Ce legătură este între inovație și software în cazul unei companii de producție?

12 apr. 2022 12 apr. 2022

Pentru cei mai mulți dintre manageri, provocarea ultimilor doi ani de pandemie este redată prin obiective de creștere accelerată. Conform unui studiu PwC efectuat în SUA, 63% dintre companii au în plan lansarea unor noi produse sau servicii, ca urmare a adaptării la noile paradigme ale pieței sau ca marcare a unor diferențiatori de business care să le ajute să se dezvolte.

Ce legătură este între inovație și software în cazul unei companii de producție?

În industria de producție, pandemia a scos la iveală vulnerabilități în strategiile de business, în procesele de transformare digitală sau în lipsa datelor interne care să poată ajuta organizațiile să eficientizeze fluxurile interne, să cadă costurile și să mărească productivitatea și profitul.

Cum poate fi crescut elementul de inovare într-o companie de producție?

  1. Prin date

Considerate unul dintre cele mai puternice atuuri ale oricărui tip de companie, datele sunt vitale în luarea deciziilor bazate pe informații concrete. În cazul industriei de producție, datele pot însemna stocuri, baze de date de clienți, statistici de vânzări, managementul rețetelor, definirea șabloanelor de proceduri, gestionarea timpului mediu ideal alocat fiecărei activități sau managementul documentelor.

În concluzie, prin date reale, nealterate, companiile de producție pot identifica noi diferențiatori (produse, linii de execuție etc.), dar și resursele necesare asociate.  

  1. Prin calendarul de execuție

Un calendar de execuție este, de fapt, un tablou de bord oferit de un sistem software complex, așa cum este un ERP (Enterprise Resource Planning). Odată implementat și populat cu date, acesta poate oferi echipei de management (top management sau management de departament) o viziune completă asupra operațiunilor zilnice și automatizărilor ce pot fi făcute.

De asemenea, acestea oferă perspectiva analitică asupra unor indicatori-cheie ai fabricii, cum ar fi, de exemplu, tipul clienților ideali (cu cea mai mare profitabilitate/client), care sunt utilajele sau resursele care ar putea aduce un impact major asupra creșterii execuției/livrărilor sau cum poate fi gestionată lansarea în piață a unor prototipuri.

  1. Extinderea pe alte piețe

Cu ajutorul datelor, al unei soluții ERP și al unui calendar de producție, o fabrică se poate considera pregătită din perspectiva digitalizării pentru a pătrunde pe noi piețe de consum. Toate aceste instrumente enumerate facilitează maximizarea încasărilor și scad semnificativ riscurile asumării unui posibil eșec. Mai exact, orice companie care are acces la scenarii de încasări/cheltuieli/resurse umane asociate unei activități poate evalua care ar fi riscurile la care se supune prin implementarea noilor strategii de extindere. Desigur, sunt excluse situațiile de criză majoră, care nu pot fi stabilite nici prin implicare umană sau, cu atât mai mult, prin aplicații software.

  1. Prin colaborare

De cele mai multe ori, în procesul lor de creștere, companiile au nevoie de asocieri sau colaborări cu segmente de business complementare sau similare, care le pot crește capacitatea de producție, vânzări sau livrări. Și în acest punct sistemele software sunt esențiale și utile, asigurând integrări IT care să permită comunicarea în timp real a datelor sau documentelor.

  1. Inovația înseamnă optimizarea costurilor curente

Pentru ca o companie de producție să se poată gândi la inovație, este important să stabilească modul în care poate în prezent să optimizeze costuri sau resurse umane, care să fie folosite pentru planificare, creare și testare. Și din această perspectivă, aplicațiile software alese și implementate corect, pot ajuta companiile de producție.

Ai nevoie de o aplicație software? Completează formularul de mai jos și primește rapid 3 oferte personalizate!

Ai o întrebare specifică? Trimite un e-mail pe adresa [email protected]

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!