Ericsson (NASDAQ: ERIC) a lansat Connected Vehicle Marketplace, o soluție marcă proprie pentru a reduce complexitatea construirii ecosistemelor de servicii digitale dedicate vehiculelor conectate. Producătorii de echipamente originale, partenerii și șoferii vor putea contribui la dezvoltarea conectivității și inovației în industria auto.
Odată cu lansarea Scania One, Scania devine primul client care folosește noua soluție. Scania One este o platformă deschisă care oferă deținătorilor de flote, șoferilor si clienților deținătorilor de flote acces la servicii care asigură creșterea eficienței și productivității, contribuind, în același timp, la reducerea emisiilor de carbon.
Construind pe succesul Ericsson Connected Vehicle Cloud, Connected Vehicle Marketplace este un mediu controlat și sigur pentru producătorii de echipamente originale și are scopul de a pune noile servicii digitale în mâinile șoferilor. Soluția este prima de acest gen și va permite producătorii să controleze complet și eficient includerea serviciilor digitale externe, toate integrate într-un singur ecosistem digital.
Borje Ekholm, Președinte și CEO Ericsson, a anunțat Connected Vehicle Marketplace în cadrul Mobile World Congress, în Barcelona.
„Inovația este crucială pentru Ericsson și o parte esențială a unui viitor de succes, nu doar pentru industria auto, dar și pentru mulți alții”, a spus Ekholm. „Suntem dedicați lansării celui mai bun mix de conectivitate, securitate și idei din toate industriile, iar lansarea Connected Vehicle Marketplace pentru industria auto este doar un exemplu.”
Cu ajutorul vehiculelor conectate, Scania va cunoaște fluxul logistic în operațiunile clienților deținătorilor de flote, de la șantiere mari și transport public până la transport pe distanțe mari. Mai mult, Sania One va pune uneltele digitale în mâinile deținătorilor de flote și șoferilor, pentru a asigura câștiguri în aceste fluxuri și eliminarea deșeurilor.
„În comparație cu alte industrii, industria de transport face progrese rapide în digitalizare. Totuși, nu putem face această trece singuri, iar acesta este un bun exemplu de parteneriat care împinge ambele industrii spre inovație”, a spus Henrik Henriksson, Președinte și CEO Scania. „Acum, facem pași importanți în transformarea parteneriatul nostru în oportunități reale de business, cu un impact pentru clienții noștri.”
„Ericsson poate acum livra aproape orice fel de conținut, servicii sau aplicații către orice dispozitiv sau caz de utilizare, indiferent dacă este vorba de casă, mașină sau dispozitive mobile”, a spus Roger Lanctot, Associate Director in Global Automotive Practive, Strategy Analytics. „Datorită capabilităților IoT orizontale, dovedite astăzi către vehiculul conectat, Ericsson aduce împreună toate scenariile posibile.”
Numărul de vehicule conectate crește rapid – atât pentru vehicule comerciale, cât și mașini pentru pasageri. Scania a anunțat că există 250.000 de vehicule conectate, ceea ce reprezintă două treimi din toate vehiculele vândute de ei în ultimii cinci ani. Mai mult decât atât, Strategy Analytics estimează că vor exista 382 de milioane de vehicule conectate până în 2025.
Până acum, nu exista o metodă bună pentru producătorii de echipamente originale să împărtășească date eficient, sigur și scalabil cu terți. Connected Vehicle Marketplace a Ericsson permite acestora să creeze un ecosistem conectat pentru partenerii principali și inovatori ce doresc să vină cu noi servicii inovatoare pentru industria auto, pentru a realiza întregul potențial al vehiculelor conectate.