Digitalizarea 4.0

23 martie 2016

Digitalizarea 4.0 este văzută ca cea de-a 4-a revoluție industrială, fenomen ce marchează inovația în organizație și management a întregului lanț de valori a ciclului de viață a produsului.

Digitalizarea 4.0

Digitalizarea 4.0 este văzută ca cea de-a 4-a revoluție industrială, fenomen ce marchează inovația în organizație și management a întregului lanț de valori a ciclului de viață a produsului.

Acest ciclu de viață este orientat spre creșterea cerințelor individuale ale consumatorului. Digitalizarea 4.0 se referă la conducerea lanțurilor de valori digitale ce creează competențe agile și orientate către piață.

Ce presupune Digitalizarea 4.0?

  • Lanț valoric construit orizontal
  • Conectivitate verticală
  • Autonomie
  • Produse inteligente ce sprijină procesul de producție

 

În Germania, 4.0 a rămas o abordare strategică de top în mobilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți competitivitatea diferitelor industrii și sectoare de industrie, prin intermediul internetului industrial IoT (Internet of Things).

Frank Ridder, vicepreședinte Gartner a împărtășit viziunea sa pentru a ajuta organizațiile să-și inițieze strategia de digitalizare 4.0. Iată care sunt sfaturile lui Frank Ridder:

  1. Organizația trebuie să-și stabilească obiectivele strategice. O organizație care are o strategie solidă pentru digitalizarea 4.0 are oportunitatea de a eficientiza procesul ce se stabilește între unitățile de business și operațiuni precum: procesul de producție, logistică sau customer care). În plus, această strategie ajută organizațiile să-și optimizeze procesele de aprovizionare sau inovare prin includerea informațiilor despre clienți.
  2. CEO-ul trebuie să pregătească organizația pentru această schimbare. Procesul de implementare trebuie să fie unul transparent, de calitate.
  3. CEO-ul trebuie să conștientizeze investițiile financiare în tehnologia de afaceri.
  4. CEO-ul trebuie să organizeze echipe speciale pentru digitalizarea afacerii (oameni talentați, calificați din interiorul organizației sau din afara ei).
  5. Trecerea la Digitalizarea 4.0 necesită un anumit nivel de schimbare și dobândirea de aptitudini noi la nivelul întregii organizații.â

Beneficiile Digitalizării 4.0

Piețele globale solicită mai multă flexibilitate și productivitate, progres în comunicare, metode competititve de inovare, producție și consum. Volumul de informații și circulația rapidă a acestora duc la:

  • Optimizarea resurselor
  • Scurtarea perioadei de timp
  • Creșterea productivității
  • Automatizarea proceselor de producție

 

Aplicații software recomandate

Vrei sa fii informat in timp real despre evolutia vanzarilor tale? Foloseste CIEL eCommerce si iti gestionezi mai bine afacerea ta online si obtii mai mult profit.

Citește tot arrow_forward

FeedCheck aduce toate review-urile de produs intr-un singur loc. Nu conteaza unde este vandut produsul tau, noi colectam review-uri din eMAG, CEL, Amazon.com si multe alte magazine online.  

Citește tot arrow_forward

Full Stack Performance Monitoring Powered by Anomaly Detection. Built for Production.    Demo GRATUIT cu toate functionalitatile active, timp de 30 de zile. Suport tehnic in romana...

Citește tot arrow_forward

HubStore este o platformă software distribuită în cloud care realizează interconectarea oricărui canal de vânzări (magazin online, marketplace) cu platforme ERP sau WMS, platforme B2B ale furnizorilor, transportatorilor şi centrelor...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Tremend estimează afaceri de 20 de milioane de Euro până la finalul acestui an

Tremend, compania care a intrat de patru ori consecutiv în clasamentul FT 1000 al celor mai dinamici jucători din Europa, împlinește 15 ani. Compania de dezvoltare de software continuă trendul ascendent și estimează o cifră de afaceri de 20 de milioane de Euro la finalul anului, o creștere cu 32% față de 2019.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

FAN Courier implementează chatboții dezvoltați de Druid, în vederea automatizării suportului tehnic oferit clienților

DRUID, companie specializată în dezvoltarea de asistenţi virtuali (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise, anunţă semnarea unui parteneriat cu FAN Courier, liderul pieţei de curierat din Romania, prin care Fan Courier va adopta tehnologia DRUID pentru dezvoltarea de chatboţi şi diversificarea canalelor digitale de comunicare cu clienţii, potrivit unui comunicat de presă....

Citește articolul arrow_forward
Softlead

RARo - cel mai nou joint-venture anunțat local

Accesa, una dintre cele mai importante companii de tehnologie din România, își consolidează poziția în industriile de Asigurări și Servicii Financiare, Medicală și Telecomunicații prin intermediul noului joint-venture cu Ratiodata GmBH. Noua companie Ratiodata Accesa Romania SRL (RARo) combină vasta experiență a Ratiodata în numeroase industrii, cu expertiza Acce...

Citește articolul arrow_forward