Anul 2014 se deschide cu unul dintre cele mai importante evenimente din domeniul tehnologiei moderne, Consumer Electronic Show 2014. CES va reuni in cele 3 zile (7-10 ianuarie) dedicate peste 20.000 de produse sau tehnologii prezentate in premiera in fata a aproximativ 150.000 de vizitatori din intreaga lume, specialist sau simplii pasionati din domeniu. Editia din acest an este gazduita de Las Vegas, Nevada.
Cele mai reprezentative anunturi si lansari au fost facute de branduri internationale precum: Intel, Samsung, Yahoo, General Motors, Asus, Philips, Sony, Google, dar si multe altele. Brian Krzanich, CEO Intel, a prezentat noile modele de dispozitive portabile, cum ar fi castile inteligente, ce furnizeaza informatii biometrice si dedicate sesiunilor de fitness, o casca inteligenta compatibila cu aplicatiile existente de monitorizare si asistenta personala si un incarcator wireless inteligent. Asa se descrie, din punctul de vedere al celor de la Intel, traseul catre o lume computerizata integrat.
Astfel, tehnologia patrunde complet in viata utilizatorilor, generand eficienta sau haos, in functie de know-how si de modul in care se alege sa se faca implementarea.
De asemenea, in cadrul CES 2014, CEO-ul Intel a adus in discutie doua dintre cele mai importante problem actuale: securitatea datelor si a dispozitivelor si conflictul legat de resursele minerale din Republica Democrata Congo.
CES 2014 a adus in prim plan si automobilul viitorului, conectat la Internet si extrem de asemanator unui smartphone, din punctul de vedere al functionalitatilor oferite si prin dotarea cu aplicatii software dedicate.
General Motors a anuntat oficial la CES 2014 ca toate modelele Chevrolet de anul viitor vor fi disponibile e piata cu conexiune 4G/LTE, beneficiind si de un magazin de aplicatii, cunoscut sub numele de Chevrolet AppShop. Conform declaratiilor reprezentantilor companiei, acesta nu va deveni un smartphone pe 4 roti, ci va oferi un plus tehnologic conductorilor auto si pasagerilor, prin aplicatiile instalate, atat de necesare pe distante scurte sau in calatoriile cele mai importante: aplicatii meteo, de radio sau o aplicatie informatica ce prezinta in detaliu starea automobilului si permite programarea rapida a unei vizite la service.
De asemenea, Google a anuntat lansarea in parteneriat cu General Motors, Audi, Honda, Hyundai si cu producatorul de cipuri grafice Nvidia a introducerii sistemului de operare Android in automobile inca din acest an.
Universal de informatie ce sta sub numele de CES 2014 le-a oferit celor prezenti si cateva cifre representative. Astfel, Asociatia Consumatorilor de Electronice previzioneaza o scadere cu 1% a investitiilor in zona tehnologica globala pentru anul 2014.
La polul opus, vesti bune vin direct din China, acolo unde piata consolelor este intr-o continua crestere. Se vorbeste despre o piata evaluata la 14 miliarde de dolari si este reprezentata de branduri precum: Sony, Microsoft si Nintendo.
Prezentarea CEO-ului Yahoo, Marissa Mayer a inclus cateva dintre cele mai importante proiecte marca Yahoo: o achizitie din zona device-urilor mobile, introducerea unor noi produse. Prezentarea Marissei a inclus si cateva cifre: exista 400 de milioane de utilizatori Yahoo lunar doar pe platformele mobile.
De asemenea, Marissa a punctate achizitiile Yahoo: Tumblr sau Aviate.
In viitor, Yahoo are ca principale obiective crearea de continut si managementul eficient al ad-urilor.