Digitalizarea 4.0

23 martie 2016

Digitalizarea 4.0 este văzută ca cea de-a 4-a revoluție industrială, fenomen ce marchează inovația în organizație și management a întregului lanț de valori a ciclului de viață a produsului.

Digitalizarea 4.0

Digitalizarea 4.0 este văzută ca cea de-a 4-a revoluție industrială, fenomen ce marchează inovația în organizație și management a întregului lanț de valori a ciclului de viață a produsului.

Acest ciclu de viață este orientat spre creșterea cerințelor individuale ale consumatorului. Digitalizarea 4.0 se referă la conducerea lanțurilor de valori digitale ce creează competențe agile și orientate către piață.

Ce presupune Digitalizarea 4.0?

  • Lanț valoric construit orizontal
  • Conectivitate verticală
  • Autonomie
  • Produse inteligente ce sprijină procesul de producție

 

În Germania, 4.0 a rămas o abordare strategică de top în mobilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți competitivitatea diferitelor industrii și sectoare de industrie, prin intermediul internetului industrial IoT (Internet of Things).

Frank Ridder, vicepreședinte Gartner a împărtășit viziunea sa pentru a ajuta organizațiile să-și inițieze strategia de digitalizare 4.0. Iată care sunt sfaturile lui Frank Ridder:

  1. Organizația trebuie să-și stabilească obiectivele strategice. O organizație care are o strategie solidă pentru digitalizarea 4.0 are oportunitatea de a eficientiza procesul ce se stabilește între unitățile de business și operațiuni precum: procesul de producție, logistică sau customer care). În plus, această strategie ajută organizațiile să-și optimizeze procesele de aprovizionare sau inovare prin includerea informațiilor despre clienți.
  2. CEO-ul trebuie să pregătească organizația pentru această schimbare. Procesul de implementare trebuie să fie unul transparent, de calitate.
  3. CEO-ul trebuie să conștientizeze investițiile financiare în tehnologia de afaceri.
  4. CEO-ul trebuie să organizeze echipe speciale pentru digitalizarea afacerii (oameni talentați, calificați din interiorul organizației sau din afara ei).
  5. Trecerea la Digitalizarea 4.0 necesită un anumit nivel de schimbare și dobândirea de aptitudini noi la nivelul întregii organizații.â

Beneficiile Digitalizării 4.0

Piețele globale solicită mai multă flexibilitate și productivitate, progres în comunicare, metode competititve de inovare, producție și consum. Volumul de informații și circulația rapidă a acestora duc la:

  • Optimizarea resurselor
  • Scurtarea perioadei de timp
  • Creșterea productivității
  • Automatizarea proceselor de producție

 

Aplicații software recomandate

FeedCheck aduce toate review-urile de produs intr-un singur loc. Nu conteaza unde este vandut produsul tau, noi colectam review-uri din eMAG, CEL, Amazon.com si multe alte magazine online.  

Citește tot arrow_forward

Full Stack Performance Monitoring Powered by Anomaly Detection. Built for Production.    Demo GRATUIT cu toate functionalitatile active, timp de 30 de zile. Suport tehnic in romana...

Citește tot arrow_forward

HubStore este o platformă software distribuită în cloud care realizează interconectarea oricărui canal de vânzări (magazin online, marketplace) cu platforme ERP sau WMS, platforme B2B ale furnizorilor, transportatorilor şi centrelor...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ikea investește în ecosisteme smart home

Retailerul suedez atât de cunoscut și pe piața din România, Ikea, anunță planurile sale de extindere pe segmentul caselor inteligente și al device-urilor dedicate.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Numărul amenințărilor informatice va atinge pragul istoric de un miliard. Ransomware crește cu 75% față de 2018 și conduce clasamentul

Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender estimează că numărul total al amenințărilor informatice va depăși în premieră în acest an pragul de un miliard de unități, cea mai agresivă fiind ransomware, aflată în plină expansiune.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum sunt luate deciziile de cumpărare atunci când facem achiziții online?

Optimized, agenție românească specializată în campanii PPC (Pay-Per-Click) pentru e-commerce, prezintă particularitățile prin care consumatorii ajung să ia decizii de achiziție și nu numai pe internet. Deși decizia de cumpărare este un proces complex, există un interval între conștientizarea nevoii pentru un anumit produs și momentul achiziției propriu-zise....

Citește articolul arrow_forward