Cum a reușit un mare retailer din România să reducă rata de eroare a facturilor sub 0.1%

30 Aug 2019

Un scurt studiu de caz DocProcess despre automatizarea proceselor de control factură-furnizor (Accounts Payable) și beneficiile ei pe termen lung.

Cum a reușit un mare retailer din România să reducă rata de eroare a facturilor sub 0.1%

Erorile de facturare și datele introduse manual au impact negativ asupra productivității controlului factură-furnizor

Grupul Carrefour este cel mai mare retailer din Europa și lider pe piața de retail din România, cu peste 300 de locații comerciale. Strategia sa se bazează pe o politică de prețuri adaptabilă, concepută pentru a mări valoarea oferită consumatorilor.

Capacitatea de a menține prețurile la un nivel scăzut depinde de un bun control al costurilor, motiv pentru care retailer-ul a demarat optimizarea costurilor legate de procesele de afaceri.

La nivelul operațiunilor financiare, Carrefour a identificat mai multe provocări:

Carrefour a început să abordeze aceste probleme prin digitalizarea proceselor de afaceri, cu accent inițial pe facturile de la furnizori: mărirea vitezei de procesare, reducerea disputelor, a plăților scadente depașite și receptia facturilor corecte.

Eliminarea hârtiei, integrarea nativă și reconcilierea au dat rezultate

Pe lângă procesarea documentelor în format fizic, am început să organizăm înregistrarea furnizorilor și să transformăm cea mai mare parte a facturilor din format fizic în facturi electronice. Pe parcursul procesului, DocProcess a oferit asistență privind tranziția, training-uri și numeroase opțiuni pentru transmiterea facturilor electronice, astfel încât operațiunile furnizorilor să nu fie afectate.

În funcție de competențele tehnologice, furnizorii pot fie să se conecteze și să creeze facturi pe portalul nostru, fie să fie ajutați să integreze direct sistemul lor de contabilitate cu cel al Carrefour.

În orice variantă, facturile trec prin aceleași etape de verificare și de validare, aceeași gestionare a erorilor și a mesajelor, astfel încât furnizorii să știe în timp real care este statusul documentelor lor. În plus, furnizorii care aleg să folosească portalul nostru beneficiază și de arhivarea documentelor fiscale și de suport telefonic continuu.

În continuare, DocProcess a implementat comanda electronică, accelerând și mai mult procesele aferente AP. Carrefour creează comenzi în sistemul lor de informații, iar acestea sunt automat direcționate către portalul nostru sau către sistemul de informații al furnizorului respectiv.

Furnizorul poate transforma imediat comanda electronică în factură electronică. Elimină complet munca manuală de introducere a datelor aferente facturii în portal sau în ERP-ul propriu, devenind astfel mai eficient. 

În cei 4 ani de lucru cu Carrefour, am obținut:

DocProcess offers a next-generation cloud platform that helps companies take control of their processes across their whole ecosystem. Recognizing that successful digital transformation requires seamless and accurate processes within as well as between companies, DocProcess can onboard 100% of suppliers and achieve a 90% conversion rate of suppliers from paper to structured data. Thanks to the flexibility of the platform, companies can mix solutions to fit their changing business needs and connect all aspects of their business workflows: Purchase-2-Pay, Order-2-Cash, Logistics, Contract Managements, reconciliation processes and more. All cross referenced against record management and archiving. DocProcess thus enables 3,500 current clients to significantly reduce costs, no matter the ERPS they use, and to gain 360 visibility of their finances in real-time and focus more growing their business.

Din 2018, DocProcess s-a extins în afara României cu un centru R&D, aflat în Franța, la Grenoble. Alături de echipa din România, acest centru studiază și implementează tehnologii inteligente (A.I., machine learning, microservicii) în produsele actuale ale companiei. În 2019, în urma unei finanțări din partea Morphosis Capital, DocProcess a deschis un nou sediu în România, la Brașov.

Folosită de peste 3200 de clienți printre care companii precum Carrefour, Cora, Leroy Merlin, Altex sau Mondelez, platforma DocProcess a digitalizat până în prezent peste 100 de milioane de documente, salvând nu doar bugetele utilizatorilor ei, dar și peste 2000 de tone de hârtie.

Află mai mult despre serviciile DocProcess la: https://www.doc-process.com

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul