De asemenea, se înregistrează o dinamică pozitivă și în valoarea comenzilor. Astfel, în perioada 15 mai – 15 iunie, marcată de primele măsuri de relaxare odată cu ieșirea din starea de urgență, creșterea a fost de 80%, față de perioada similară din 2019. Domeniile cele mai active au fost home&deco, alături de produsele alimentare și cele de îngrijire.
Vârful de creștere al perioadei s-a remarcat în ultima săptămână din mai, când dinamica valorică a fost de +106%. În iunie, creșterile fiecărei săptămâni au depășit 65% față de aceleași intervale din 2019.
Relaxarea nu a adus însă schimbări în comportamentul de consum online dobândit în perioada restricțiilor. Interesul pentru achiziții online s-a menținut de la lună la lună. Astfel, în luna mai nivelul tranzacțiilor este similar cu cel înregistrat în luna aprilie a acestui an, în ciuda ieșirii din starea de urgență după 15 mai.
Primele două săptămâni din iunie au adus creșteri cu peste 60% în valoarea comenzilor, semn că o bună parte a publicului s-a mutat în online și rămâne fidel acestui mediu de vânzare. În lunile cu stare de urgență dinamica pozitivă din online a fost alimentată de limitarea circulației și închiderea multor business-uri offline. Cifrele din starea de alertă semnalează însă o schimbare de comportament mai profundă și o migrare pe termen lung către online, atât din partea clienților, cât și din partea retailerilor –declară Arthur Rădulescu, Fondator ShopMania Net, compania care administrează MerchantPro.
Interesul românilor față de achizițiile online a crescut constant în perioada stării de urgență și a atins un climax în ultima săptămână din aprilie (creștere 165% week-over-week). Al doilea vârf a fost înregistrat în timpul stării de alertă, respectiv în ultima săptămână din mai.
Cererea atrage oferta
În paralel, la nivelul platformei MerchantPro s-a remarcat și un interes ridicat din partea retailerilor de a migra din offline către online. Numărul de conturi noi create în vederea lansării de magazine online a crescut de aproape 5 ori de la debutul crizei pandemice, față de lunile precedente. Cele mai active au fost segmentele de magazine alimentare, articole vestimentare și de frumusețe, sport, hobby, mobilă, bricolaj și decorațiuni.
Evoluția a venit pe fondul interesului crescut al publicului pentru vânzările online, dar și a funcționalităților pe care le-am introdus în perioada aceasta, în special cele orientate către administrarea vânzărilor multi-channel, inclusiv pentru cei care administrează și un business offline in paralel –a precizat Arthur Rădulescu.
Magazinele online active care utilizează platforma e-commerce MerchantPro în România au listate un număr total de peste 5 milioane de produse.
MerchantPro a terminat 2019 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de anul anterior.