De asemenea, aceștia își pot administra datele personale cu ajutorul funcțiilor de self-service. Cât de curând, angajații vor putea să își ia concediu prin intermediul aceleiași platforme, în doar câteva click-uri.
Deichmann este o companie cu tradiție în Germania, însă retailerul de încălțăminte s-a extins masiv de-a lungul deceniilor, având acum prezență cu 4.300 de magazine fizice în 31 de țări, inclusiv în România, în toate aceste locații și nu numai fiind angajați peste 42.000 de oameni. Fondată în 1913, firma este încă o afacere de familie și are de gând să rămână astfel și în viitor.
Retailerul este lider de piață în segmentul de încălțăminte din Germania și în prezent, se află într-o fază de digitalizare extensivă a proceselor interne. Cu toate că este vorba despre o firmă de anvergură, cultura a rămas una mai degrabă familială și informală. Există o echipă internă de IT care ajută departamentul de resurse umane să digitalizeze diverse scenarii.
”Angajații sunt prioritatea noastră”, spune Melinda Hilbert, care conduce departamentul IT pentru finanțe și HR în cadrul Deichmann. Astfel prezintă raționamentul din spatele eforturilor de a aduce cât mai multe activități de HR în online.
În prezent, Deichmann implementează soluții cloud de la SAP pentru departamentele de resurse umane (HR) din Germania. Software-ul SAP SuccessFactors ajută companiile să își standardizeze întregul departament de resurse umane și să mute toate sarcinile în mediul online. ”Compania noastră este în creștere, iar soluția pe care am ales-o este scalabilă. De aceea, dar și pentru că SAP SuccessFactors se integrează ușor cu sistemele și procesele IT pe care le avem deja active, decizia noastră a fost una simplă”, mai afirmă Hilbert.
În faza inițială a proiectului, Deichmann oferă variante digitizate ale documentelor către angajați. Primele funcții self-service sunt deja active, iar angajații pot să-și actualizeze singuri schimbările de adrese sau detaliile bancare. Pot, de asemenea, să adauge și un contact de urgență, pentru situații neprevăzute.
Prioritatea numărul 1: experiența utilizatorilor
Proiectul ”StepOn” are ca scop și creșterea atractivității Deichmann ca angajator, dar și îmbunătățirea ratei de retenție a angajaților din companie.
”În prezent, angajații se așteaptă ca totul să fie online. Iar experiența utilizatorilor este întotdeauna o prioritate”, afirmă Christina Boehme, director al departamentului de HR din cadrul Deichmann. ”Faptul că facem economii în privința imprimării documentelor și reducem costurile de expediere nu este doar un simplu bonus, ci ne ajută să fim și mai sustenabili.”
Portal creat pentru acces ușor la aplicații și servicii
ROOS IT, partener SAP cu sediul în Aachen, a ajutat Deichmann cu implementarea soluției SuccessFactors.
”Am folosit SAP Business Technology Platform pentru a crea fluturașii de salariu personalizați și am creat portalul pentru accesarea aplicațiilor SAP Fiori, atât de pe smartphone-uri, cât și de pe PC-uri”, transmite Andreas Lennartz, managing partner ROOS IT. ”Mai mult, soluția SAP operează și ca o bază de date centrală pentru aplicațiile folosite în companie și verifică identitatea utilizatorilor pentru acces la funcțiile self-service.”
ROOS IT a creat în scurt timp o aplicație dedicată retailerului de încălțăminte, prin care angajații pot avea acces rapid la fluturașii de salariu. Accesul la datele găzduite în rețeaua proprie Deichmann este securizat, indiferent de dispozitivul folosit pentru a face asta. ”Aplicația pentru fluturași obține datele printr-o conexiune la un sistem de plăți SAP, aflat în cadrul sistemelor IT aflate la sediul Deichmann.”
Deichmann pregătește implementarea globală a soluției SAP
Fluturașii de salariu digitali sunt deja oferiți către 1.200 de angajați aflați la sediul companiei și în magazinele din Essen. Restul de peste 41.000 de angajați din magazinele Deichmann vor primi, curând, acces la soluția implementată cu ajutorul SAP: Retailerul de încălțăminte folosește, de asemenea, SAP SuccessFactors Performance and Goals pentru analiza performanțelor angajaților și pentru recenzii în perioadele de probă.
SAP este lider de piață pe segmentul soluțiilor software pentru afaceri. În prezent, compania are peste 440.000 de clienți în 180 de țări, pe care îi susține în gestionarea cu succes a tuturor factorilor disruptivi aduși de economia digitală, contribuind la simplificarea proceselor de business și oferind platforma necesară pentru dezvoltarea unei strategii digitale sustenabile. 77% dintre toate tranzacțiile la nivel global trec printr-un sistem SAP.