Soluțiile de Business Intelligence sunt încă puțin utilizate de către companiile românești, relevă cel mai recent studiu Relevance Management privind gradul de utilizare și de satisfacție vizavi de implementarea acestui instrument de management al afacerilor.
Aproape două treimi (62%) dintre respondenții intervievați în cadrul unui sondaj privind utilizarea soluțiilor de Business Intelligence au declarat că, în cadrul companiilor în care lucrează, nu este utilizat acest instrument de management.
Potrivit sondajului, realizat la solicitarea companiei Relevance Management, furnizor de soluții de Business Intelligence bazate pe QlikView si Qlik Sense, doar 38% dintre aceștia folosesc astfel de soluții, ceea ce demonstrează atât potențialul pieței de profil, cât mai ales necesitatea instruirii și educației managerilor în accesarea acestor soluții.
Repondenții studiului au declarat că principalele obiective ale companiilor în care lucrează sunt: creșterea profitabilitatii, a productivității și a vanzărilor și eficientizarea proceselor de business. Pentru a monitoriza activitatea în comparație cu obiectivele propuse, utilizatorii apeleaza la raportări departamentale periodice (19%), la rapoarte în Excel (17%), la rapoarte financiare și de vânzări (28%) si altele.
Conform studiului, doar 19.5% din repondenti au declarat ca au acces ad-hoc la informatiile utile, iar 46.3% au acces la informatii in cateva ore, pentru restul repondentilor (34,2%) timpul fiind mai mult de 1 zi!
Gasiti studiul complet in documentul din site-ul Relevance.
Despre Relevance Management
Cu o istorie de 10 ani pe piata din Romania, Relevance ofera solutii de Business Intelligence, Big Data si Data Warehouse pentru peste 100 de companii din diverse industrii.
Relevance este primul si cel mai experimentat partener Qlik in Romania, furnizand solutia de Business Intelligence QlikView pentru companiile romanesti din 2004. Este primul si unicul partener DataStax in Romania, oferind solutii Big Data pe platforma de tip enterprise construita in jurul Apache Cassandra, SOLR si Spark.
Coordonata de Ionut Toader si Valentin Barbu, co-fondatorii Relevance, echipa de 12 experti ai companiei lucreaza pentru un portofoliu larg clienti: de la retail si productie, la materiale de constructii, servicii medicale si banking. Printre companiile care au ales Relevance se regasesc nume precum Danone, ING Bank Romania, Regina Maria, Actavis, Albalact, Automobile Bavaria, CrisTim, Electroprecizia, Saint Gobain, Cyrom, Casa Pane, Gothaer, Up Romania, Comfert.