Digitalizarea primăriilor. Cât costă și care sunt aplicațiile software recomandate?

21 iun. 2021 21 iun. 2021

La nivel global, 1.3 milioane de oameni migrează săptămânal spre orașe, ceea ce înseamnă că administrația publică trebuie să fie pregătită să gestioneze nevoile și așteptările de ordin administrativ ale oamenilor.

Digitalizarea primăriilor. Cât costă și care sunt aplicațiile software recomandate?

Pentru a deveni mai sustenabile, eficiente și orientate spre populație, orașele trebuie să fie tehnologizate. Un pas important în acest demers, este, însă, digitalizarea primăriilor, ca interfață de comunicare, raportare și ajutor al cetățenilor.

România se situează pe locul 26 din cele 28 de state membre ale UE în cadrul Indicelui economiei și societății digitale (DESI) pentru 2020.

România se situează pe locul 8 în ceea ce privește utilizatorii serviciilor de e-guvernare, cu 82% dintre utilizatorii de internet, față de media UE de 67%. Totuși, acest nivel ridicat de interacțiune online între autoritățile publice și populație vizează doar utilizatorii de internet care trebuie să depună formulare.

Top 10 activități din primării ce necesită digitalizare

  • Plata online a taxelor, impozitelor sau a amenzilor
  • Managementul comunicării cu cetățenii (solicitări, sesizări online, portal de comunicare)
  • Verificarea stării solicitărilor depuse de cetățeni
  • Managementul documentelor (depunere cereri online, registratură și arhivare electronică, eliberare documente)
  • Efectuarea programărilor online (audiențe, stare civilă, eliberarea documentelor)
  • Managementul procedurilor interne (scenarii de răspuns în colaborarea cu cetățenii, bune practici, gestionarea, anticiparea și remedierea situațiilor speciale)
  • Implementarea elementelor specifice orașelor inteligente (Smart City): iluminat public eficient, construcții sustenabile, producție inteligentă, rețele de comunicare/date de tip smart, gestionarea inteligentă a rețelelor de transport, a utilităților, a sistemelor de colectare a deșeurilor etc.
  • Informări actualizate (știri, noutăți legislative)
  • Siguranța datelor (prin aplicarea noilor regulamente de protecție a datelor personale – GDPR, prin aplicații de securitate a informațiilor)
  • Rapoarte, analize, trenduri.

5 aplicații software dedicate primăriilor

  1. Regista – este o aplicație software dedicată managementului registrului de intrări și ieșiri dintr-o organizație. Soluția asigură clasificarea, distribuirea și repartizarea registraturii electronice, managementul documentelor, gestionarea sesizărilor, posibilitatea solicitării online a documentelor. Regista este o aplicație destinată instituțiilor publice și companiilor care au un flux constant și înregistrează cel puțin 600 de documente pe an. Instituțiile publice care vor să testeze aplicația, pot solicita un demo gratuit pentru 30 de zile.
  2. Simple BPM – este o aplicație software cu rol în managementul proceselor de business, ce permite modelarea organizației, execuția fluxului de proceduri și de activități și managementul eficient al documentelor.
  3. Evidență deșeuri – soluția oferă o platformă online prin care se pot efectua raportări ANPM, evidența valorificării deșeurilor, managementul avizelor, documentelor (autorizații, contracte etc.), generarea automată a rapoartelor conforme cu legislația în vigoare, gestionarea inventarului dedicat deșeurilor, a transportului. Platforma oferă o versiune standard, accesibilă în mod gratuit, iar pentru a beneficia de un număr nelimitat de coduri de deșeuri, utilizatorii trebuie să plătească un abonament lunar de 50 de lei.
  4. SPS Public - este o platforma web ce administrează toate procesele aferente activității de achiziții publice, precum și managementul contractelor de achiziții publice. În acest sens, aplicația este complet configurabilă și deschisă pentru orice modificări legislative.
  5. Syntaxis – este o soluție software ce informatizează fluxurile informaționale din cadrul unei instituții (consiliu județean, primărie, poliție locală), ce prioritizează respectarea oricedurilor de lucru curente.

Cum poate ajuta Softlead instituțiile publice în procesul de digitalizare?

Cu acces la peste 600 de aplicații software, Softlead ajută companiile private și instituțiile de stat să aleagă, să compare și să implementeze soluțiile software și tehnologiile potrivite, în raport cu nevoile organizației, cu bugetul și cu obiectivele pe termen mediu și lung.

Analizează și compară aici toate aplicațiile software dedicate administrației publice

Ai nevoie de o aplicație software potrivită instituției publice în care lucrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!