Creșteri de 60% în comerțul online după ieșirea din starea de urgență

18 iunie 2020

Odată cu ieșirea din starea de urgență și relaxarea restricțiilor, MerchantPro, platformă locală SaaS de e-commerce, continuă să înregistreze creșteri semnificative în valoarea și numărul comenzilor plasate la magazinele din platformă. Astfel, la nivelul celor 1.500 de magazine online active din platforma MerchantPro, în Romania, în perioada 15 mai – 15 iunie numărul tranzacțiilor a crescut cu 60% față de perioada similară a anului precedent.

Creșteri de 60% în comerțul online după ieșirea din starea de urgență

De asemenea, se înregistrează o dinamică pozitivă și în valoarea comenzilor. Astfel, în perioada 15 mai – 15 iunie, marcată de primele măsuri de relaxare odată cu ieșirea din starea de urgență, creșterea a fost de 80%, față de perioada similară din 2019. Domeniile cele mai active au fost home&deco, alături de produsele alimentare și cele de îngrijire.

Vârful de creștere al perioadei s-a remarcat în ultima săptămână din mai, când dinamica valorică a fost de +106%. În iunie, creșterile fiecărei săptămâni au depășit 65% față de aceleași intervale din 2019.

Relaxarea nu a adus însă schimbări în comportamentul de consum online dobândit în perioada restricțiilor. Interesul pentru achiziții online s-a menținut de la lună la lună. Astfel, în luna mai nivelul tranzacțiilor este similar cu cel înregistrat în luna aprilie a acestui an, în ciuda ieșirii din starea de urgență după 15 mai.

Primele două săptămâni din iunie au adus creșteri cu peste 60% în valoarea comenzilor, semn că o bună parte a publicului s-a mutat în online și rămâne fidel acestui mediu de vânzare. În lunile cu stare de urgență dinamica pozitivă din online a fost alimentată de limitarea circulației și închiderea multor business-uri offline. Cifrele din starea de alertă semnalează însă o schimbare de comportament mai profundă și o migrare pe termen lung către online, atât din partea clienților, cât și din partea retailerilor –declară Arthur Rădulescu, Fondator ShopMania Net, compania care administrează MerchantPro.

Interesul românilor față de achizițiile online a crescut constant în perioada stării de urgență și a atins un climax în ultima săptămână din aprilie (creștere 165% week-over-week). Al doilea vârf a fost înregistrat în timpul stării de alertă, respectiv în ultima săptămână din mai.

Cererea atrage oferta

În paralel, la nivelul platformei MerchantPro s-a remarcat și un interes ridicat din partea retailerilor de a migra din offline către online. Numărul de conturi noi create în vederea lansării de magazine online a crescut de aproape 5 ori de la debutul crizei pandemice, față de lunile precedente. Cele mai active au fost segmentele de magazine alimentare, articole vestimentare și de frumusețe, sport, hobby, mobilă, bricolaj și decorațiuni.

Evoluția a venit pe fondul interesului crescut al publicului pentru vânzările online, dar și a funcționalităților pe care le-am introdus în perioada aceasta, în special cele orientate către administrarea vânzărilor multi-channel, inclusiv pentru cei care administrează și un business offline in paralel –a precizat Arthur Rădulescu.

Magazinele online active care utilizează platforma e-commerce MerchantPro în România au listate un număr total de peste 5 milioane de produse.

MerchantPro a terminat 2019 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de anul anterior.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Susţineţi performanţa în business cu ajutorul sistemului ERP – Winline

Pe la jumătatea anului trecut, Institutul Naţional de Statistică a făcut publică o analiză foarte relevantă pentru mediul local de afaceri. Companiile romaneşti din Top 1000 au reuşit să genereze venituri medii mai mari cu +8% deşi au înregistrat o scădere cu 14% a numărului de angajaţi.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Gartner: Care sunt cele 4 tehnologii ce vor avea un impact semnificativ asupra e-commerce?

Potrivit Gartner, în următorii doi ani, configurația vizuală, portofelele digitale, managementul identității și accesului clienților la diverse instrumente digitale (Customer Identity and Access Management - CIAM), cât și asistenții virtuali pentru clienți (VCA) vor avea un impact ridicat asupra comerțului digital pe măsură ce adoptarea generală a acestor tehnol...

Citește articolul arrow_forward