ContentSpeed: Farmaciile pot vinde acum și medicamente OTC și în mediul online

24 Apr 2019

Începând de astăzi, 24 aprilie, întră în vigoare normele Legii nr. 160 din 2019 ce permite comercializarea OTC prin intermediul farmaciilor online - ContentSpeed a pregătit un set de funcționalități creat special pentru farmaciile online care să respecte toate normele legale

ContentSpeed: Farmaciile pot vinde acum și medicamente OTC și în mediul online

Anul trecut a fost promulgată legea ce permite farmaciilor să comercializeze medicamente fără prescripție (OTC) și în mediul online, dar începând de astăzi, 24 aprilie, intră în vigoare și normele de aplicare, astfel că farmaciile pot depune actele pentru a primi avizele necesare, anunță ContentSpeed, liderul pieței locale de software pentru sectorul de eCommerce.

Legea nr.160 din 9 iulie 2018 pentru modificarea și completarea Legii Farmaciei nr. 266/2008 deschide noi oportunități pentru retailul farmaceutic. Această modificare permite comercializarea produselor OTC (Over-The-Counter) și în online, pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele și parafarmaceuticele ce puteau fi vândute și livrate direct.

„Primul pas a fost făcut anul trecut, când a fost promulgată Legea. Împreună cu farmaciile online care folosesc platforma ContentSpeed am așteptat cu mare nerăbdare publicarea normelor de aplicare. Creșterea vânzărilor de OTC raportată la nivel de industrie farmaceutică din 2017 și 2018 ne-a arătat în mod clar că este o oportunitate uriașă de a comercializa medicamente fără prescripție și în online.

Alături de clienții noștri, precum Professional Farmaline, Remedium Farm sau farmaciile din rețeaua MedLife, lucrăm încă de la apariția legii la dezvoltarea unui set de funcționalități necesare care să fie în concordanță cu normele legale. Modificarea legislativă ar trebui să-i convingă pe retailerii de produse farmaceutice de oportunitățile oferite de un nou canal de vânzare, mult mai accesibil pentru toți utilizatorii. Investiția într-o farmacie online este de aproximativ 10% din bugetul alocat deschiderii unui nou punct de lucru fizic”, declară Doina Vîlceanu, Business Development Manager la ContentSpeed.

Pentru a ajuta farmaciile, echipa ContentSpeed a adăugat la platforma de eCommerce funcționalități specifice dedicate farmaciilor online care să respecte toate prevederile legale.

„Acest modul de vânzare OTC Online include printre altele formulare de consultație online, istoricul interacțiunilor cu pacientul, toate în deplin acord cu prevederile GDPR. Ajutăm inclusiv cu toată documentația Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (ANMDM) de care farmaciile online vor avea nevoie. De asemenea, suntem singura platformă de eCommerce care oferă integrări cu cele mai importante software-uri de gestiune: Pharmec, Netfarm și BizPharma.

Lanțurile care doresc să listeze și medicamentele de tip RX (cu prescripție medicală) au la dispoziție funcționalitatea de rezervare a medicamentelor pentru oricare dintre punctele de lucru, de unde pacienții își pot ridica medicamentele. Pentru farmaciile sau drogheriile la început de drum în eCommerce am pregătit un Ghid de Lansare a Farmaciei Online pe care îl pot găsi la noi pe site.

Noi credem cu tărie că această verticală va urma evoluția IT&C de acum 10 ani și Fashion&Beauty din ultimii 5 ani”, mai spune Doina Vîlceanu.

Introducerea legii a fost facilitată și de un context internațional favorabil. Această tendință a fost susținută la nivel internațional de Amazon, prin achiziția startup-ului farmaceutic PillPack pentru suma de aproximativ un miliard de dolari. În Asia, Alibaba Group a lansat platforma Alibaba Health încă din 2015, unde sunt înregistrați peste 3.300 de parteneri, iar vânzările online anuale depășeau pragul de 3,2 miliarde de dolari în martie 2018.

Farmaciile care investesc acum online se vor afla printre liderii pieței în următorii ani

Domeniul farmaceutic a fost până acum specific comerțului tradițional, dar există o tendință din ce în ce mai pronunțată de migrare către digital. În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru și un magazin online a depășit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nișa este încă la început în eCommerce, iar farmaciile care aleg să vândă și online vor deveni lideri de piață în următorii ani.

România este pe primul loc în UE la rata de creștere a comerțului electronic, iar volumul de vânzări s-a ridicat la peste 3,6 miliarde de euro în 2018.

ContentSpeed este una dintre cele mai importante companii care contribuie sustinut de peste zece ani la dezvoltarea comertului online in Romania atat pentru branduri, cat si pentru start-up-uri.

Agentia de eCommerce ofera doua categorii de produse dedicate mediului in care se desfasoara activitatea comerciala si servicii conexe pentru sustinerea afacerilor online: Shop (concept e-store), Portal B2B (platforma business), eDistribution, strategii de online marketing si servicii integrabile cu social media.

In randul celor peste 350 de magazine online dezvoltate de ContentSpeed se regasesc branduri cu notorietate in Romania ca Porsche, Panasonic, Diverta, Chicco, Indesit, Ariston, Hotpoint, Austral, Renania, Anveloshop, Vitacom. In randul initiativelor de antreprenoriat dezvoltate in mediul online prin intermediul solutiilor ContentSpeed se numara ZorileStore, Pictorshop.ro si BabyNeeds.ro.

Compania are 30 de angajati in doua centre de suport. In 2012, ContentSpeed a realizat o cifra de afaceri de 400.000 de euro.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul