Companiile care oferă servicii B2B, fabricile (producție), construcțiile, retail-ul, industria medicală – în topul industriilor care au investit în digitalizare în 2024

4 feb. 2025 4 feb. 2025
În 2024, domeniile de activitate care au indicat un interes general pentru digitalizare au fost reprezentate de: Serviciile B2B (19%), Producție (12%), Construcții (10%), Retail (9%), Medical (8%) și Distribuție (5%).
Companiile care oferă servicii B2B, fabricile (producție), construcțiile, retail-ul, industria medicală – în topul industriilor care au investit în digitalizare în 2024

Softlead, singura platformă de tip marketplace din România care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, lansează graficul anual ce indică apetitul pentru digitalizare al companiilor din România. Informațiile reflectă interesul pentru achiziții software pentru anul 2024, măsurat prin cererile de oferte software primite pe www.softlead.ro.

În 2024, domeniile de activitate care au indicat un interes general pentru digitalizare au fost reprezentate de: Serviciile B2B (19%), Producție (12%), Construcții (10%), Retail (9%), Medical (8%) și Distribuție (5%).

Pentru companiile de producție (fabrici), principalele nevoi vizate în vederea digitalizării au inclus: planificarea și gestionarea comenzilor de producție, monitorizarea și optimizarea fluxului de producție, evidența materiilor prime și a materialelor auxiliare, urmărirea proceselor de prelucrare. De asemenea, pentru domeniul producției, clienții și-au dorit aplicații software cu ajutorul cărora să poată monitoriza consumul de resurse și pierderile.

În construcții, managementul șantierelor este principala provocare, care aduce cu sine gestiunea utilajelor, flotelor auto, a echipamentelor, dar și calendarul de activități sau documentele interne specifice (contracte, avize).

Clinicile și spitalele, ca parte a industriei medicale, au solicitat oferte de digitalizare pentru soluții software dedicate gestiunii interne, programări, dar și aplicații dedicate operării documentelor (contracte, avize, autorizații).

În industria de retail, aplicațiile software cu cel mai mare apetit au inclus module pentru gesiunea stocurilor, raportare, dar și pentru arhivarea contractelor de muncă potrivit legislației din România.

Cele mai multe solicitări de oferte pentru digitalizare au fost primite în lunile ianuarie, februarie și martie, începutul de an fiind unul dedicat bugetării, dar și demarării acțiunilor de aplicare pentru programe de finanțare europeană.

Tipurile de aplicații software cu apetit crescut de achiziție

Aplicațiile software de tip enterprise, cu rol în rezolvarea provocărilor organizaționale, sunt și cele care prezintă un interes crescut pentru companiile din România. Astfel, soluțiile software de tip ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), Semnătura electronică, Managementul documentelor, aplicațiile de gestiune și de Project Management s-au aflat în topul priorităților în contextul digitalizării în 2024.

Din perspectiva modalității de licențiere, 51.8% dintre companii au optat pentru soluții SaaS (Software as a Service), în timp ce 65% nu și-au dorit ca soluțiile să poată fi integrate cu alte aplicații software (implementate deja în companie sau care ar urma să fie achiziționate. De asemenea, 92% dintre cerințele de digitalizare s-au îndreptat către soluții software deja dezvoltate și doar 8% dintre companii au solicitat oferte pentru aplicații software dezvoltate de la zero (custom).

Din perspectivă geografică, topul județelor care au indicat cel mai mare apetit pentru digitalizare este dat de București, Ilfov, Cluj, Dolj și Argeș.

Profilul companiilor care au înregistrat apetit crescut pentru digitalizare

Urmând datele din anii anteriori, Softlead rămâne o platformă utilizată preponderent de reprezentanți ai pozițiilor de Top și Middle Management (85%) din companii de tip IMM, acolo unde provocările alegerii unei soluții software sunt multiple și limitate de bugete. De asemenea, ponderea mare a companiilor mici și mijlocii în contextul digitalizării este validată inclusiv de faptul că acestea reprezintă un procent important din totalul companiilor, fapt regăsit la nivel european (conform datelor Eurostat, în 2022, 99% dintre companii sunt de tip IMM, cu un maxim de 49 de angajați).  

Cu toate acestea, cea mai mare companie care a folosit în 2024 platforma Softlead în vederea alegerii aplicației software potrivite a fost o companie cu o cifră de afaceri de 1.4 miliarde de euro.

Ai nevoie de o ofertă software personalizată nevoilor companiei tale? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!