În România, piața farmaceutică a înregistrat creșteri record ale vânzărilor în contextul cererii crescute de medicamente și echipamente sanitare generate de pandemia de coronavirus. Conform estimărilor analiștilor KeysFin, ritmul de creștere se va dubla în acest an. Cifra de afaceri generată de întreg lanțul de producție și distribuție va ajunge la aproximativ 68 de miliarde de lei, un maxim istoric pentru piața locală.
În România, piața farmaciilor cuprinde peste 8000 de puncte de lucru, conform datelor INS.
Care sunt cele mai importante beneficii pe care le poate aduce o aplicație software unei farmacii?
Fie că este vorba despre activități de management a stocurilor de medicamente sau a resurselor umane în cazul lanțurilor de farmacii, pentru a funcționa optim și eficient, acestea trebuie să aleagă o aplicație software potrivită nevoilor specifice.
Cele mai importante funcționalități ale unei soluții software pentru managementul farmaciilor pot include:
- module dedicate vânzării rapide și eficiente, integrare și compatibilitate cu SIUI(sistemul informatic al Casei de Asigurări de Sănătate)
- monitorizare și optimizare stocuri
- identificarea produselor neconforme din gestiune
- gestiune financiară (monitorizare cash-flow)
- contabilitate primară
- managementul resurselor umane (salarizare, pontaj, managementul performanțelor)
- gestiunea lanțurilor de farmacii
- raportare operațională și managerială în timp real pentru fiecare segment al activității (generare de rapoarte specifice CJAS)
- gestionare volume importante de date, oferind flexibilitate în contextul personalizării soluției în funcție de tipologia de farmacie/lanț de farmacii.
De asemenea, farmaciile pot vinde mai mult și mai eficient cu ajutorul unei platforme de e-commerce, prin care se pot comercializa produse de tip OTC (Over-The-Counter), suplimente alimentare, dermatocosmetice și parafarmaceutice. Acest tip de platformă oferă beneficii precum:
- Integrare cu POS-uri dedicate industriei farmaceutice
- Integrare cu datele de vânzare din punctele fizice
- Generare și management al cardurilor de fidelizare
- Căutare, sortare, filtrare avansată a produselor
- Plasare comandă online
- Plată cu card (online) – integrare cu procesatori de plăți
Cât costă digitalizarea farmaciilor?
În funcție de nevoile sale, de gradul de digitalizare din prezent și de obiectivele pe termen mediu și lung, o farmacie poate opta pentru:
- O soluție software dedicată gestionării și centralizării tuturor datelor într-un singur loc. (recomandată în special lanțurilor de farmacii). Costul unei licențe pornește de la 30 Euro/lună, la care se adaugă costuri de implementare, care sunt de minim 300 Euro/server.
- O aplicație software de tip e-commerce pentru vânzare online. În acest caz, costurile depind de complexitatea setului de funcționalități și de tipul de soluției alese, mai exact dacă este vorba despre dezvoltarea unei platforme custom (personalizată, creată de la zero) sau de achiziționarea unei licențe a unei aplicații existente.
În portofoliul Softlead se află mai multe aplicații dedicate industriei farmaceutice. Pentru a afla care este cea potrivită, completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]