Serviciul de plăți mobile de la Apple este foarte pupular în rândul consumatorilor și al băncilor, dar compania nu a găsit încă modalități reale pentru a monetiza acest serviciu. Serviciul de plată mobil de la Apple este folosit de milioane de utlizatori, dar acesta nu reușește încă să ofere companiei câștiguri financiare semnificative.
Anunțul rezultatelor financiare trimestriale ale gigantului IT a fost făcut de directorul executiv, Tim Cook. Acesta a declarat că Apple Pay este folosit în prezent de peste un milon de utilizatori noi în fiecare săptămână, iar în momentul de față însumează peste 10 milioane de terminale de cititoare acceptate de Apple Pay la nivel global.
Luca Maestri, CFO-ul Apple recunoaște că serviciul nu aduce prea mult profit, dar acest lucru se poate schimba: ,,Apple Pay nu dispune de o contribuție financiară semnificativă, dar uitându-ne la totalul tranzacțiilor efectuate prin Apple Pay acum și privind spre viitor, ne gândim că acest serviciu ar putea deveni o adevărată afacere.”
În contextul scăderii veniturilor și a profitului, căutarea de noi fluxuri generatoare de profit este esențială. Apple a anunțat și o scădere a vânzărilor și a profitului în timpului celui de-al doilea trimestru, cu vânzări în valoare de 50.55 miliarde de dolari, față de 58 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului precedent, iar profitul general al companiei a fost de 10.51 miliarde de dolari, comparativ cu 13.56 în anul 2015.
Serviciul Apple Pay a devenit disponibil în Marea Britanie în iulie 2015, când utilizatorii de iPhone și iPhone 6 Plus au avut posibilitatea de a efectua plăți cu telefonul mobil. Aplicația permite utlizatorilor să efectueze plăți prin scanarea iPhone-ului pe cititor.
Acest serviciu va face concurență serviciului Samsung Pay, pe piața din Marea Britanie. Serviciul Samsung Pay va fi disponibil în Marea Britanie la finalul anului 2016, în timp ce Google va face serviciul Android Pay disponibil.
Plata cu telefonul mobil a devenit principala modalitate de a face cumpărături în Marea Britanie. Potrivit unui studiu realizat în 2015 de Experian, Banking Moving Forward, 33% din britanici consideră că, până în anul 2020, cele mai multe plăți vor fi efectuate cu telefoanele și mai puțin cu cardurile.