ce trebuie să fie pentru comunitatea noastră. Asta înseamnă că trebuie să investim în arii precum conexiunea, construirea inteligenței artificiale, dezvoltarea realități virtuale. M-am angajat să îndeplinesc această misiune și să conduc Facebook.”

Justin Taylor, manager în cadrul companiei de advertising digital Teads consideră că: ,,Facebook demonstrează cum modul video a devenit o adevărată sstrategie pe zona de digital pentru mulți oameni de publicitate.” De asemenea, el consideră că, pentru a-și menține poziția de cea mai influentă și cunoscută rețea de socializare, ea trebuie să protejeze pe viitor experiența utilizatorului.

Cum poate Facebook să protejeze experiența utilizatorului?

Facebook trebuie să furnizeze utilizatorului doar acele anunțuri care îl intereseaza, pe baza conținutului paginilor vizitate de el anterior. De exemplu, pentru un utilizator care citește des despre fotbal, Facebook va afișa anunțuri relevante legate de fotbal.

Aceasta este o adevărată provocare pentru Facebook, deoarece platforma are puțin control editorial asupra conținutului generat de utilizatori. Acest lucru îl pot face ziarele și revistele online, care pot câștiga teren în fața Facebook. Ele pot oferi oamenilor de publicitate un spațiu premium, sigur în care să-și posteze anunțurile.

Sursa foto: vox.com

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!