Ce este un Social CRM?

20 noiembrie 2013

Sunt sute de retele sociale pe care le folosesc milioane de utilizatori si, parca, inca ar mai fi loc si timp pentru unele noi. Desi complexitatea canalelor si accesibilitatea pe care le propun utilizatorilor sunt avantaje evidente, este esentiala o buna segmentare a audientei vizate.

Sunt sute de retele sociale pe care le folosesc milioane de utilizatori si, parca, inca ar mai fi loc si timp pentru unele noi. Desi complexitatea canalelor si accesibilitatea pe care le propun utilizatorilor sunt avantaje evidente, este esentiala o buna segmentare a audientei vizate.

87% dintre companii sunt prezente pe Facebook si Twitter, 50% pe LinkedIn si YouTube si 33% pe Google si Pinterest. Pentru companiile care au de spus o poveste, YouTube este canalul cel mai potrivit pentru cresterea notorietatii. Dar, cate dintre companiile cu profil tehnic, din industria software, adopta o astfel de strategie? Sunt demo-urile mai potrivite decat o expunere creativa?

Una dintre cele mai interesante opinii referitoare la noul univers creat de Social Media porneste de la urmatoarea ipoteza: In industria software, apropierea de consumatori, comunicarea directa cu utilizatorii se pot face la fel de bine si cu rezultate optime prin intermediul unui CRM social. Un CRM social este o platforma software care automatizeaza procesul de promovare prin social media, prin gestionarea si mentinerea activitatii pe conturile dedicate. Mai mult decat atat, multe dintre campaniile de tip Business to Consumer (B2C) sunt implementate ca rezultat al presiunii data de obiectivele organizationale sau de competitite.

Pentru companiile care privesc cu deschidere ideea implementarii unui social CRM, procesul de automatizare este vazut ca un pas extrem de important. Programe de management al continutului pe diverse retele sociale sunt HootSuite, Social Oomph sau TweetDeck. Cel mai important pas este acela al alegerii variantei facile de lucru, care sa nu genereze dificultati fluxului de lucru intern si nici inlantuirii logice a activitatilor.

In contextul companiilor producatoare de software, precum si in alte industrii, automatizarea actiunilor specifice Social Media are dublu rol: de prioritizare si de eficientizare a activitatilor. Intr-adevar, exista instrumente care monitorizeaza platforme web si le trimit notificari utilizatorilor in functie de obiectivele sau de interesele pe care le-au setat propriului profil.

Cifre:

80% dintre reprezentantii generatiei X considera ca website-urile de socializare si de tip instant messaging sunt reale instrumente de conexiune, in timp ce doar 60% dintre utilizatorii web ce apartin generatiei Baby Boom folosesc Social Media pentru a ramane conectati cu ceilalti.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward