ContentSpeed: Farmaciile pot vinde acum și medicamente OTC și în mediul online

24 aprilie 2019

Începând de astăzi, 24 aprilie, întră în vigoare normele Legii nr. 160 din 2019 ce permite comercializarea OTC prin intermediul farmaciilor online - ContentSpeed a pregătit un set de funcționalități creat special pentru farmaciile online care să respecte toate normele legale

ContentSpeed: Farmaciile pot vinde acum și medicamente OTC și în mediul online

Anul trecut a fost promulgată legea ce permite farmaciilor să comercializeze medicamente fără prescripție (OTC) și în mediul online, dar începând de astăzi, 24 aprilie, intră în vigoare și normele de aplicare, astfel că farmaciile pot depune actele pentru a primi avizele necesare, anunță ContentSpeed, liderul pieței locale de software pentru sectorul de eCommerce.

Legea nr.160 din 9 iulie 2018 pentru modificarea și completarea Legii Farmaciei nr. 266/2008 deschide noi oportunități pentru retailul farmaceutic. Această modificare permite comercializarea produselor OTC (Over-The-Counter) și în online, pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele și parafarmaceuticele ce puteau fi vândute și livrate direct.

„Primul pas a fost făcut anul trecut, când a fost promulgată Legea. Împreună cu farmaciile online care folosesc platforma ContentSpeed am așteptat cu mare nerăbdare publicarea normelor de aplicare. Creșterea vânzărilor de OTC raportată la nivel de industrie farmaceutică din 2017 și 2018 ne-a arătat în mod clar că este o oportunitate uriașă de a comercializa medicamente fără prescripție și în online.

Alături de clienții noștri, precum Professional Farmaline, Remedium Farm sau farmaciile din rețeaua MedLife, lucrăm încă de la apariția legii la dezvoltarea unui set de funcționalități necesare care să fie în concordanță cu normele legale. Modificarea legislativă ar trebui să-i convingă pe retailerii de produse farmaceutice de oportunitățile oferite de un nou canal de vânzare, mult mai accesibil pentru toți utilizatorii. Investiția într-o farmacie online este de aproximativ 10% din bugetul alocat deschiderii unui nou punct de lucru fizic”, declară Doina Vîlceanu, Business Development Manager la ContentSpeed.

Pentru a ajuta farmaciile, echipa ContentSpeed a adăugat la platforma de eCommerce funcționalități specifice dedicate farmaciilor online care să respecte toate prevederile legale.

„Acest modul de vânzare OTC Online include printre altele formulare de consultație online, istoricul interacțiunilor cu pacientul, toate în deplin acord cu prevederile GDPR. Ajutăm inclusiv cu toată documentația Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (ANMDM) de care farmaciile online vor avea nevoie. De asemenea, suntem singura platformă de eCommerce care oferă integrări cu cele mai importante software-uri de gestiune: Pharmec, Netfarm și BizPharma.

Lanțurile care doresc să listeze și medicamentele de tip RX (cu prescripție medicală) au la dispoziție funcționalitatea de rezervare a medicamentelor pentru oricare dintre punctele de lucru, de unde pacienții își pot ridica medicamentele. Pentru farmaciile sau drogheriile la început de drum în eCommerce am pregătit un Ghid de Lansare a Farmaciei Online pe care îl pot găsi la noi pe site.

Noi credem cu tărie că această verticală va urma evoluția IT&C de acum 10 ani și Fashion&Beauty din ultimii 5 ani”, mai spune Doina Vîlceanu.

Introducerea legii a fost facilitată și de un context internațional favorabil. Această tendință a fost susținută la nivel internațional de Amazon, prin achiziția startup-ului farmaceutic PillPack pentru suma de aproximativ un miliard de dolari. În Asia, Alibaba Group a lansat platforma Alibaba Health încă din 2015, unde sunt înregistrați peste 3.300 de parteneri, iar vânzările online anuale depășeau pragul de 3,2 miliarde de dolari în martie 2018.

Farmaciile care investesc acum online se vor afla printre liderii pieței în următorii ani

Domeniul farmaceutic a fost până acum specific comerțului tradițional, dar există o tendință din ce în ce mai pronunțată de migrare către digital. În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru și un magazin online a depășit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nișa este încă la început în eCommerce, iar farmaciile care aleg să vândă și online vor deveni lideri de piață în următorii ani.

România este pe primul loc în UE la rata de creștere a comerțului electronic, iar volumul de vânzări s-a ridicat la peste 3,6 miliarde de euro în 2018.

ContentSpeed este una dintre cele mai importante companii care contribuie sustinut de peste zece ani la dezvoltarea comertului online in Romania atat pentru branduri, cat si pentru start-up-uri. Agentia de eCommerce ofera doua categorii de produse dedicate mediului in care se desfasoara activitatea comerciala si servicii conexe pentru sustinerea...

Află mai multe
Aplicații software recomandate

Solutia software dedicata retailerilor online a fost creata de o echipa de profesionisti dupa un lung studiu asupra obiceiurilorde consum pe piata autohtona. Licenta SPremium B2C poate fi activata gratuit cu toate functionalitatile sale pentru 14 zil...

Citește tot arrow_forward

Solutia software Portal Business to Business a fost dezvoltata de ContentSpeed pentru a usura managementul vanzarilor intre persoane juridice. Fiecare functionalitate a softului este adaptata solicitarilor transmise de clienti si se pliaza pe standar...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward