ContentSpeed a dezvoltat platforma prin care pfarma.ro a devenit prima farmacie care vinde medicamente OTC în online din România

18 Jul 2019

ContentSpeed, liderul pieței locale de software pentru sectorul de eCommerce, a dezvoltat platforma software pentru farmacia online pfarma.ro, deținută de rețeaua de farmacii Professional Farma Line, care a primit de curând licența de autorizare prin care Ministerul Sănătății aprobă oficial comercializarea online și livrarea către clientul final a produselor de tip OTC (Over-The-Counter) – medicamente fără rețetă.

ContentSpeed a dezvoltat platforma prin care pfarma.ro a devenit prima farmacie care vinde medicamente OTC în online din România
„Împreună cu farmaciile online care folosesc platforma ContentSpeed am așteptat cu mare nerăbdare publicarea normelor de aplicare. Acum avem deja un prim val de farmacii care primesc undă verde din partea Ministerului Sănătății pentru a vinde medicamente fără prescripție în online. Ne bucurăm că putem contribui într-un moment atât de important la crearea unei noi piețe, care are un potențial enorm, asemănător cu cel al vânzărilor de produse IT&C în urmă cu un deceniu și cu cel al segmentului de Fashion din urmă cu cinci ani”, declară Doina Vîlceanu, business development manager al ContentSpeed.

Pentru a ajuta farmaciile, echipa ContentSpeed a adăugat la platforma sa de eCommerce funcționalități specifice dedicate farmaciilor online, care să respecte toate prevederile legale, în conformitate cu normele Legii nr. 160 din 2018 privind modificarea și completarea Legii farmaciei nr. 266/2008.

„Acest modul de vânzare OTC Online include printre altele formulare de consultație online, istoricul interacțiunilor cu pacientul, toate în deplin acord cu prevederile GDPR. Ajutăm inclusiv cu toată documentația Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (ANMDM) de care farmaciile online au nevoie. De asemenea, suntem singura platformă de eCommerce care oferă integrări cu cele mai importante software-uri de gestiune: Pharmec, Netfarm și BizPharma. Iar investiția în acest nou canal de vânzare este sub 10% din bugetul necesar deschiderii unui nou punct de lucru fizic.

Lanțurile care doresc să listeze și medicamentele de tip RX (cu prescripție medicală) au la dispoziție funcționalitatea de rezervare a medicamentelor în oricare dintre punctele de lucru, de unde pacienții își pot ridica medicamentele. Pentru farmaciile sau drogheriile la început de drum în eCommerce am pregătit un Ghid de Lansare a Farmaciei Online, pe care îl pot găsi la noi pe pe site”, mai spune Doina Vîlceanu.

În cadrul farmaciei online pfarma.ro, sunt listate peste 600 de produse tip OTC – medicamente fără rețetă, acestea constituind medicamente care se pot elibera fără prescripție medicală, destinate atât uzului intern (comprimate, siropuri etc.), cât și celui extern (unguente, soluții dezinfectante, picături de ochi etc.).

Clasificarea acestora a fost făcută cu respectarea standardelor impuse de ANMDM (Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale): după indicațiile generale (EX: durere, răceală etc.) și după substanța activă conținută.

„Suntem bucuroși că facem parte din primul val de farmacii care primește aprobarea de a comercializa în spațiul online astfel de produse, care, până în momentul autorizării, se puteau achiziționa exclusiv din farmaciile fizice aflate în portofoliul nostru. Este o confirmare așteptată, care vine după o perioadă de pregătire și atenție deosebită pentru fiecare detaliu impus de legislația în vigoare. Din grija pe care o purtăm dintotdeauna pacienților noștri, dorim să oferim o gamă completă de servicii în domeniul farmaceutic”, declară Răzvan Munteanu, Director General Professional Farma Line, pfarma.ro.

 

ContentSpeed este una dintre cele mai importante companii care contribuie sustinut de peste zece ani la dezvoltarea comertului online in Romania atat pentru branduri, cat si pentru start-up-uri.

Agentia de eCommerce ofera doua categorii de produse dedicate mediului in care se desfasoara activitatea comerciala si servicii conexe pentru sustinerea afacerilor online: Shop (concept e-store), Portal B2B (platforma business), eDistribution, strategii de online marketing si servicii integrabile cu social media.

In randul celor peste 350 de magazine online dezvoltate de ContentSpeed se regasesc branduri cu notorietate in Romania ca Porsche, Panasonic, Diverta, Chicco, Indesit, Ariston, Hotpoint, Austral, Renania, Anveloshop, Vitacom. In randul initiativelor de antreprenoriat dezvoltate in mediul online prin intermediul solutiilor ContentSpeed se numara ZorileStore, Pictorshop.ro si BabyNeeds.ro.

Compania are 30 de angajati in doua centre de suport. In 2012, ContentSpeed a realizat o cifra de afaceri de 400.000 de euro.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare