Cum să vinzi mai mult în farmacii cu ajutorul aplicațiilor software potrivite?

23 august 2021

Segmentele producţiei, distribuţiei şi retailului de medicamente au fost printre puţinele care au continuat să rămână deschise în plină pandemie.

Cum să vinzi mai mult în farmacii cu ajutorul aplicațiilor software potrivite?

În România, piața farmaceutică a înregistrat creșteri record ale vânzărilor în contextul cererii crescute de medicamente și echipamente sanitare generate de pandemia de coronavirus. Conform estimărilor analiștilor KeysFin, ritmul de creștere se va dubla în acest an. Cifra de afaceri generată de întreg lanțul de producție și distribuție va ajunge la aproximativ 68 de miliarde de lei, un maxim istoric pentru piața locală.

În România, piața farmaciilor cuprinde peste 8000 de puncte de lucru, conform datelor INS.

Care sunt cele mai importante beneficii pe care le poate aduce o aplicație software unei farmacii?

Fie că este vorba despre activități de management a stocurilor de medicamente sau a resurselor umane în cazul lanțurilor de farmacii, pentru a funcționa optim și eficient, acestea trebuie să aleagă o aplicație software potrivită nevoilor specifice.

Cele mai importante funcționalități ale unei soluții software pentru managementul farmaciilor pot include:

  • module dedicate vânzării rapide și eficiente, integrare și compatibilitate cu SIUI(sistemul informatic al Casei de Asigurări de Sănătate)
  • monitorizare și optimizare stocuri
  • identificarea produselor neconforme din gestiune
  • gestiune financiară (monitorizare cash-flow)
  • contabilitate primară
  • managementul resurselor umane (salarizare, pontaj, managementul performanțelor)
  • gestiunea lanțurilor de farmacii
  • raportare operațională și managerială în timp real pentru fiecare segment al activității (generare de rapoarte specifice CJAS)
  • gestionare volume importante de date, oferind flexibilitate în contextul personalizării soluției în funcție de tipologia de farmacie/lanț de farmacii.

De asemenea, farmaciile pot vinde mai mult și mai eficient cu ajutorul unei platforme de e-commerce, prin care se pot comercializa produse de tip OTC (Over-The-Counter), suplimente alimentare, dermatocosmetice și parafarmaceutice. Acest tip de platformă oferă beneficii precum:

  • Integrare cu POS-uri dedicate industriei farmaceutice
  • Integrare cu datele de vânzare din punctele fizice
  • Generare și management al cardurilor de fidelizare
  • Căutare, sortare, filtrare avansată a produselor
  • Plasare comandă online
  • Plată cu card (online) – integrare cu procesatori de plăți

Cât costă digitalizarea farmaciilor?

În funcție de nevoile sale, de gradul de digitalizare din prezent și de obiectivele pe termen mediu și lung, o farmacie poate opta pentru:

  • O soluție software dedicată gestionării și centralizării tuturor datelor într-un singur loc. (recomandată în special lanțurilor de farmacii). Costul unei licențe pornește de la 30 Euro/lună, la care se adaugă costuri de implementare, care sunt de minim 300 Euro/server.
  • O aplicație software de tip e-commerce pentru vânzare online. În acest caz, costurile depind de complexitatea setului de funcționalități și de tipul de soluției alese, mai exact dacă este vorba despre dezvoltarea unei platforme custom (personalizată, creată de la zero) sau de achiziționarea unei licențe a unei aplicații existente.

În portofoliul Softlead se află mai multe aplicații dedicate industriei farmaceutice. Pentru a afla care este cea potrivită, completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

Aplicații software recomandate

Tool pentru managementul campaniilor de marketing.

Citește tot arrow_forward

Platforma de comenzi si comunicare online intre farmacii, producatori si distribuitori.

Citește tot arrow_forward

Solutie informatica sigura si completa, conceputa sa raspunda cerintelor activitatii curente de gestiune atat din farmacii, cat si din lanturile de farmacii.

Citește tot arrow_forward

Sedona Retail este unul din cele mai populare programe de gestiune din Romania, acoperind integral nevoile magazinelor alimentare si nealimentare: • Conectarea tuturor echipamentelor, inclusiv cantare cu etichetare, terminale de plata, terminale d...

Citește tot arrow_forward

DataKlas Pharmaceutical a fost dezvoltata de High-Tech Systems & Software pentru farmacii independente si lanturi de farmacii. Aplicatia ofera toate functionalitatile necesare si fluxuri de lucru in acest tip de afacere. Ofera

Citește tot arrow_forward

Pharmec Farmacie este solutia completa de gestionare informatica a tuturor activitatilor dintr-o farmacie moderna. De la aparitia ei in anul 1998, aplicatia s-a impus drept liderul de piata al industriei software farmaceutice din

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Experți SAS și Deloitte România: Apar noi soluții tehnologice antifraudă, însă companiile trebuie să asigure cooperarea între departamentele antifraudă și de conformitate

Un caz obișnuit de fraudă este depistat în medie într-un interval de 14 luni și provoacă pierderi de peste 8.000 USD/lună, potrivit Raportului adresat Națiunilor din 2020 emis de Asociația Examinatorilor de Fraudă (Association of Certified Fraud Examiners - ACFE).

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Ladies in Cybersecurity - află direct de la specialiste infosec cu experiență cum să faci pași către succes în industrie, contribuind la dezvoltarea comunității

Pentru al doilea an consecutiv, Ladies in Cyber Security reunește specialiste, dar și experți, din industria de securitate cibernetică și nu numai, pentru o conferință de o zi al cărei scop este susținerea femeilor care vor să-și construiască sau să-și dezvolte o carieră în domeniu. 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Când alegi să achiziționezi un WMS? Cât costă o aplicație de management al depozitelor?

Prin alegerea și implementarea corecte ale unui sistem de tip WMS, beneficiarii reușesc să asigure o creștere competitivă a cifrelor ce definesc managementul gestiunii, reduc costurile, îmbunătățesc performanțele stocurilor și oferă o mai mare flexibilitate și promptitudine în cadrul fluxului de lucru. 

Citește articolul arrow_forward