Cum a reușit o fabrică de ambajaje din România să țină costurile sub control cu ajutorul unui software ERP?

09 Jun 2023

Ideal FoodPack, producătorul care oferă soluții inovatoare de ambalare pentru industria alimentară și HoReCa, își gestionează activitatea și își poate scala cu ușurință afacerea, cu ajutorul sistemului SeniorERP de la Senior Software. 

Cum a reușit o fabrică de ambajaje din România să țină costurile sub control cu ajutorul unui software ERP?

Datorită soluției pentru managementul resurselor, compania din Mureș are acces la date corecte, actualizate în timp real, care îi permit să țină sub control costurile și să identifice rapid direcțiile potrivite de business.

Ideal FoodPack, producător de soluții de ambalare pentru alimente și băuturi, își administrează mult mai eficient afacerea cu ajutorul sistemului SeniorERP – soft ERP pentru gestionarea integrată a resurselor, de la Senior Software. Astfel, compania din Mureș, care dispune de o fabrică de 5.000 de metri pătrați în Reghin, are acces la informații detaliate și actualizate ce îi oferă o imagine mult mai clară asupra întregii afaceri și îi permite să țină costurile de producție sub control.

Cu o cifră de afaceri de circa 3,5 milioane de euro, Ideal FoodPack este singura companie din România care dispune de echipamente concepute special pentru a produce anumite tipuri de ambalaje de carton, destinate lactatelor, ce au o amprentă de carbon mult mai redusă. Lunar, compania produce ambalaje în valoare totală de 1,5 milioane de euro, produsele fiind disponibile atât pe piața internă, cât și pe cea externă. Producătorul a decis să implementeze ERP de la Senior Software, deoarece sistemul permite scalarea businessului și susține dezvoltarea accelerată a companiei.

“Am realizat că avem nevoie de un soft mult mai performant, care să ne permită să soluționăm toate provocările din industrie și, astfel, să avem posibilitatea să ne dezvoltăm în ritmul dorit. Am avut prezentări de la patru furnizori de soluții software de ERP, iar după ce am analizat pragmatic lucrurile, am constatat că sistemul SeniorERP oferit de Senior Software se potrivește cel mai bine nevoilor noastre de business.
Ca manager, pot spune că dacă nu implementam SeniorERP, aveam foarte mult de pierdut, mai ales pe viitor. Nu poți să scalezi afacerea dacă nu ai un astfel de sistem și, mai mult decât atât, nu ai cum să te dezvolți. Ținând cont de funcționalitățile sistemului SeniorERP și de proiectele pe care le avem în plan, preconizăm că în următorii doi ani vom atinge o cifră de afaceri de aproximativ 13 milioane de euro”, a spus Laszlo Baruch, CEO – Ideal FoodPack.

Experiența și profesionalismul de care a dat dovadă echipa Senior Software, precum și dedicarea continuă pentru dezvoltarea soluțiilor software din portofoliu, sunt câteva dintre aspectele care au determinat începerea colaborării dintre cele două companii. Totodată, în ceea ce privește soluția aleasă, pentru conducerea Ideal FoodPack a contat foarte mult feedbackul companiilor care utilizau deja SeniorERP, dar și faptul că softul este un sistem ERP 100% românesc, ce se adaptează ușor particularităților afacerilor din România.

“Sistemul ERP îmi oferă multe date la îndemână și mă ajută să cunosc mai bine afacerea”

Cu ajutorul sistemului SeniorERP, Ideal FoodPack a automatizat procesele de business și, în prezent, își gestionează integrat operațiunile și resursele din companie, acoperind cu succes zonele de producție, financiar-contabile și management al stocurilor. Soluția îi asigură producătorului un flux continuu de informații corecte, permițând astfel conectarea proceselor și creșterea operativității în activitățile de zi cu zi. Prin datele și rapoartele din SeniorERP, conducerea Ideal FoodPack a obținut vizibilitate end-to-end asupra companiei și posibilitatea de a stabili rapid direcții de business potrivite, pentru creșterea profitabilității.

“Până să implementăm soluția ERP de la Senior Software, întâmpinam dificultăți în a gestiona activitatea noastră. Nu aveam acces rapid la rapoarte, iar acestea nu conțineau informații detaliate și actualizate, care să ne ofere o imagine clară asupra companiei, asupra costurilor și asupra direcției spre care ar trebui să ne îndreptăm.

Acum, prin rapoartele pe care le obținem cu SeniorERP, putem observa mult mai repede anumite lucruri, putem vedea clar care este situația în companie și, prin urmare, să reacționăm imediat oricând este necesar. Sistemul ERP îmi oferă multe date la îndemână și mă ajută să cunosc mai bine afacerea. Un aspect extrem de important în ziua de astăzi este cost managementul. Este esențial să nu scapi din frâu costurile. Prin urmare, este foarte important faptul că dispun de un soft care mă ajută să văd în fiecare zi cum stau lucrurile, să urmăresc niște costuri, niște consumuri, să observ, dintr-un click, cât la sută dintr-un produs reprezintă costul materiei prime sau care este randamentul produselor”, a specificat Laszlo Baruch, CEO – Ideal FoodPack.

Senior Software este furnizor și dezvoltator de sisteme software performante pentru managementul integrat al afacerilor. Fondată în 2003, compania a realizat peste 500 de implementări de succes, utilizând cele mai noi tehnologii. Senior Software implementează sisteme intuitive de tip ERP, BI, SCM, MES, E-commerce și Hardware. Compania își desfășoară activitatea în 5 locații din România (București, Constanța, Cluj, Iași, Timișoara), cu o echipă formată din circa 200 de angajați.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Lucrezi cu volume mari de comenzi? Iată 6 aplicații software utile pentru a eficientiza activitatea

Gestionarea unui volum mare de comenzi poate fi un proces complex și solicitant pentru orice companie. De la urmărirea inventarului, gestionarea comenzilor și optimizarea livrărilor, până la asigurarea unei comunicări eficiente cu...

Citește articolul
Softlead

Studiu Bitdefender: inteligența artificială reprezintă cea mai mare îngrijorare pentru specialiștii în securitate IT

Peste jumătate (57%) dintre specialiștii în securitate IT susțin că s-au confruntat cu o breșă de securitate sau o scurgere de date pe parcursul ultimelor 12 luni, ceea ce indică o creștere cu 6% comparativ cu 2023, arată un studiu...

Citește articolul