ContentSpeed: Farmaciile pot vinde acum și medicamente OTC și în mediul online

24 aprilie 2019

Începând de astăzi, 24 aprilie, întră în vigoare normele Legii nr. 160 din 2019 ce permite comercializarea OTC prin intermediul farmaciilor online - ContentSpeed a pregătit un set de funcționalități creat special pentru farmaciile online care să respecte toate normele legale

ContentSpeed: Farmaciile pot vinde acum și medicamente OTC și în mediul online

Anul trecut a fost promulgată legea ce permite farmaciilor să comercializeze medicamente fără prescripție (OTC) și în mediul online, dar începând de astăzi, 24 aprilie, intră în vigoare și normele de aplicare, astfel că farmaciile pot depune actele pentru a primi avizele necesare, anunță ContentSpeed, liderul pieței locale de software pentru sectorul de eCommerce.

Legea nr.160 din 9 iulie 2018 pentru modificarea și completarea Legii Farmaciei nr. 266/2008 deschide noi oportunități pentru retailul farmaceutic. Această modificare permite comercializarea produselor OTC (Over-The-Counter) și în online, pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele și parafarmaceuticele ce puteau fi vândute și livrate direct.

„Primul pas a fost făcut anul trecut, când a fost promulgată Legea. Împreună cu farmaciile online care folosesc platforma ContentSpeed am așteptat cu mare nerăbdare publicarea normelor de aplicare. Creșterea vânzărilor de OTC raportată la nivel de industrie farmaceutică din 2017 și 2018 ne-a arătat în mod clar că este o oportunitate uriașă de a comercializa medicamente fără prescripție și în online.

Alături de clienții noștri, precum Professional Farmaline, Remedium Farm sau farmaciile din rețeaua MedLife, lucrăm încă de la apariția legii la dezvoltarea unui set de funcționalități necesare care să fie în concordanță cu normele legale. Modificarea legislativă ar trebui să-i convingă pe retailerii de produse farmaceutice de oportunitățile oferite de un nou canal de vânzare, mult mai accesibil pentru toți utilizatorii. Investiția într-o farmacie online este de aproximativ 10% din bugetul alocat deschiderii unui nou punct de lucru fizic”, declară Doina Vîlceanu, Business Development Manager la ContentSpeed.

Pentru a ajuta farmaciile, echipa ContentSpeed a adăugat la platforma de eCommerce funcționalități specifice dedicate farmaciilor online care să respecte toate prevederile legale.

„Acest modul de vânzare OTC Online include printre altele formulare de consultație online, istoricul interacțiunilor cu pacientul, toate în deplin acord cu prevederile GDPR. Ajutăm inclusiv cu toată documentația Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (ANMDM) de care farmaciile online vor avea nevoie. De asemenea, suntem singura platformă de eCommerce care oferă integrări cu cele mai importante software-uri de gestiune: Pharmec, Netfarm și BizPharma.

Lanțurile care doresc să listeze și medicamentele de tip RX (cu prescripție medicală) au la dispoziție funcționalitatea de rezervare a medicamentelor pentru oricare dintre punctele de lucru, de unde pacienții își pot ridica medicamentele. Pentru farmaciile sau drogheriile la început de drum în eCommerce am pregătit un Ghid de Lansare a Farmaciei Online pe care îl pot găsi la noi pe site.

Noi credem cu tărie că această verticală va urma evoluția IT&C de acum 10 ani și Fashion&Beauty din ultimii 5 ani”, mai spune Doina Vîlceanu.

Introducerea legii a fost facilitată și de un context internațional favorabil. Această tendință a fost susținută la nivel internațional de Amazon, prin achiziția startup-ului farmaceutic PillPack pentru suma de aproximativ un miliard de dolari. În Asia, Alibaba Group a lansat platforma Alibaba Health încă din 2015, unde sunt înregistrați peste 3.300 de parteneri, iar vânzările online anuale depășeau pragul de 3,2 miliarde de dolari în martie 2018.

Farmaciile care investesc acum online se vor afla printre liderii pieței în următorii ani

Domeniul farmaceutic a fost până acum specific comerțului tradițional, dar există o tendință din ce în ce mai pronunțată de migrare către digital. În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru și un magazin online a depășit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nișa este încă la început în eCommerce, iar farmaciile care aleg să vândă și online vor deveni lideri de piață în următorii ani.

România este pe primul loc în UE la rata de creștere a comerțului electronic, iar volumul de vânzări s-a ridicat la peste 3,6 miliarde de euro în 2018.

ContentSpeed este una dintre cele mai importante companii care contribuie sustinut de peste zece ani la dezvoltarea comertului online in Romania atat pentru branduri, cat si pentru start-up-uri. Agentia de eCommerce ofera doua categorii de produse dedicate mediului in care se desfasoara activitatea comerciala si servicii conexe pentru sustinerea...

Află mai multe
Aplicații software recomandate

Solutia software dedicata retailerilor online a fost creata de o echipa de profesionisti dupa un lung studiu asupra obiceiurilorde consum pe piata autohtona. Licenta SPremium B2C poate fi activata gratuit cu toate functionalitatile sale pentru 14 zil...

Citește tot arrow_forward

Solutia software Portal Business to Business a fost dezvoltata de ContentSpeed pentru a usura managementul vanzarilor intre persoane juridice. Fiecare functionalitate a softului este adaptata solicitarilor transmise de clienti si se pliaza pe standar...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward